vasárnap, április 21, 2024

2023 nagy kérdései: mi lesz a nagy ötössel?

Dátum:

Megosztás:

Sok minden változott az előző év eleje óta az IndyCarban, akkor még öt élcsapatról lehetett álmodozni, 2022-ben azonban a Penske és a Ganassi dominált.

Az IndyCar nagy hármasa épp most bővül nagy ötössé?

- Reklám -

- Reklám -

Az előző években általában több csapat is rendszeresen esélyes volt a futamgyőzelmekre, 2022-ben azonban rendzserint két csapat, a Penske és a Ganassi vitte a prímet.

Elsősorban ez annak is volt köszönhető, hogy az eddig tapasztalatlanabb pilótáik (Ericsson, McLaughlin) közeledtek a csapattársaikhoz. Míg a svéd csak az Indy 500-on tudta kihasználni a Ganassi jó formáját, többször is bizakodásra adott okot a tempójával, de a szerencse nem állt mellé. A bajnoki hajrában végül nem tudott felzárkózni a többiekhez, de sokkal közelebb volt, mint eddig.

- Reklám -

McLaughlin mindeközben háromszor is nyert, és a megerősödött Chevrolet-motorral támogatva már második évében az élmezőnyben zárt. Mind az ő formája, mind a motorviszonyok alakulása kérdéses lesz 2023-ben, de ha folytatja a tendenciát, akkor könnyen bajnok lehet belőle. Majd kiderül, a csapattársainak mennyire tetszik majd ez…

Azért a Ganassi körein belül sem rózsás minden, hiszen Palou szerződésének ügye még mindig ott lóg a levegőben. Rápecsételheti magát az egész évre, bár az utolsó, dominánsan nyert futam alapján nincs gond ebből a tekintetből.

F1-es álmok helyett botrány: Palou felszólalt a szerződéséről

Apropó, McLaren…

Két csapatnak is van mit bizonyítania 2023-ban. Bár Zak Brown tervei egyre nagyobbak, az eredményeken még nem igazán látszik. Ugyan a két futamgyőzelmet tudták tartani az előző évhez képest, továbbra sincsenek ott rendszeresen az élmezőnyben.

Rosenqvist kapott még egy esélyt, miután Palou-t nem tudták leszerződtetni, de azért érkezik a vérfrissítés a gödörből kilábaló Alexander Rossi személyében. Gyakorlatilag mindkettejük számára utolsó utáni esély lesz az idei szezon, hiszen amikor Palou érkezik 2024-ben, valakinek mennie kell.

Az Andrettinél mindenre is figyelnek, csak az IndyCarra nem?

Nemcsak Rossi, de az egész Andretti csapat visszaesőben volt az elmúlt években. 10 éve nem nyertek bajnoki címet. Terv itt is van, új főhadiszállás, Forma-1-es álmok, sőt, nemrégiben a sportautók közé is betársultak.

Megszűnés szélére sodródik az egyik legjobb amerikai csapat

Jövőre két fiatal is lesz náluk DeFrancesco és Kirkwood személyében a szintén kevés Indy tapasztalattal rendelkező Grosjean mellett. Mindössze egy futamgyőztesük van (Herta), így nem a bajnoki álmok megvalósítása lesz elsősorban a cél, hanem a kiegyensúlyozott teljesítmény.

Nyilván nem mindegy azonban, a következő évben mennyit lépnek előre.

A kakukktojás

Az eredeti ötös utolsó tagja a Rahal Letterman Lanigan Racing volt, ők viszont teljesen visszaestek. Sem Harvey, sem az újonc Lundgaard nem tudta pótolni a Sato távozása után kieső tapasztalatot. Azért a sors fintora, hogy egy másik téren viszont egyenrangúak a többi csapattal.

A RLLR ugyanis a BMW gyári csapata, a Penske a Porschéé, a Ganassi a Cadillac partnere, az Andretti és a Meyer Shank Racing pedig az Acura programján osztozkodnak. Az IndyCar csapatok első alternatív összecsapására a Daytonai 24 óráson kerül sor, az erőviszonyok – lévén új kategória lépett életbe – még a verseny után sem lesznek kőbe vésve.