hétfő, június 27, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapIMSAAz esti edzésen sem változott a helyzet Sebringben

Az esti edzésen sem változott a helyzet Sebringben

- Hirdetés -

Folytatódott a sorminta a Sebringi 12 órás verseny fontos, esti gyakorlásán, hiszen ismét egy Cadillac bizonyult a leggyorsabbnak.

A csütörtöki, mindent eldöntő éjszakai edzésén Sebastien Bourdais autózta a leggyorsabb időt a Chip Ganassi Racing 01-es számú Cadillacjével, amelyen Renger van der Zande-dal és Ryan Hunter-Reayjel osztozik majd a hétvégén.

- Hirdetés -

Bourdais tavaly a JDC-Miller Cadillac-et vitte győzelemre, főleg az esti etapnak köszönhetően, így mindenki tudja, mennyire fontos lesz ez az időszak a versenyen.

A versenyt éjszaka lehet megnyerni, és elveszíteni” – jelentette ki Tristan Nunez, akinek a csapattársa, Pipo Derani volt a harmadik leggyorsabb a 31-es rajtszámú Action Express Racing Cadillacben, 1:46,793-as idővel Bourdais 1:46,180-as idejéhez képest.

- Hirdetés -

Őszintén szólva, nagyon koncentráltunk a beállításokra is, hogy biztosak legyünk benne, hogy az autó jó lesz éjszaka. A hőmérséklet nappal őrülten más lesz, mint most. Szóval nincs értelme annak, hogy az alapján próbáljuk beállítani az autót, hogy milyen lesz a nap. Erről szól az egész – az autó beállítása az éjszakai időjárásra.

Earl Bamber furakodott be kettejük közé a 02-es Cadillac-el, közel négy tizedes lemaradásban. Tom Blomqvist volt a leggyorsabb az Acura pilóták közül, ő negyedik lett a 60-as rajtszámú Meyer Shank Racing with Curb-Agajanian ARX-05-össel.

Scott Huffaker az 52-es PR1 Mathiasen Motorsports ORECA-val ismét az LMP2-es kategória élére állt 1:48,842 perces idejével.

Az első három helyezett az LMP2-ben nagyon ismerősnek tűnt, hiszen a 29-es Racing Team Nederland ORECA lett a második Giede van der Garde kezében, akit Sebastian Montoya követett a 81-es DragonSpeed ORECA-val.

Bár a GTD Pro kategóriát a #62-es Risi Competizione Ferrari vitte, összesítésben csak a negyedik leggyorsabb GT autó volt
Bár a GTD Pro kategóriát a #62-es Risi Competizione Ferrari vitte, összesítésben csak a negyedik leggyorsabb GT autó volt Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

GTD-k az első három helyen a Sebringi 12 órás esti edzésén

A mai napon először egy GTD autó volt a leggyorsabb a GT mezőnyben, Toni Vilander 2:00,962 perces körével az egyetlen kétperces időt autózta a 21-es számú AF CORSE Ferrarival.

“Ez az edzés fontos ebből a szempontból, hogy ne őrüljünk meg a nap folyamán ezzel a beállítással, és erősítsük meg, hogy miként állunk” – mondta Vilander, aki Simon Mann társával a WEC Sebringi versenyén is indul. “Sebring mindig látványos éjszaka. A prototípusok agresszívek, mint mindig. Rengeteg autó van, 53 autó, szóval nagyon-nagyon kemény verseny lesz.

Második a 96-os Turner Motorsport BMW M4 GT3 lett, harmadik pedig a márkatárs, 1-es rajtszámú Paul Miller Racing autó. Az első három GTD autó gyorsabb volt, mint a leggyorsabb GTD Pro autó.

A GTD Pro-ban Daniel Serra vitte a prímet a 62-es rajtszámú Risi Competizione Ferrarival, amely minden edzésen ranglista elejében tanyázott. Serra 2:01,569-es körrel megelőzte Mirko Bortolottit a 63-as rajtszámú TR3 Racing Lamborghini Huracannal és Philipp Enget a 24-es rajtszámú BMW Team RLL M4-gyel.

Az LMP3 kategóriában a Sean Creech Motorsport 33-as rajtszámú autója nyerte az “éjszakai műszakot” a Riley Motorsport 74-es, és a CORE Autosport 54-es autója előtt.

Az edzésen egy piros zászlós megszakítás volt, méghozzá Katherine Legge miatt, aki a 17-es kanyarban összetörte a 99-es rajtszámú Hardpoint Porsche 911 GT3R-t.

Mint mindig, a 17-es kanyarban most is sok akció történt, mivel az autók könnyen elveszítik ott a tapadást a bukkanókon.

A 2022-es Sebringi 12 órás harmadik (esti) szabadedzésének végeredménye

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss