Alig két hét van hátra a szezonkezdetig, de még nem teljes az IndyCar idei pilótáinak listája. A 26 állandó induló autóból egynél még kérdéses a pilóták kiléte.
2022-re több utcai/ovál versenyzői párosítás megszűnt. Jimmie Johnson és Romain Grosjean második évükben bevállalják a teljes szezont. Míg Conor Daly a Carlin kivonulása után végre egy csapatnál teljesíti majd az összes versenyt.
Ezzel Pietro Fittipaldi ismét kikerült az IndyCar vérkeringéséből, a másik két oválpályás pilóta, Tony Kanaan és Ed Carpenter egy-egy extra autót azért így is kapnak majd az Indy 500-ra.
Az egyszeri (vagy Montoya esetében kétszeri) indulók mellett mindenki teljes szezont fut, egy pilótát kivéve: Tatiana Calderónt.
Az A.J. Foytnál a harmadik, 11-es számú autót tavaly csak alkalmanként használták, idén azonban a ROKiT szponzorációjának köszönhetően kibővítették a programját. A kolumbiai hölgy viszont csak a utcai és épített pályás versenyeket vállalja, így a további 5 futamra kiadó az ülés.
Több forrás is szinte tényként kezeli, hogy a tavalyi Indy 500-on a velük induló JR Hildebrand kap majd lehetőséget, de a csapat ezt még nem erősítette meg.
Ami az Indy 500-at illeti, a lehetséges 36-ból már 31-nél tart a hivatalos számláló, a crash.net szerint azonban Marco Andretti egy ötödik autót kap majd a versenyre családi csapatától. Az Andretti azonban akár egy hatodik autót is indíthat (a tavalyi pilótájukkal, Hunter-Reay-jel vagy Hinchliffe-fel), amennyiben a hondás helyekre nem tart igényt a Dale Coyne Racing.
Ezenkívül a tavalyi egyenlőségi akció, a Paretta Motorsport tűnik esélyesnek a nevezésre Simona de Silvestróval. Hasonlóan számolni kell a tavaly is próbálkozó Top Gun Racinggel, akik a tél folyamán különváltak a karosszériát birtokló RC Enersontól. A Marotti Autosport pedig akár a Foyttal közösen indítana autót.
Cusick Motorsports nem tudott idén motorbeszállítót szerezni, de Stefan Wilson személyében már van is pilótájuk, és jövőre már ott lennének a mezőnyben.
A sok újonc miatt a fent említettek mellett elég sok tavalyi pilóta került az IndyCar kispadjára, akikből ezek a kiscsapatok vagy a még érkező szponzorok válogathatnak. Ilyen például Sébastien Bourdais és Ed Jones mellett a tavaly részleges programot futó Max Chilton, illetve a 11-es korábbi gazdája, Charlie Kimball.
Csapat | # | Pilóta | |
A.J.Foyt
Enterprises |
C
|
4 | 🇨🇦 Dalton Kellett |
14 | 🇺🇸 Kyle Kirkwood (R) | ||
11 | 🇨🇴 Tatiana Calderón (R) | ||
Andretti
Autosport |
H
|
26 | 🇺🇸 Colton Herta |
27 | 🇺🇸 Alexander Rossi | ||
28 | 🇫🇷 Romain Grosjean | ||
29 | 🇨🇦 Devlin DeFrancesco (R) | ||
Dale Coyne Racing
|
H
|
18 | 🇺🇸 David Malukas |
51 | 🇯🇵 Takuma Sato | ||
Ed Carpenter
Racing |
C
|
20 | 🇺🇸 Conor Daly |
21 | 🇳🇱 Rinus Veekay | ||
Chip Ganassi
Racing |
H
|
8 | 🇸🇪 Marcus Ericsson |
9 | 🇳🇿 Scott Dixon | ||
10 | 🇪🇸 Álex Palou | ||
48 | 🇺🇸 Jimmie Johnson | ||
Juncos Hollinger Racing | C | 77 | 🇬🇧 Callum Ilott (R) |
Arrow
McLaren SP |
C
|
5 | 🇲🇽 Patricio O’Ward |
7 | 🇸🇪 Felix Rosenqvist | ||
Meyer Shank
Racing |
H
|
06 | 🇧🇷 Hélio Castroneves |
60 | 🇫🇷 Simon Pagenaud | ||
Team
Penske |
C
|
2 | 🇺🇸 Josef Newgarden |
3 | 🇦🇺 Scott McLaughlin | ||
12 | 🇦🇺 Will Power | ||
Rahal Letterman
Lanigan Racing |
H
|
15 | 🇺🇸 Graham Rahal |
30 | 🇩🇰 Christian Lundgaard (R) | ||
45 | 🇬🇧 Jack Harvey | ||
További Indy 500-as autók:
|
|||
Arrow McLaren SP | C | 6 | 🇨🇴 Juan Pablo Montoya |
Chip Ganassi Racing | H | ? | 🇧🇷 Tony Kanaan |
Ed Carpenter Racing | C | ? | 🇺🇸 Ed Carpenter |
Dreyer & Reinbold
Racing |
C
|
23 | 🇺🇸 Santino Ferrucci |
24 | 🇺🇸 Sage Karam |