Bár Tatiana Calderón szponzori problémákkal sújtott autója kikerült képből, így is bővült a mezőny. Az A.J. Foyt Racing egyik helyén az Arrow McLaren és a Juncos Hollinger Racing is egy további autóval indul.
Már a negyedik éve lesz egyre több autó, és 2019 óta nem csökken az indulók száma, még a COVID ellenére sem. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy több kasztni vagy motor is van a piacon, mert sok csapat indított korábban csupán néhány verseny erejéig még egy pilótát.
Az idei átigazolások
Idén a McLaren bővítése indította be a pilótapiacot, Alexander Rossi tudott lecsapni a lehetőségre, helyére az Andrettihez Kyle Kirkwood érkezett. Korábbi csapata, az A.J. Foyt teljes sorcserét rendelt el, a visszatérő Santino Ferrucci mellé egy újonc, Benjamin Pedersen érkezik.
A másik mozgás szintén egy nagycsapatnál, a Chip Ganassi Racingnél történt: Jimmie Johnson tért vissza a NASCAR-ba. Azért még az Indy 500-ra kaphat egy autót, de a visszavonulásra készülő Takuma Sato és a korábbi Ferrari-junior, Marcus Armstrong osztoznak majd a helyén.
Sató-nak nem volt maradása a Dale Coyne Racingnél, akik a fiatal David Malukas mellé a zöldfülű Sting Ray Robb-ot szerződtették.
A Juncos pedig mindettől függetlenül argentin pilótát szerződtetett, Agustín Canapino személyében.
Négy pilóta küzdhet majd az Év Újonca címért, Pedersen (A.J. Foyt), Armstrong (Ganassi), Robb (Dale Coyne) és Canapino (Juncos) teljesítik majd első évüket.
Ezzel tovább folytatódik a trend, hogy Európából érkező pilóták (jelen esetben Armstrong) kapnak helyet az IndyCarban. Ha ez nem lenne elég, a Ferrari egy másik juniorja, Robert Shwartzman is pályázik egy ülésre…
Eddig két korábbi F1-es pilóta, Romain Grosjean (Andretti) és Marcus Ericsson (Ganassi) volt a mezőnyben két junior, Lundgaard (Rahal) és Ilott (Juncos) mellett.
Mi hiányzik még a 2023-es felállásból?
Ez eddig 27 autó, ehhez jön majd még hozzá az Ed Carpenter Racing harmadik kasztnija. Ezt részben a csapatfőnök terelgette tavaly, azonban csapata több versenyen is technikai segítséget nyújtott az IndyCar női csapatának, a Paretta Autosportnak. Ugyan egyikük terveiről sem hallottunk még semmit, valószínű, hogy egyik pilóta sem fog teljes szezont teljesíteni.
Az Indy 500-ra pedig Marco Andretti még egyszer visszatér, ahogy Stefan Wilson és a McLarenhez átnyergelő Tony Kanaan is.
# | Pilóta | Csapat |
Motor
|
4 | 🇺🇸 Benjamin Pedersen (R) |
A.J. Foyt
Racing |
C
|
14 | 🇺🇸 Santino Ferrucci | ||
26 | 🇺🇸 Colton Herta |
Andretti
Autosport |
H
|
27 | 🇺🇸 Kyle Kirkwood | ||
28 | 🇫🇷 Romain Grosjean | ||
29 | 🇨🇦 Devlin DeFrancesco | ||
5 | 🇲🇽 Patricio O’Ward |
Arrow McLaren
|
C
|
6 | 🇸🇪 Felix Rosenqvist | ||
7 | 🇺🇸 Alexander Rossi | ||
8 | 🇸🇪 Marcus Ericsson |
Chip
Ganassi
Racing |
H
|
9 | 🇳🇿 Scott Dixon | ||
10 | 🇪🇸 Álex Palou | ||
11
|
🇳🇿 Marcus Armstrong (R) | ||
🇯🇵 Takuma Sato | |||
18 | 🇺🇸 David Malukas |
Dale Coyne
Racing |
H
|
51 | 🇺🇸 Sting Ray Robb (R) | ||
20 | 🇺🇸 Conor Daly |
Ed Carpenter
Racing |
C
|
21 | 🇳🇱 Rinus Veekay | ||
77 | 🇬🇧 Callum Ilott |
Juncos Hollinger
Racing |
C
|
78 | 🇦🇷 Agustín Canapino (R) | ||
06 | 🇧🇷 Hélio Castroneves |
Meyer Shank
Racing |
H
|
60 | 🇫🇷 Simon Pagenaud | ||
15 | 🇺🇸 Graham Rahal |
Rahal Letterman
Lanigan Racing |
H
|
30 | 🇩🇰 Christian Lundgaard | ||
45 | 🇬🇧 Jack Harvey | ||
2 | 🇺🇸 Josef Newgarden |
Team Penske
|
C
|
3 | 🇳🇿 Scott McLaughlin | ||
12 | 🇦🇺 Will Power |