back to top
csütörtök, május 30, 2024

Továbbra sem sikerült megoldani az IndyCar két nagy problémáját

Dátum:

Megosztás:

Egész évben volt erről szó, a sorozat vezetői azonban láthatólag nem igazán tudták megoldani a helyzetet a pilóták panaszai alapján.

- Reklám -

Ugyan a hétvége főképp Palou második bajnoki címéről szólt, az egyenlet másik végén lévő Scott Dixon, illetve mögötte végző Patricio O’Ward frusztráltak maradtak, de egyáltalán nem a bajnoki állás miatt.

- Reklám -

Hétvégi, portlandi versenyen egy késői safety car akasztotta meg a verseny menetét, és bár összerándult a mezőny, a lekörözöttek miatt az egymással pozícióért küzdők nem eredhettek egyből egymás után.

Ez még nem lenne baj, a helyzetet azonban az is nehezítette, hogy az IndyCarban nincs fehér zászló, ami elengedésre kötelezné azokat a pilótákat, akik már kaptak egy kört. Mivel az újraindítások során a legkönnyebb pozíciót nyerni és elengedni sem kell a mögöttük jövőket, a lekörözöttek is heves csatába kezdenek, amint újra meglengetik a zöld zászlót.

- Reklám -

O’Ward, a McLaren versenyzője ezúttal nem ezt kifogásolta, hanem a tényt, hogy az előtte harmadik helyen autózó Scott Dixon éppen csapattársát érte utol, aki nem igazán ugyanúgy kezelte kettejüket.

„Elég frusztráló, hogy egy ilyen bajnokságban a verseny vezetőknek a lekörözöttekkel is meg kell küzdeniük, mielőtt esélyük lenne az előzésre. Mi Dixonnal és Rosenqvisttel küzdöttünk a dobogóért. Dixont elengedték, mert mindketten Hondában ültek, de amint én kerülnék sorra, addig akadályoznak, amíg el nem használom az összes push-to-pass-t, miközben ők is használják a sajátjukat.” – fakadt ki a végül negyedik helyen végző mexikói a motorsport.com-nak.

„Ez már kínos a sorozatnak, kéne erre egy szabály, hogy ne történjen ilyen. Ez leveszi az esélyt attól, hogy csata legyen a dobogóért. De nem én voltam az egyetlen: Josef [Newgarden] és Scotty [McLaughlin] ugyanúgy Armstrong mögé ragadt.

Megértem [hogy joga lenne visszavennie a körét], de most ezzel nem érhetett volna el semmit, úgyhogy ilyenkor engedjen el. Ahelyett, hogy s***fej módjára viselkedne, hagyhatna másokat csatázni.”

Ez már nem első alkalom, hogy baj van a mezőny hátsó felével: Benjamin Pedersen Mid-Ohióban tartotta fel a versenyt vezető Palou-t, majd Iowában Newgarden akadt ki a versenytársakra.

“Falba raklak” – ígérte a dupla győztes, aki még a leintés után is frusztrált maradt

Dixonnak sokkal nagyobb dologgal gyűlt meg a baja

A bajnokságban végül második helyet bebiztosító Dixon is veszített egy helyet, amit a versenyirányításnak tulajdonít. Az új-zélandi az t a döntést kritizálta, miszerint megvárták, hogy a futam utolsó sárga zászlójánál megvárták, hogy Felix Rosenqvist beérjen a pitbe, és csak azután zárták be a boxutcát.

A svéd így könnyen nyert kiállásával időt, amivel véglegesen Dixon elé került.

„Kicsit idegesített a forgalom, és az elcsúszó stratégiák. Egyik-másik helyzeten rajtavesztettünk, de van ilyen. Mindenki ugyanezzel küzdött, aztán a versenyirányítás a végén kicsit elrontotta a futamot. Nem tudom, miért van ez egész évben, de gondolom, akkor ezentúl erre kell számítani” nyugodott bele Dixon a helyzetbe.

„Azzal van a gond, hogy amint az első néhány ember kiáll, jön a sárga, így nekik nem kell megnyomniuk a kivezető kört, amivel számos másodpercet nyernek. Biztos azt gondolják, ez segít, de sok esetben csak rosszabb lesz a helyzet. Boldog vagyok, hogy segített Felixnek, mert jó barát, és bírom a srácot. Ha bárki más lett volna, valószínűleg dühösebb vagyok.”

A bírói döntéseket már nem először fogadja értetlenség: Texasban Rossit érte érthetetlen büntetés, Nashville-ben pedig az újraindítások miatt érte kritika a a döntéshozókat.

Az év legnagyobb botránya azonban minden bizonnyal az Indy 500 utolsó köreihez köthető, amikor gyakorlatilag egy kétes döntés határozta meg a győztes kilétét, akit utána nem is vizsgáltak, pedig lett volna rá indok.

Megosztotta kollégáit az Indy 500-győztes végső manővere