Ismét hatalmas botrány robbant ki Álex Palou körül, és ugyan hiába vannak meg a licenszpontjai az F1-hez, könnyen lehet, hogy mégsem kerül be a királykategóriába.
Tavaly Colton Herta került az IndyCar mezőnyből közel egy F1-es debütáláshoz, azonban az FIA rendszerének nem felet meg, így el kellett vetniük az ötletet. Jelenleg a fiatal pilóták közül Álex Palou kezdett a Forma-1-gyel kacérkodni, különösen az idei évben.
Az IndyCar spanyol bajnoka nem rejtette véka alá, hogy hiába nem indult eddig a nevelőszériákban – legutóbbi két bajnoksága a Super Formula és ugye az IndyCar – végső célja az F1-be jutás. Ezért írt alá tavaly a McLarennel a tengerentúlon, hogy tesztlehetőségek mellett a paddockhoz is közelebb kerülhessen.
Azonban úgy tűnik, a McLaren F1-es csapatánál nem lesz hely a közeljövőben, és idén nincs nagy mozgás a piacon, amivel Palou-nak sokkal nagyobb esélye nyílna egy versenyülésre. Mivel az Arrow McLaren még továbbra sem képes győztes autót a pályára gurítani, mivel csak 2025-ben költöznek be az új gyárépületbe, a Chip Ganassi Racing pilótája inkább maradna eredeti csapatával.
Robban a bomba az IndyCar átigazolási piacán, a McLaren vezére mérges
Ez a folyamat tavaly és idén is nagy port kavart, ami semmiképp sem tesz jót a spanyol nemzetközi hírnevének. A The Race újságírója, Jack Benyon szerint ez csak akkor nem lenne probléma, ha Palou az F1-es csapatoknak is be tudja bizonyítani, hogy mennyire tehetséges. Ezt F1-es autó nélkül viszont nehéz lesz.
Viszont minden egyéb esetben a dráma kizáró ok lehet a spanyol szerződtetése szempontjából. A McLaren már kifejezte, ezentúl nem kérnek a szolgálataiból, és csak pénzügyi kárpótlás miatt perelik be a bíróságon.
Amikor visszanyal a fagyi: most a McLaren perelte be Palou-t
Hosszútávon a McLaren járt jobban?
A britek IndyCar-csapata folyamatos bővülésen megy keresztül, és a következő pár évben, nem a versenyzők, hanem a gyár kapacitása lesz az, ami korlátozza őket. Ami pedig a pénzügyeket illeti, nem számít annyira a bajnoki helyezés, mint Európában, az Indy 500-on elért eredmények viszont annál is jobban.
Palou ilyen szempontból nem feltétlenül lenne jó választás, és a csapatnak már így is vannak pilótái, akik jól tudnak szerepelni a 2,5 mérföldes oválon. Egy korábbi győztesük már van Alexander Rossi személyében, de Pato O’Ward is közel került már a sikerhez tavaly, amikor második lett.
Benyon kiemelte, a mexikóira építettek eddig, és nem biztos, hogy feladnák a titkaikat egy teljesen más stílusú versenyzőért, aki hűtlennek mutatkozott, egymás után két szezonban is, szóval lehet, hogy hosszú távon (amíg a bajnoki címhez eljutnak) érdemes lett volna nekik Palou-val számolni.
Visszaszólt a McLarennek a Ganassi vezére a bajnok botránya kapcsán