Viszonylag kevés hír érkezett még idáig a Cadillac LMDh projektjéről, nemrég merőben új konstrukcióval álltak elő a korábbi grafikákhoz képest.
Ez alapján még egyáltalán nem kiforrott a projekt, de az Amerikában és Európában kettős programot tervező márkának van terve, hogyan készüljenek el mindennel, mire elindul a 2023-as szezon.
A bejáratás után a Porschéval közösen mindössze öt napot teszteltek Sebringben, és bár mindenki nagyon pozitívan értékelte a fejleményeket, még messze van a vége. Az új LMDh – avagy GTP – márkák közül egyedül a Cadillac autójának nincs még neve, ez azonban csak formaiság.
„Minden pilóta, aki ült már az autóban, nagyszerű dolgokat mondott, és kaptunk építő kritikát is. Nagyon büszke vagyok az egész csapatra.” – emelte ki Laura Wontrop Klauser, a GM sportautós programjának vezetője.
„Az első néhány kigurulásunk már rögtön teszt is volt, és elég sokat sikerült mennünk, illetve rengeteg rendszert kipróbáltunk. Sokkal intenzívebb volt, mint egy hagyományos bejáratás. A Cadillac és a Dallara [a kasztnigyártó] kiterjedt „beltéri teszteket” végeztek a futópadon, ami most kifizetődött.”
Az igazi lemaradást a többi gyártóhoz viszonyítva érdemes figyelni. Az Acura és a BMW hasonlóan a kezdeti fázisban tart a teszteléssel, ők azonban maradnak egyelőre az IMSA GTP kategóriájánál. Azonban a Porsche – akik szintén az Atlanti-óceán mindkét partjára terveznek – már jóval több kilométert teljesítettek, mint a többiek.
Emiatt a Cadillac ezentúl legalább havi két teszttel készülne fel a bemutatkozást jelentő Daytonai 24 órásra, de „minél több, annál jobb” alapon állnak a dologhoz.
„Nehéz még szabadon lévő időt találni a pályákon, és ugye egyeztetni kell a közös partnareinkkel, mint például a Bosch, a Williams, a Michelin és az Xtrac.” – utalt Klauser az LMDh egységes rendszereit gyártó cégekre.
„A teendők listája hosszú, és az autó egészét magában foglalja. Rengeteg megbízhatósági munkát kell még végeznünk, ezért szeretnénk minél több mérföldet teljesíteni.
Még a motor, a hibrid rendszer és az elektromos fékek beillesztését is el kell végeznünk. Meg kell értenünk a gumikat, és biztosítanunk kell, hogy a pilóták ól érzik magukat az autóban, így a legtöbbet tudják majd kihozni belőle.” – sorolta.
„Az LMDh rendszer bonyolultsága messze felülmúlja a DPi-t. Az autón minden kapcsolatban van egymással, folyton találunk olyan kölcsönhatásokat, amikkel korábban nem kellett foglalkoznunk.
Ehhez vegyünk hozzá még az ellátási lánc problémáit, és azt, hogy létre kell hoznunk egy tesztprogramot, tartani magunkat az ütemtervhez, és kihozni a legtöbbet a gyakorlásból. Ezzel együtt sokkal nagyobb kihívással állunk szembe, mint a DPi.