szombat, június 25, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapE-mobilityCsillagászati áron adják ezt az elektromos autóként újjáéledt Mustangot

Csillagászati áron adják ezt az elektromos autóként újjáéledt Mustangot

- Hirdetés -

A Charge nevű brit cég limitált kiadású elektromos autót dobott a piacra, mely az 1967-es Mustangon alapul, az ára viszont megdöbbentő.

Az 1964-ben bemutatott Ford Mustang egyedülálló modell volt, amely sportos tulajdonságokat, praktikus kényelmet és gyönyörű, európai ihletésű formatervet ötvözött egy megfizethető csomagban.

- Hirdetés -

Ez már a kezdetektől fogva rendkívül népszerűvé tette, és ezzel megszületett a pony car szegmens, amely a következő évtizedben újraértelmezte az amerikai autóipart.

Ma az első generációs változatok közül vitathatatlanul az 1967-es fastback a legelismertebb. Steeve McQueen tette híressé az 1968-as “San Franciscó-i zsaru” című filmjében, ahol részt vett minden idők egyik leglátványosabb nagyvásznas autós üldözésében.

- Hirdetés -

Ez az ikonikus modell szolgált inspirációként egy Vadim Shagaleev nevű feltörekvő fiatal üzletember számára, akinek álomautója a fent említett, Eleanor névre keresztelt filmes autó.

Miközben a Ford egy teljesen új, villamosított crossoveren dolgozott, amely a Mustang névre hallgat, Shagaleev belevágott egy küldetésbe, hogy az eredeti pony car-t exkluzív, modernizált EV-ként éleszti fel.

Hogy ezt az ambiciózus célt valóra váltsa, megalapította a Charge Cars nevű startupot, és összefogott egy elektromos hajtáslánc fejlesztő céggel, az Arrival-al.

A projektet 2018 novemberében mutatták be a nagyközönségnek, de a teljesen működőképes sorozatgyártású változatot csaknem három és fél évnyi kemény munka után e hónap elején mutatták be.

Közepes hajtáslánc, elképesztő ár egy felújított Mustangért

Az Eleanor Mustang által erősen inspirált, Charge névre keresztelt elektromos autó az eredeti benzinzabáló V8-as helyett négymotoros, összkerékhajtású elrendezéssel érkezik.

A hajráslánc 400 kW csúcsteljesítményt ad az autónak, ami nagyjából 536 lóerőnek felel meg, és egy közepesen hajlékony 1 106 lb-ft (1 500 Nm) nyomatékot, ami 3,9 másodperc alatt repíti a Mustangot 0-ról 100 km/órára (97 km/óra).

Ezek komoly számok, ha összehasonlítjuk azzal, amit egy eredeti ’67-es tudott elérni, de nem is olyan látványosak, ha figyelembe vesszük, hogy mire képesek az olyan modern EV-k, mint a Tesla Model S Plaid.

A Charge szerint az autó körülbelül 200 mérföldet (321 km) képes megtenni egyetlen feltöltéssel – ez enyhén szólva is közepes hatótávolság.

Ráadásul legfeljebb 50 kW-os töltési sebességet támogat, ami hatszor lassabb, mint amit egy Porsche Taycan, Audi e-tron GT, Hyundai Ioniq 5 vagy Kia EV6 tud.

Az autó belseje is átalakításra került, hiszen a tabletekkel, és kényelmes ülésekkel felszerelt jármű utasteréből árad a luxushatás. Ez, az elektromosság, és a klasszikus Mustang külseje tehát nagy vonzerő lehet minden autórajongónak.

A probléma az, hogy ennek a neoklasszikus póninak 350 000 fontnál, azaz körülbelül 156 millió forintnál kezdődik az ára. Egy középszerű EV hajtáslánc, amelyet luxus belsővel szereltek fel, és egy Mustang-karosszéria másolattal koronáztak meg, valahogy többe kerül, mint egy vadonatúj Ferrari.

Hogy érzékeltessük, mennyire őrült ez az árcédula, ennyi pénzért három Model S Plaid Teslát kaphatunk, és még marad is pénzünk egy felújított régi Mustangra.

Összefoglalva, a Charge Mustang egy csodálatos módja egy ikon villamosításának, de az ára ellenkezik a józan ésszel.

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss