Szokatlanul sok DTM versenyző szerepel a Daytonai 24 órás nevezési listáján az átalakult mezőnynek köszönhetően.
A német túraautó bajnokság 2021-ben váltott át a GT3-as szabályrendszerre, az IMSA legmagasabb GT kategóriája pedig idén tette meg ezt.
Európában ez azt eredményezte, hogy több helyen az addigi GT3-as menők – főleg gyári pilóták – vették át a DTM-veteránok helyét. Ráadásul most, hogy a tengerentúlon is van profi kategória, kipróbálnák magukat Daytonában is.
Az Audi sportautó programja
Most találkozik majd az endurance mezőnyben is az Audi két generációja. Mike Rockenfeller és Loic Duval már korábbról felhalmozott sportautós tapasztalataikat kamatoztatják tovább a DPi kategóriában. Mindketten csak az Endurance Cupot teljesítik majd, utóbbi emellett a Peugeot Hypercar programjának is tagja lesz idén.
Ami a németek új autóját illeti, két DTM-sztárra bíznák jövőre, ezért van ott René Rast és Nico Müller az LMP2-es mezőnyben. Bár mindketten rendelkeznek némi sportautós tapasztalattal, sok minden mást csináltak az elmúlt években. Csak Daytonában lesznek ott, de nem kizárt, hogy felkészülésképpen még látjuk őket endurance versenyen idén, vagy akár a jövő évi Daytonán is.
Korábbi DTM pilóták
A GTD Pro kategóriában félig olyan versenyzőket találunk, akiknek már pár éve nem a DTM a fő sorozata. Maxime Martin egy Aston Martint vezet majd, a többiek maradtak a német márkájuknál. Maro Engel (Mercedes) többnyire Európában versenyzett sportautós versenyeken, Augusto Farfus pedig a BMW IMSA programja mellett teljesített WTCR és ETCR futamokat, utóbbiban kollégája volt Philipp Eng is.
Az érme másik oldalán Marko Wittmann, Sheldon van der Linde (BMW) és Daniel Juncadella (Mercedes) állnak, akik a mai napig versenyeznek Németországban. Előbbi tavaly például a legjobb volt a bajor márka pilótái közül.
Gyári GT3 menők
Igazán a GTD kategóriában alakultak át a dolgok (DTM-mel kapcsolatban), köszönhetően a gyári pilótáknak, akik már beugróként tavaly szerepeltek egy-egy versenyhétvégén.
A két mezőny összemosódása miatt Maximilian Paul (Lamborghini) és Luca Stolz (Mercedes) is „kettős ügynöknek” számít, de a német hírek sokáig azt híresztelték, hogy Fabian Schiller (Mercedes) fog bemutatkozni a DTM-ben.
Mirko Bortolotti (Lamborghini – GTD Pro) Stolzzal együtt bravúros módon dobogóra állhatott, nem lenne meglepő, ha idén teljes szezonra kapnának lehetőséget Németországban.
A teljes bajnokságot futó pilóták közül három Mercedes pilóta lesz ott Floridában: a bajnok Maximilian Götz; Berger unokaöccse, Lucas Auer és a GT3-as szabályoknak miatt DTM-be kerülő Philip Ellis.
Kategória | Pilóta | Csapat | Szezon |
DPi
|
🇩🇪 Mike Rockenfeller | Ally Cadillac Racing | endurance |
🇫🇷 Loïc Duval | JDC-Miller Motorsports | endurance | |
LMP2
|
🇩🇪 René Rast | G-Drive Racing | Daytona |
🇨🇭 Nico Müller | High Class Racing | Daytona | |
GTD Pro
|
🇧🇪 Maxime Martin | Heart of Racing Team | endurance |
🇦🇹 Philip Eng |
BMW
Team RLL |
Daytona+Sebring
|
|
🇩🇪 Marko Wittmann |
Daytona+Sebring
|
||
🇿🇦 Sheldon van der Linde | Daytona | ||
🇧🇷 Augusto Farfus |
Daytona+Sebring
|
||
🇮🇹 Mirko Bortolotti | TR3 Racing | Daytona | |
🇪🇸 Daniel Juncadella |
WeatherTech
Racing |
Daytona | |
🇩🇪 Maro Engel | Daytona | ||
GTD
|
🇧🇪 Maxime Martin | Heart of Racing Team | sprint |
🇩🇪 Maximilian Paul | T3 Motorsport | Daytona | |
🇩🇪 Maximilian Götz | Alegra Motorsports | Daytona | |
🇬🇧 Philip Ellis |
HTP Winward Motorsport
|
Daytona | |
🇦🇹 Lucas Auer | Daytona | ||
🇩🇪 Luca Stolz | Sun Energy 1 | Daytona |
félkövér: DTM bajnok, dőlt: 2021-es vagy már bejelentett 2022-es pilóta/csapat