Mindkét gyártó nagy reményekkel várta a 2022-es szezonkezdetet, a Corvette-nél a GTD Pro bemutatkozás miatt lebutított GTLM, a BMW-nél az új autó okozott bizakodásra okot.
Daytonában azonban mindkét autó szenvedett, főleg az egyenesbeli tempót tekintve voltak hiányosságok, a megbízhatóságot nem is említve. A beállításokkal ugyan megpróbáltak kompromisszumot találni, de ez csak újabb problémákat idézett elő.
A Corvette-nek ezen felül a hátsó szárny extra megkötései és a Michelin gumikkal való ismerkedés is nehézséget okozott.
A bajor márka problémája prózaibb volt: nem feküdt nekik Daytona. Az Európai pályákon tesztelték az autót, amikben semmi közös nincs a félig oválpályával.
Sebringben azonban mindkét alakulat versenyképes volt. A GTD Pro kategória győzelméért sok ideig a #3-as Corvette (J.Taylor, Garcia, Catsburg) és a #24-es Rahal Letterman Lanigan BMW (Eng, Wittmer, Yelloly) küzdött. Az amatőröknél a privát csapatok is jól javultak: míg a Paul Miller Racingnél ez csak annyit jelentett, hogy megkapták az autót, a Turner Motorsports háromnegyed távnál élről állt ki.
A pálya karaktere mellett a szabályok is változtak: nem volt döntött kanyar, így a hátsó szárnyat szabadon lehet állítani, illetve a BoP változások is segítették a két autót.
„Még Európában elvégeztünk még néhány tesztet, és keményen dolgoztunk, hogy mindent összerakjunk. – árulta el Yelloly. – „Persze, a BoP is segített, de nagyrészt Európából jött a javulás, a RLL mellett. Sok napot töltöttünk azzal, hogy kipróbáljunk többféle beállítást, mert nem volt jó teljesítményünk a teszteken. Úgy tűnik, mindez kifizetődött.”
A Corvette felkészülése Jordan Taylor beszámolója szerint kicsit más volt:
„Úgy egy hónapja töltöttünk itt két napot, és nagy előrelépést tettünk a beállításokkal. És megértettük, mi kell ahhoz, hogy a gumi gyorsan menjen. A régi GTLM adatokkal kezdtünk, de rájöttünk, hogy haszontalanok. Ha az a két nap nem lett volna, akkor nem lett volna ilyen jó versenyünk. Nagy bajban lettünk volna egész hétvégén.”
Catsburg szerint a BMW volt jobb a fékek és a közepes tempójú kanyarok tekintetében, Nick Yelloly inkább a Corvette-nek adta a lassú kanyarokat. Hogy a jövőben hogyan alakul az új autók párharca, az majd legközelenn Long Beachen derül ki.