back to top
szerda, december 11, 2024

Megosztotta kollégáit az Indy 500-győztes végső manővere

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Elég intenzív módon fejeződött be az idei Indy 500, egy utolsó körös sprint döntött Marcus Ericsson és Josef Newgarden között.

Botrányos véget ért az idei Indy 500!

- Reklám -

- Reklám -

A három piros zászlónak köszönhetően igencsak lelassultak az események a verseny végén, a rendezők végül az utolsó körre újra elengedték őket. A szélárnyéknak köszönhetően Newgarden el tudott menni Ericsson mellett, és utána a célegyenesben heves cikázással vette elejét az ellentámadásnak.

Eközben igénybe vette a boxutca bejáratát is, után pedig élesen visszakanyarodott a pálya felé – hogy ne aktiválja a boxutcai sebességkorlátozót – amit az ellenfelek nem néztek jó szemmel.

- Reklám -

Ugyan a kígyózás nem ellenes az IndyCar és az Indy 500 szabályzatával, nem veszélytelen az ilyesfajta heves mozgás.

„A vezető autónak a boxutca felé menni nem szabályellenes, ezt mindenki tudja. De mondjuk egy kicsit hátrébb, ahol ketten mennek egymás mellett, valaki aktiválhatja a sebességszabályozót, és akkor ott válik amatőrré a dolog.” – nyilatkozta a motorsport.com-nak egy névtelen pilóta.

Newgarden elismerte, nincs oda az ilyesmiért, de mivel szabályos, és neki ez kellett a győzelemhez, az Indy 500 utolsó körében, amikor mindent be kell vetni a győzelemért, ő is élt ezzel a lehetőséggel.

Soha senkinek nem sikerült még az, ami az Indy 500-győztes csapat tagjának

„Azt előre megmondták, hogy nem fogják szigorúan venni a szaggatott vonalat, ahogy tavaly sem vették. Szóval nem kötelező betartani, én meg éppen a kockás zászló felé tartok, mindent megteszek, hogy addig elől maradjak, mert az első autónak sokkal nehezebb elől maradni tavalyhoz képest, nagyobb a szélárnyék hatása.

Közel voltak mögöttem, és [Ericsson] jól is gyorsított ki a 4-es kanyarból, így azt gondoltam, annyira agresszívnek kell lennem, amennyire csak lehet, hogy ne adjak lehetőséget neki arra, hogy el tudjon menni mellettem.”

A harmadik helyen végző Santino Ferrucci annyit mondott, ő nem szívesen használja a pályának azt a részét, de nem kifogásolta a manővert, mondván, hogy aki oda megy, vállalja a kockázatot.

A történet másik oldaláról, Ericssonnak nem volt ezzel semmi baja, ő inkább a versenyirányítást kritizálta a lassú döntések és az egykörös újraindítás miatt. A McLaren pilótája, Alexander Rossi egyetértett a helyzet furcsaságával, de nem nevezte igazságtalannak a helyzetet, hanem elfogadta, hogy szerencsétlenül jöttek ki számára a történések.

A Chicago Tribune riportja szerint viszont egyesek úgy gondolják, hogy a versenyirányítás döntéseit a pálya tulajdonosa – és egyben Newgarden csapatfőnöke – Roger Penske befolyásolhatta.

Másodjára csúszott ki a legendás győzelem a McLaren kezei közül