szombat, június 25, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapIMSAKellemes meglepetés volt a Corvette-nek a sebringi győzelem

Kellemes meglepetés volt a Corvette-nek a sebringi győzelem

- Hirdetés -

Antonio Garcia, Jordan Taylor és Nicky Catsburg triója szerezte meg a Corvette Racing 12. győzelmét a Sebringi 12 óráson.

A trió 323 körből 247-et vezetett az IMSA WeatherTech SportsCar Championship második fordulójában, és ezzel 2017 óta először vezette győzelemre a Corvette Racinget.

- Hirdetés -

Ráadásul ez volt a GTE-ből GT3 specifikációvá átalakított autó első győzelme.

Mivel az IMSA illetékesei még mindig finomítanak az autók teljesítményének egyensúlyán a GTD kategóriákban, a Corvette a hétvége közepén 20 lóerős teljesítménynövelést kapott, de kisebb üzemanyagtartály-kapacitással is rendelkezik, mint riválisai, ami általában csökkenti a teljesítménynövelés hatását, mivel a versenyzőknek jobban kell spórolniuk az üzemanyaggal.

- Hirdetés -

Ennek ellenére Garcia hat autót előzött meg az első két órában, mielőtt átadta volna a vezetést Taylornak, aki három órát futott, majd ezután jött Catsburg, aki szintén könnyen felvette társai tempóját.

Catsburg 3 óra 18 percet futott, majd visszaadta Taylornak egy stintre a gépet, akit Garcia egy tripla etappal követett záró emberként, és 4,4 másodperces előnnyel szerezte meg a GTD Pro győzelmet a TR3 Racing Lamborghini Huracanja előtt.

A legfontosabb dolog itt az volt, hogy elöl maradjunk, ne hibázzunk, és ne legyenek olyan butaságaink, amelyek visszavetnének minket” – mondta Garcia.

Nagyon meglepett a tempónk. A hetedik helyről indultunk, és lassan kezdtünk feljebb lépkedni. Nem számítottam arra, hogy az első kiállás után az élen leszünk.

Úgy gondoltam, hogy az autónk nagyon jól működött a nappali órákban, főleg amikor nagyon meleg volt a pálya.

Éjszaka egy kicsit féltem a mezőny többi tagjától. Úgy tűnt, mintha mindenki csak az éjszakára készült volna. Rajtunk múlott, hogy kontrolláljuk a tempót és tartsuk a különbséget.

A Corvette győztes triójának tagjai, balról jobbra: Antonio Garcia, Nicky Catsburg és Jordan Taylor
A Corvette győztes triójának tagjai, balról jobbra: Antonio Garcia, Nicky Catsburg és Jordan Taylor Fotó: Courtesy of IMSA

Taylor második győzelmét aratta Sebringben

Csapattársa, Jordan Taylor élete második Sebringi 12 órását nyerte, miután 2017-ben már nyert itt egy Cadillac DPi volánja mögött.

Tizenkét óra Sebringben keményebb, mint a 24 óra Daytonában vagy Le Mans-ban. Ez nagy teljesítmény a csapat számára” – magyarázta Jordan Taylor.

Tavaly megnyertük Daytonát és a bajnokságot, így jó, hogy egy újabb nagy hosszútávú versenyt pipálhatunk ki a C8.R-el, és újra felvehetjük a kesztyűt a bajnoki küzdelemben.

Meglepett, hogy milyen gyorsak voltunk. Azt hiszem, tiszta pályán voltunk gyorsak. Ha beragadtunk volna a srácok mögé, nehéz lett volna előzni.

Amint az élre kerültünk, a játék neve az volt, hogy megőrizzük a pályapozíciónkat, akár üzemanyaggal spórolva, akár a kiállási ablakok meghosszabbításával, akár a gumikkal takarékoskodva.

A srácok jó stratégiát találtak ki, és egész nap az élen tartották a csapatunkat. Ez volt az, ami igazán megnyerte nekünk a versenyt.

A riválisok a Corvette hátulját nézték a verseny nagy részében
A riválisok a Corvette hátulját nézték a verseny nagy részében Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

Harmadik indulása a Corvette-el már győzelmet hozott Catsburgnak

Nicky Catsburg hatodszor indult el összességében a Sebringi 12 óráson, és harmadszor a Corvette színeiben. Ez volt az első győzelme itt.

A hétvége elején nagyon küzdöttünk. Kaptunk egy kis segítséget (BoP, a szerk.), ami határozottan segített és visszahozott minket a versenybe, de nem volt könnyű. Egyáltalán nem…. A verseny közepén küszködtem a gumikkal. Kemény volt.

Soha nem tudod, hogy hol állsz valójában a versenyig. Az edzéseken nem tudod, hogy az emberek mit csinálnak az üzemanyag szintek miatt. Nehéz volt megmondani, hogy állunk.

Tartottuk magunkat az eredeti tervünkhöz. Nem próbáltunk meg semmi őrültséget. A Lexus és a Porsche néha megelőzött minket, de mi végig tartottuk magunkat az eredeti tervünkhöz. És ez be is jött!

 

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss