A NASCAR egyik legsikeresebb csapatfőnöke két szezon után úgy véli, a tavaly bevezetett autók jó hatással vannak a bajnokságra.
Rick Hendrick idén az egyik legsikeresebb csapatot vezette, és bár a bajnoki cím nem jött össze nekik, idén is megmutatták, számolni kell velük. Alex Bowman az év elején még vezette a pontversenyt, de később nem jutott a Rájátszásba; William Byron hat győzelme kiemelkedett a mezőnyből, ehhez Kyle Larson tett még hozzá négyet – köztük a NASCAR egyik ékkövének számító Southern 500-at.
Az utóbbi két pilóta a Rájátszásban is végig jó szerepeltek, győzelmeiknek köszönhetően pedig egészen az utolsó körig, az egy futamos bajnoki szétlövésig benne voltak az esélyesek között. Ott azonban alulmaradtak a Team Penske pilótájával, Ryan Blaney-vel szemben.
Ugyan sem a Hendrick, sem a Penske jó szereplése nem meglepetés, Rick Hendrick szerint számítanunk kell arra, hogy az új autóval többen is esélyesek lesznek a végső győzelemre az elkövetkező években. Gondolatát az is alátámasztja, hogy tavaly Christopher Bell és Ross Chastain, idén Blaney mellett pedig Byron is első alkalommal tette tiszteletét a bajnoki négyesben.
„Ez azért megmutatja, hogy – nem mindenki – de körülbelül 10-25 pilóta van a mezőnyben, akik alkalmasak lennének arra, hogy ott legyenek az utolsó négyben. Így jobban meglátszik a tehetség, ezek az autók kiegyenlítik az erőviszonyokat. Mindegyik nap vannak, akik hirtelen odakerülnek az élmezőnybe, ezzel nyitottabb lesz a sport is.
Szerintem Jim France, a NASCAR és a szurkolók is ezt akarták: hogy egyenlőbb mezőnyben több pilótának legyen esélye a győzelemre” – fejtette ki Hendrick a véleményét a motorsport.com-nak még a bajnoki döntő előtt.
Azt is kiemelte, a fő változást az azonos alkatrészek és a kevesebb változtatási lehetőség jelentik, ugyanis szerinte a három motorgyártó is „három-négy lóerőn belül van egymáshoz képest”.
„Az előnyt mostanában az olyan a szerelők és a stratégák jelentik, akik nem szoktak hibázni. Mostanában az újraindításoknál lehet sokat nyerni vagy veszíteni, akármit is csinálnak a pitben: két kerékcsere vagy sem, esetleg tankolás, azzal kell pozíciót szerezni, amivel tudunk.”