back to top
szerda, október 9, 2024

Felkészülésként is tökéletes az IndyCar mezőnyének a daytonai 24 órás

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Tizenkét IndyCar-versenyző lesz ott az IMSA szezonnyitóján, a daytonai 24 óráson. Nekik olyan ez, mint az NFL-ben egy előszezoni meccs.

- Reklám -

A Covid-korszakot leszámítva nagyon régóta a floridai St. Petersburgben lendül meg először a zöld zászló az IndyCar mezőnyének. Ugyanebben az államban rendezik az IMSA szezonnyitóját, a daytonai 24 órás versenyt, így az amerikai endurance-bajnokság tökéletes felkészülésként is funkcionálhat a tucatnyi IndyCar-versenyző számára.

- Reklám -

A mezőnyben bőségesen képviselteti tehát magát az IndyCar szorosabb értelemben vett mezőnye. Ott van a bajnoksesélyesek közül az LMP3-es kvalifikációs futamot megnyerő Andretti Autosport, vagy éppen a sztárok egész garmadáját (többek között a bajnok Álex Palout) hadrendbe állító Chip Ganassi Racing. A Team Penske jelenleg leginkább az LMDh-felkészülésre készül, így hozzájuk a mezőnyből csapat nem, csak Austin Cindric kötődik a mezőnyből.

Érdekes Townsend Bell részvétele is, bár ő már jelenleg csak szakkommentátor az IndyCarban. Bell tizedszer indul a daytonai 24 óráson. Ő fedezte fel azt is, hogy a Penske passzivitása kimondottan csalódottá tette az istálló két versenyzőjét, Will Powert és Scott McLaughlint, akik szintén indulni akartak Daytonában.

- Reklám -

Érdekes látni, mennyire szívesen itt lennének azok is, akik egyébként nem találtak maguknak indulási lehetőséget Daytonában” – mondja Bell. „Félig-meddig ironikusan fel is vetették, hogy nehezebb itt ülést találni, mint az IndyCarban.

A tizenkét IndyCar-versenyzőből hét a csúcskategória DPi-ben indul, további négy pedig az LMP2-ben, így elég jó az esély kategória-, vagy akár abszolút győzelemre is a részükről. Tavaly egyébként így tett Alexander Rossi és Hélio Castroneves is.

Egyéb előnyök

A konkrét sportsiker mellett pedig van az IndyCar-versenyzők számára még egy hozadéka annak, hogy itt indulhatnak. A nagyon behatárolt tesztlehetőségek mellett ugyanis ezt egyfajta gyakorlásként is felfoghatják.

Az a jó, az is jó a daytonai 24 órásban, hogy van egy versenyünk Daytonában januárban a februári IndyCar-szezonnyitó előtt” – értett egyet ezzel a felvetéssel Alexander Rossi is. „Nagyon mások az autók, nincs bennük túl sok közös, de kicsit élesítheted a formádat versenykörülmények között. Amikor bemegyünk St. Pete-ben az első kanyarba, lesznek olyanok, akik szeptember óta rozsdásodnak. Kell, hogy legyen majd számunkra előnye ennek.

Egyetért Rossival Colton Herta is. „Meg tudjuk mozgatni ennek köszönhetően a berozsdásodott tagjainkat. Vissza tudunk rázódni, és az se baj, hogyha ez lassan történik. Ott van a Roar, a kvalifikációs verseny, a gyakorlások és a tényleges 24 óra. Rengeteg időnk van visszaszokni ehhez a ritmushoz.

Jimmie Johnson tavaly teljesítette az újoncszezonját az IndyCar mezőnyében. Most sorozatban második daytonai 24 órására készül. „Amikor megkérdeztem Jimmie-t, hogy készül fel a szezonra, azt mondta: a legjobb dolog, amit tehetek, hogy prototípust vezetek” – mondta el a hétszeres NASCAR Cup-bajnokkal folytatott beszélgetéséről Bell. „Nekik egy ilyen autó adja vissza a legrealisztikusabban, amire az IndyCar autója képes. A féktávok, a tempó… Ez pedig rengeteget segít a korlátozott tesztlehetőségek mellett. Ha én is megint teljes szezonos IndyCar-versenyző lennék, én is itt akarnék lenni.

Az egyetlen versenyző, aki az utcai autókra leginkább hasonló GTD-mezőnyben indul majd, az IndyCar-újonc Kyle Kirkwood lesz. „Nagyon jó bemelegítés ez, mert ilyenkor már hosszú ideje nem versenyzünk. Ilyenkor visszarázódhatunk. Rengeteget lehet tanulni egy ilyen versenyből.