Egy átlagos évben a nyári hónapokat minimum megvárja a mezőny, mielőtt az IndyCar csapatai és a függőben lévő szabadügynökök beindítanák az éves tárgyalási táncukat.
2022 ilyen szempontból semmiképp sem a megszokott mederben zajlik az IndyCar-ban. Már a februári nyitófordulóban látszódtak az első jelei annak, hogy a mozgolódás megkezdődött, amikor néhány versenyző azzal töltötte az idejét, hogy a potenciális munkaadók érdeklődését tapogassa ki 2023-ra.
Bár úgy tűnt, hogy a 2016-os Indy 500-as győztes Alexander Rossi lesz az első számú szabadügynök, az Arrow McLaren SP-s Pato O’Ward körüli pletykák alapvetően megváltoztatták ezt a felállást.
O’Ward jövője kérdéses az Arrow McLaren SP-nél
Pato O’Ward szerződésében szerepel egy úgynevezett „right-to-match” záradék. Ez azt jelenti, hogy O’Wardot egy rivális csapat szerződtetheti, ha ajánlatot tesznek a versenyzőnek, és a McLaren nem hajlandó hasonló feltételeket felkínálni a mexikóinak. A sorozat legjobban kereső versenyzői a RACER információi szerint állítólag évi 3 millió dollár felett keresnek, és a győzelmi és bajnoki bónuszokat is beleszámítva néhányan a becslések szerint 3,5 millió dollárt, vagy még többet is vihetnek haza éves szinten.
A McLaren úgy tudja megtartani O’Wardot, ha az esetlegesen érkező ajánlatok 80 százalékához közelít a sajátja. Egyszerűen fogalmazva, ha egy csapat egy hároméves és 10 millió dolláros szerződést kínálna, a McLarennek csak 8 millió dollárt kellene felajánlania ahhoz, hogy az ötös Chevyben tartsa őt. A „right-to-match” záradék nem ismeretlen a kisebb sportágakban, de az autóversenyzésben meglehetősen szokatlannak számít.
O’Ward F1-es tervei megvalósítására akkor vált kevésbé kecsegtető lehetőséggé a McLaren, amikor a wokingi F1 istálló leszerződtette Colton Hertát. Ez némileg megtörte a mexikói pilóta és a McLaren eddigi jó kapcsolatát, ezért is kaptak szárnyra a távozásáról szóló pletykák.
A jobb csapatok közül, amelyeknek lehetséges üresedésük vagy kiegészítésük van, és amelyek O’Wardot kereshetik, a Chip Ganassi Racing, az Ed Carpenter Racing, a Meyer Shank Racing és a Team Penske jöhet szóba első körben.
Alexander Rossi is a szóbeszéd középpontjában
Vajon Rossi a legújabb szerződése lejárta után is a Michael Andrettinél akar maradni, vagy jövőre új csapathoz kerül? A paddockon belül rengetegen azt pletykálják, sőt egyesek már tudni vélik, hogy váltani fog a RACER újságírója szerint. Rossi azonban azt mondta, hogy nyitott a maradásra, Andretti pedig arra, hogy Rossi maradjon a 27-es Hondában.
Az biztos, hogy egy 2022-es jó szereplés egyrészt ösztönözheti Rossit a maradásra, azonban éppen ezért új ajtók is megnyilhatnak a tehetséges versenyző előtt. A lehetséges kérők között az Arrow McLaren SP-t és a Chip Ganassi Racing szepel a szóbeszéd szerint, persze előbbi nagyban függ O’Ward-tól is.
Rosenqvist szerződése is lejár
Felix Rosenqvist és az Arrow McLaren SP egyaránt több évre tervezték együttműködésüket, és feltehetőleg teljes mértékben a 7-es számú Chevy pilótáján múlik, hogy tud-e bizonyítani. Felixnek egy új és elismert versenymérnök áll az oldalán Craig Hampson személyében, és annak ellenére, hogy az AMSP kicsit elveszett a szezonnyitón, ennek a kombónak komoly eredményeket kell hoznia. Amennyiben a svédnek sikerülne javítania a tavalyi formáján és inkább az újonc évéhez hasonlót hozna, akkor feltehetőleg kapna új szerződést a csapattól.
Cikkünk második részében többek között a friss Daytona 24, és a legutóbbi Indy 500 győztesével Hélio Castroneves-el kapcsolatban is osztunk meg fejleményeket.