hétfő, június 27, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapIMSAAz utolsó órában dőlt el minden, Ganassiék nyerték a Sebringi 12 órást

Az utolsó órában dőlt el minden, Ganassiék nyerték a Sebringi 12 órást

- Hirdetés -

Earl Bamber kétszer is nagyot hibázott, tempója mégis ellenállhatatlan volt, így a Chip Ganassi Racing 02-es autója nyerte a Sebringi 12 órást.

A Bamber 6,471 másodperccel előzte meg a Tristan Vautier által vezetett 5-ös számú, címvédő JDC-Miller Motorsports Cadillacjét.

- Hirdetés -

Bamber, aki közel 30 másodperces előnnyel vezetett, egy áthajtásos büntetést kapott egy pályán történő incidensért, miután a sötétben ütközött Kuno Wittmer 13-as számú AWA Duqueine D08 Nissanjával.

Westbrook mögé kerülve Bamber 58 perccel a vége előtt megelőzte az angolt, hogy visszavegye a vezetést, ám pillanatokkal később megpördült, miután érintkezett Simon Mann 21-es rajtszámú AF Corse Ferrari 488 Evo 2020-ával.

- Hirdetés -

Az ex-Porsche gyári pilóta ezután egy második hajrát indított, és ismét átvette a vezetést Westbrooktól, ezúttal az Ulmann egyenesben, 45 perccel a vége előtt.

Bamber csapattársai, Alex Lynn és Neel Jani voltak. Utóbbi két héttel ezelőtt még nem is tudta, hogy itt fog versenyezni, hiszen ő vette át Kevin Magnussen helyét a csapatnál.

Pipo Derani a 31-es rajtszámú Action Express géppel biztosította be a Cadillac dobogót annak ellenére, hogy 2 óra 34 perccel a vége előtt összeütközött Stoffel Vandoorne 60-as számú Meyer Shank Racing Acura ARX-05-ösével.

A brazil figyelmeztetést kapott az ütközésért, amely megrongálta a padlót a Daytonai 24 órás győztes versenyautóján.

Tom Blomqvist a sérült MSR versenyautót az ötödik helyre vezette, és az utolsó etapban kikapott Ricky Taylor 10-es számú Wayne Taylor Racing Acura DPi-jétől.

A Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi és Mike Rockenfeller alkotta 48-as számú, Ally által szponzorált Action Express Cadillac sokáig dobogós helyen állt, azonban hátraestek, amikor az autó bal első fékhiba miatt két órával a vége előtt meghibásodott.

Az autó a hatodik helyen végzett, öt körrel lemaradva a győztes 02-es Cadillac mögött.

A CGR testvércsapata, a pole pozíciót elfoglaló 01-es Cadillac már a rajtnál váltóproblémákkal küzdött, végül több, mint harminc körös hátrányban fejezték be a versenyt.

A PR1/Mathiasen megismételte 2021-es LMP2-es győzelmét Sebringben; Sean Creech nyerte az LMP3-as kategóriát

A PR1/Mathiasen Motorsports fölényes győzelmet aratott az LMP2-es kategóriában, Mikkel Jensen, Ben Keating és Scott Huffaker ugyanabban a felállásban ismételte meg az egy évvel ezelőtti győzelmet.

Második lett a 29-es Racing Team Nederland, a dobogó alsó fokára pedig az Era Motorsport Oreca csapata állhatott fel.

A Daytonai 24 órás LMP2-es osztály győztes No. 81-es DragonSpeed nevű versenyautó korán kiesett, miután Juan Pablo Montoya a harmadik órában balesetet szenvedett, miközben akkor még vezetett a versenyben.

Az LMP3-as osztályban a Sean Creech Motorsport triója nyerte a versenyt a Jr III Racing és a Tech Motorsport előtt.

A 3-as rajtszámú Corvette C8.R nyerte a Sebringi 12 órás GTD Pro kategóriáját
A 3-as rajtszámú Corvette C8.R nyerte a Sebringi 12 órás GTD Pro kategóriáját Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

2017 után újra Corvette győzelem Sebringben

A 3-as rajtszámú Chevrolet Corvette 4,4 másodperccel előzte meg a TR3 Racing Lamborghini Huracan GT3 Evo-val versenyző Mirko Bortolottit, ezzel megszerezve a GM gyári csapat első győzelmét az IMSA új GTD Pro kategóriájában.

Az alakulat a szombati futam során végig erős volt, és uralta az eseményeket, miután Catsburg négy és fél órával a vége előtt megelőzte a Pfaff Motorsports Porsche pilótáját, Matt Campbellt.

A Vasser Sullivan és a Pfaff is járt az élen a hetedik, illetve a nyolcadik órában lévő sárga zászlós periódusok miat, de a Corvette mindkét alkalommal visszavette a vezetést.

Vasser Sullivanék Lexusa az utolsó körig dobogós helyen volt, ekkor azonban eddig ismeretlen okokból lelassult – és leállt – a pályán, így a dobogóra a 97-es WeatherTech Racing Mercedes állhatott fel.

A BMW Team M RLL versenyképesebb volt mint Daytonában az új M4 GT3-mal. Ennek ellenére nem úgy sikerült a nap, ahogy azt a német gyártó elképzelte.

A 3. órában kiesett a 25-ös rajtszámú autó, majd a 24-es – a Corvette egyetlen igazi kihívója – is problémákba ütközött, azonban egy be nem tervezett kiállás miatt hátraestek, és végül csak negyedikek lettek.

Mindkét BMW versenyképes volt az első szakaszokon, de a 25-ös számú autó a harmadik órában kiesett, amikor a szervokormány meghibásodott.

A Philipp Eng, Marco Wittmann és Nick Yelloly által vezetett 24-es BMW tartósabban jelen volt az élen, és a második félidő nagy részében a második helyen haladt a győztes Corvette mögött, de néhány nem tervezett megállás miatt a végén a negyedik helyre szorult.

Izgalmas végjáték a GTD-ben is

A GTD kategóriában a Cetilar Racing megszerezte első IMSA GTD-osztálybeli győzelmét Antonio Fuoco vezérletével.

Dráma itt is volt; A Turner Motorsport, amely szinte végig az élen haladt, elvesztette még a valószínű dobogós helyezését is, amikor Bill Auberlen kénytelen volt kiszállni a 96-os BMW-ből, hogy ne sértse meg a vezetési idő szabályait.

Ez a nem tervezett boxlátogatás fél órával a vége előtt lehetővé tette a Gilbert Korthoff Motorsports Mercedes-AMG számára, hogy megszerezze a második helyet. A harmadik helyen az AF Corse végzett.

# Csapat Márka Kat.
1.
02
Chip Ganassi Racing Cadillac
DPi
🇳🇿 Bamber 🇬🇧 Lynn 🇨🇭 Jani
2.
5
JDC-Miller Motorsports Cadillac
DPi
🇬🇧 Westbrook 🇫🇷 Vautier 🇫🇷 Duval
3.
31
Whelen Engineering Racing Cadillac
DPi
🇧🇷 Derani 🇺🇸 Nunez 🇬🇧 Conway
4.
10
Wayne Taylor Racing Acura
DPi
🇵🇹 Albuquerque 🇺🇸 R.Taylor 🇬🇧 Stevens
5.
60
Meyer Shank Racing Acura
DPi
🇬🇧 Blomqvist 🇬🇧 Jarvis 🇧🇪 Vandoorne
6.
48
Ally Cadillac Racing Cadillac
DPi
🇩🇪 Rockenfeller 🇯🇵 Kobayashi 🇦🇷 López
7.
52
PR1/Mathiasen Motorsports Oreca
LMP2
🇺🇸 Keating 🇩🇰 Jensen 🇺🇸 Huffaker
8.
29
Racing Team Nederland Oreca
LMP2
🇳🇱 van der Garde 🇳🇱 van Eerd 🇺🇸 Murry
9.
18
Era Motorsport Oreca
LMP2
🇺🇸 Merriman 🇬🇧 Dalziel 🇬🇧 Tilley
10.
11
PR1/Mathiasen Motorsports Oreca
LMP2
🇺🇸 Bomarito 🇺🇸 Thomas 🇺🇸 Pierson
11.
22
United Autosports Oreca
LMP2
🇬🇧 Smith 🇺🇸 McGuire 🇬🇧 Tappy
12.
20
High Class Racing Oreca
LMP2
🇩🇰 Fjordbach 🇩🇰 Andersen 🇨🇭 Scherer
13.
33
Sean Creech Motorsports Ligier
LMP3
🇵🇹 Barbosa 🇺🇸 Willsey 🇩🇰 Jakobsen
14.
30
Jr III Motorsports Ligier
LMP3
🇺🇸 Balogh 🇺🇸 Dickerson 🇨🇦 Grist
15.
38
Performance Tech Motorsports Ligier
LMP3
🇺🇸 Goldburg 🇸🇪 Lindh 🇦🇺 Shields
16.
3
Corvette Racing Chevrolet
GTD Pro
🇪🇸 García 🇺🇸 J.Taylor 🇳🇱 Catsburg
17.
63
TR3 Racing Lamborghini
GTD Pro
🇮🇹 Bortolotti 🇮🇹 Caldarelli 🇮🇹 Mapelli
18.
97
WeatherTech Racing Mercedes
GTD Pro
🇩🇪 Engel 🇫🇷 Gounon 🇺🇸 MacNeil
19.
24
BMW Team RLL BMW
GTD Pro
🇦🇹 Eng 🇩🇪 Wittmann 🇬🇧 Jelloly
20.
9
Pfaff Motorsports Porsche
GTD Pro
🇦🇺 Campbell 🇫🇷 Jaminet 🇧🇷 Nasr
21.
79
WeatherTech Racing Porsche
GTD Pro
🇺🇸 MacNeil 🇫🇷 Andlauer 🇧🇪 Picariello
22.
47
Cetilar Racing Ferrari
GTD
🇮🇹 Fuoco 🇮🇹 Lacorte 🇮🇹 Semagiotto
23.
32
Gilbert Korthoff Motorsports Mercedes
GTD
🇬🇧 McAleer 🇺🇸 Skeen 🇪🇸 Juncadella
24.
21
AF Corse Ferrari
GTD
🇦🇷 Perez-Companc 🇬🇧 Mann 🇫🇮 Vilander
25.
96
Turner Motorsport BMW
GTD
🇺🇸 Auberlen 🇺🇸 Dinan 🇺🇸 Foley
26.
14
Vasser Sullivan Racing Lexus
GTD Pro
🇬🇧 Barnicoat 🇬🇧 Hawksworth 🇺🇸 Telitz
27.
93
WTR – Racers Edge Motorsports Acura
GTD Pro
🇺🇸 Harrison-Henry 🇺🇸 Long 🇨🇦 Marcelli
28.
70
Inception Racing McLaren
GTD
🇬🇧 Millroy 🇺🇸 Iribe 🇿🇦 Pepper
29.
44
Magnus Racing Aston Martin
GTD
🇺🇸 Lally 🇺🇸 Potter 🇺🇸 Pumpelly
30.
13
AWA Duqueine
LMP3
🇨🇦 Fidani 🇨🇦 Wittmer 🇩🇪 Kern
31.
62
Risi Competizione Ferrari
GTD Pro
🇮🇹 Rigon 🇧🇷 Serra 🇮🇹 Cheever
32.
12
Vasser Sullivan Racing Lexus
GTD
🇺🇸 Heistand 🇺🇸 Montecalvo 🇦🇺 Andrews
33.
99
Team Hardpoint Porsche
GTD
🇬🇧 Legge 🇺🇸 Ferriol 🇬🇧 Wilson
34.
54
CORE Motorsports Ligier
LMP3
🇺🇸 Bennett 🇺🇸 Braun 🇺🇸 Kurtz
35.
01
Chip Ganassi Racing Cadillac
DPi
🇫🇷 Bourdais 🇳🇱 van der Zande 🇺🇸 Hunter-Reay
36.
28
Alegra Motorsports Mercedes
GTD
🇩🇪 Götz 🇨🇦 Morad 🇺🇸 de Quesada
37.
16
Wright Motorsports Porsche
GTD
🇺🇸 Hardwick 🇧🇪 Heylen 🇨🇦 Robichon
38.
66
Gradient Racing Acura
GTD
🇬🇧 Bechtolsheimer 🇩🇪 Farnbacher 🇧🇧 Simpson
39.
57
HTP Winward Motorsport Mercedes
GTD
🇬🇧 Ellis 🇺🇸 Ward 🇩🇪 Dienst
40.
39
CarBahn Motorsports Lamborghini
GTD
🇺🇸 Lewis 🇺🇸 Megennis 🇺🇸 Westphal
41.
59
Crucial Motorsports McLaren
GTD
🇺🇸 Gallagher 🇺🇸 Holton 🇺🇸 Miller
42.
40
Fast MD Racing Duqueine
LMP3
🇺🇸 Archer 🇺🇸 Hanratty 🇨🇦 Vance
- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss