Különleges okból építettek elektromos stock cart a Joe Gibbs Racingnél. Bár a NASCAR kapcsán már a 2022-es szezon alatt előkerült a meghajtás kérdése, még nem jelentettek be hivatalosan ilyesmit, még csak bemutató céljából sem készült elektromos autó.
A NASCAR főnöke nem tudja, meddig ellenálhat az elektromos nyomásnak
Most azonban a JGR megtörte a jeget, mivel szükségük volt egyre. Az idén bevezetett Next Gen autókat már az átállásra való tekintettel tervezték meg, de átalakítás még nem történt. Mivel a JGR boxutcai csapata [pit crew] idén egy korábbi autóval gyakorolt, szükségük volt egy újabb típusra, aminek a méretei megegyeznek a versenyautóéval.
„Csak a kiállások gyakorlásához használjuk majd.” – emelte ki Matt Osborn, a JGR igazgatója. – „Olcsóbb, mint egy új 7.-ik generációs autót építeni, csak a gyakorlások miatt. Mivel nagyban megváltoztak az autók a 2021-es szezonhoz képest, amúgy is muszáj volt építenünk valamit.
Azt reméljük, hogy ez így tartósabb lesz, így pedig olcsóbb lesz fenntartani hosszútávon. Ja, és persze zöldebb az egész!”
It’s electric ⚡️ ⁰⁰A look at the electric car that our pit crews are going to practice pit stops with here at the shop. ⁰⁰#NASCAR #racing #electric pic.twitter.com/qnx0Zaf4lO
— Joe Gibbs Racing (@JoeGibbsRacing) December 12, 2022
Tény, hogy az alkatrészek miatt is jó, hogy nem kell egyet-egyet mindenből félretenni. Az hajtáslánc a halk hangja pedig a kommunikációban, és a hibák észlelésében is segíthet a csapattagoknak.
Ugyan ez nem a sorozat törekvése, de betekintést nyújthat a jövőbe, ugyanis egyre több amerikai gyártó érdeklődik az elektromos meghajtás iránt. A Mustang és a Corvette is már rendelkezik ilyen verzióval, a NASCAR-ba pedig a Dodge érkezne, amennyiben megvalósul az átmenet. De ahhoz előbb – ezt a sorozat vezetői is elismerik – megoldást kell találni arra, hogy minél jobban megmaradjon az autók hangja, és az egész élmény a pálya körül.