péntek, február 23, 2024

Az Andretti még nagyobb hangsúlyt helyez az F1-es projektre

Dátum:

Megosztás:

Már jövőre nagy változások lesznek az Andretti háza-táján, miután továbbra is pályáznak a királykategóriás indulásra.

- Reklám -

Ahogy arra számítani lehetett, csak három Andretti-autó indul majd jövőre az IndyCarban, és nem pótolják Devlin DeFrancesco fizetős ülését. A kanadai távozásának bejelentésekor úgy nyilatkoztak, rendelkeznek elegendő forrással ahhoz, hogy mind a négy autót üzemeltetni tudják, így nem szorulnak fizetős pilóta segítségére.

Megszabadulna a pénzeszsákoktól az Andretti

- Reklám -

Azonban távozott tőlük az egyik legnagyobb szponzoruk, és DeFrancesco nem tudott bekerülni a legjobb 22 közé év végén, amivel közel egymillió dollártól estek el. Azóta hivatalosan is megerősítették, hogy inkább kevesebb autóra fordítanak több figyelmet, már ami az IndyCart illeti.

- Reklám -

DeFrancesco mellett a csapattal év közben és év végén jogilag is hajba kapó Romain Grosjean távozik majd tőlük. Helyére Marcus Ericssont szerződtették le, a svéd pilóta lesz Colton Herta és Kyle Kirkwood csapattársa 2024-ben.

Grosjean úgy tudta, maradt az Andrettinél, most jogi lépéseket tett

A Penske példája mutatja, hogy adott esetben a kevesebb autóval is lehet sikereket elérni, az Andretti pedig ugyan nem tört az élre, folyamatosan dolgozik azon a pályán kívül is, hogy a közvetlen élmezőnybe kerüljenek vissza. A korszerű új főhadiszállásra azonban 2025-ig még mindenképpen várniuk kell.

Máshol azonban kettővel több autójuk lehet…

Az F1-es próbálkozásuk azonban – az IndyCar-szezon végeztével – egyre jobban előtérbe került, és a Las Vegas-i Nagydíj hetében be is jelentették, hogy a Cadillac nem csak technikai partnerként, de 2028-től motorgyártóként is támogatná őket a királykategóriában.

Az F1 merőben máshogy kezeli a Ford és a Cadillac érkezését

Korábban Michael Andretti kiemelte, egy amerikai csapat és egy USA-beli gyártó mellett pilótát is szeretne az F1-be juttatni az Újvilágból. Erre a csapat kiemelt versenyzője, Colton Herta volt eddig az egyetlen esélyes, aki a McLaren egyik korábbi autójával is tesztelt, mostanra azonban már többen is bejelentkeztek a lehetőségért.

Név szerint a csapat egyetlen idei futamgyőztese, Kirkwood szólalt fel ezzel kapcsolatban. A fiatal pilóta mindhárom nevelőszériában bajnok lett, majd idén az IndyCarban megszerezte első – majd második – futamgyőzelmét is.

Kyle Kirkwood, Andretti Global, IndyCar
Fotó: Chris Owens/Penske Entertainment

„Remélem, én is ott leszek a listán. Jelenleg boldog vagyok a jelenlegi helyzettel, jó az USA-ban élni. Bármikor leugorhatok Floridába, több a szabadidőm, mint ami az F1-ben lenne, és kevesebbet kell utazni” – emelte ki Kirkwood a motorsport.com-nak.

„Az F1 sok mindent elvenne ebből, nagy változás lenne. De gyerekként gokartozva mindig ez volt az álmom. Mindig felnéztem a F1-re, itt Floridában több európai és dél-amerikai gokartos is volt.”

Barátjától, Logan Sargeanttól vette az információkat, aki idén a Williams színeiben vett részt a királykategória 22 versenyén.

„Attól még nehéz lenne nemet mondanom egy lehetőségre” – összegezte a véleményét, hozzátéve, hogy – ahogy az IndyCar pilóták nagy része – kötelességének érezné kihasználni az alkalmat.

„Ez nem vesz el semmit az IndyCartól, szerintem ez a legjobb sorozat, ami a pilótákkal való bánásmódot illeti, a versenyzést, az összetartást, a különböző helyszíneket és az életvitelt – mindez az legjobb itt, az IndyCarban.

De ugyanakkor mindig is az F1 lesz motorsport csúcsa, így versenyzőként nagyon nehéz lenne visszautasítani.”

Nemcsak saját berkeiken keltették azonban fel az érdeklődést, ugyanis a McLaren újdonsült tartalékpilótája – aki öt éve Indy Lights-bajnok lett az Andrettivel – szintén pozitívan állna a dologhoz.

IndyCar-pilótájuk egyre nagyobb szerepet kap a McLaren F1-es csapatánál

Pato O’Ward helyzete elvileg egyszerűbb, hiszen a McLaren révén van kapcsolata az F1-es paddockba, a brit márka azonban mind a két pilótájára hosszútávon számít, így nem biztos, hogy lehetőséget kap majd a brit márka színeiben. A két csapat közötti jó viszonynak köszönhetően [a McLaren az egyetlen, aki támogatja az Andretti F1-es csatlakozását] azonban lehet, hogy nem okozna nagy akadályt, ha végül Andretti a mexikói mellett tenné le a voksát.

„Jó lenne látni őket a sorozatban. Több autó, több lehetőség, szerintem mindkét félnek jó lenne.” – nyilatkozta a PlanetF1-nek az Andretti jelentkezéséről.

„De nem is tudom, hogy áll az ügy, sok hírt hallani, de fogalmam sincs, mi fog történni. Úgy tűnik, jobban állnak, mint néhány hónappal ezelőtt, ez jó jel.”