Jelenleg toronymagasan vezeti a bajnokságot, és több opció is Álex Palou lába előtt hever 2024-re, aki elég rendesen kopogtat az F1 ajtaján.
A spanyol tavaly a McLaren IndyCar csapatához szerződött volna, de mint kiderült, szerződését még nem töltötte ki a Chip Ganassi Racingnél, így maradt náluk az idei évre. A találgatások szerint új szerződése így egy évvel később lép majd életbe, addig is tesztlehetőséget kapott a McLarentől idén.
Az IndyStar szerint az AlphaTauri, a Williams, a Haas és az Alfa Romeo is szemet vethet rá, természetesen a McLaren mellett. A Palou szerződéseiért felelős Monaco Increased Management nevű cég a Spanyol Nagydíjon több csapattal is beszélt, a jelöltek közül viszont nem töltöttek hosszabb időt senkinél, így egyértelmű esélyes a spanyol szerződtetésére.
Mivel az Arrow McLaren nem igazán számít bajnokesélyesnek a rendkívül erős Chip Ganassi Racinghez képest, az IndyCarban maradás minden bizonnyal visszalépés, vagy parkolópálya lenne Palou számára, aminél még egy rosszabb F1-es ülés is jobb lehet.
A lap információi szerint a jövő évi szerződése alól csak akkor kap felmentést, ha július végéig talál magának F1-es ülést, ellenkező esetben bejelentik az Arrow McLarenhez 2024-re. Az átigazolási szezon a nyári szünet környékén éled fel Európában is, a két határidő így nagyjából egybeesik Palou számára, de egy biztos: így sincs sok ideje nyélbe ütni egy szerződést.
Az IndyCarban is mozgatják a szálakat
A McLaren szinte biztosan nem fogja tovább fenntartani Palou számára az ülést, hiszen az IndyCar pilótapiacán több emberre is szemet vetettek.
Egyrészt, jelenlegi pilótáik közül Felix Rosenqvist nem rendelkezik üléssel jövőre, vélhetően ő lenne az elsőszámú jelölt arra az esetre, ha Palou nem az Arrow McLarennél kezdi meg a 2024-es szezont.
Van azonban egy másik érdekes jelölt is a helyre, méghozzá egy Indy 500-győztes személyében. Zak Brown már jelezte, kiemelt figyelmet fordít Marcus Ericsson sorsára, aki a hírek szerint nem igazán tud megegyezni a hosszabbításról a Chip Ganassi Racinggel, így jövőre ő is szabad lehet.
„Úgy érzem, távol van a két álláspont. – nyilatkozta Ericsson az NBC-nek. – Legalább 15 olyan pilóta van az IndyCarban, akik nem hoznak magukkal pénzt, és úgy érzem nekem is közéjük kéne tartoznom, de a csapat másképp gondolja. Próbáltam kedves lenni, de továbbra sem értem, miért gondolják így, és ez frusztrál.”
Ericsson ugyanúgy júliusban kezdhet tárgyalni más csapatokkal, és elmondása szerint már most lenne jelentkező, akik leülne vele beszélgetni.