Az LMDh szabályok majd a jövő évi Daytonai 24 óráson debütálnak majd, a helyszínen nemrég tesztelt először a Porsche, akik előrelépésként titulálták a gyakorlást.
A komplett LMDh szabályrendszer jövőre debütál majd, az Endurance Világbajnokság (WEC) Hypercar kategóriában és az IMSA Sportautó bajnokságában.
A legelső verseny – és ezáltal sok autó bemutatkozása – az utóbbi szezonnyitóján, a Daytonai 24 óráson lesz majd, így a helyszínen szerzett tapasztalatok kulcsfontosságúak.
„Jó látni, hogy haladunk.” – nyilatkozta Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport főnöke az Autosportnak.
„Még mindig felfelé haladunk a fejlesztéssel, és sokat mentünk, ami nem rossz.”
A stuttgarti márka már egy újabb hibrid hajtásláncelemet próbált ki, amit a csapat berkein belül 2.2-es verzióként emlegetnek. Ennek ellenére azonban nem felhőtlen a Porsche öröme.
„Boldog vagyok a haladással, de még mindig sok munka vár ránk. Még túl sok korai lenne azt mondani, hogy ez volt a fordulópont. Nem akarok túl negatív lenni, de még nincs vége.”
Mit jelent ez a 2023-as szezonkezdetre?
Hiába a Porsche előnye a BMW, a Cadillac és az Acura tesztprogramjaihoz képest, Laudenbach szerint még így is megcsúsztak a menetrendhez képest. Bár lett volna rá lehetőségük, a WEC-ben idén már nem próbálják ki magukat.
A fő nehézség azonban nem az idő, hanem a program kiterjedtsége. Januárra (Daytona) máris négy autónak kell kész lennie, márciusra (Sebring) pedig ennek a dupláját kell legyártani az ügyfélcsapatokkal együtt. Laudenbach nem erősítette meg, hogy a két-két gyári autón kívül lesz-e indulójuk az IMSA, illetve a WEC idénynyitóján.
Daytonában jelenleg egy autóval 2200 km-t tettek meg, Dane Cameron, Mathieu Jaminet és Matt Campbell váltották egymást a volánnál az éjszakai és esős teszteken is.
A németek autója mellett két Cadillac (Chip Ganassi Racing és Action Express Racing), illetve az Acura Wayne Taylor Racing által futtatott autója volt jelen a két nap alatt.