Bár a Daytona 500 is nagy értéket képvisel az autósportban, idén is a szokásos 24 órás (IMSA) futammal veszi kezdetét az amerikai szezon.
Idén utoljára láthatjuk a DPi autókat, mielőtt 2023-ban a Hypercar átveszi az IMSA-ban az uralmat. Íme egy kis összefoglaló a Daytonai 24 órás előtt.
Miután évekig a Cadillac dominált, tavaly az Acura szerezte meg a győzelmet a márkát váltó Wayne Taylor Racingnek köszönhetően. A WTR-nek ez volt sorozatban a harmadik győzelme Daytonában, ráadásul a negyedik 5 éven belül.
A Mazda kivonulása utáni évben is ez a két márka határozza majd meg a DPi kategória sorsát.
Acura
A tavalyi győztes csapatban egy változás történt, a másik Acura csapathoz (Meyer Shank Racing) távozó Hélio Castroneves helyére Will Stevens érkezik. A korábbi F1-es pilóta egy ELMS harmadik helyet követően érkezik Amerikába az Endurance Cup futamaira. Egy LMP2-es WEC szezon mellett igyekszik majd megvetni a lábát az IMSA-ban is.
Tayloréknál indul majd a tavalyi Endurance Cup két nyertese, Ricky Taylor és Alexander Rossi. Utóbbi azonban biztosan nem fogja megismételni a bravúrt.
A másik Acurában Castroneves mellett a tavalyi második Pagenaud és a 2021-es harmadik (korábbi Mazda pilóta) Oliver Jarvis kap majd helyet. A WEC tavalyi LMP2-es második helyezettje, Tom Blomqvist csatlakozik hozzájuk.
Cadillac
Az amerikai márka nem kis erősítést szerzett be: mindhárom tavalyi világbajnokot maguknál tudhatják. Kobayashi és López az Endurance Cupban induló Ally Racing autóban kap majd helyet, Mike Conway pedig a Whelennél.
Előbbi az egyik legérdekesebb összeállítás földrajzi szempontból, hiszen a négy versenyző négy különböző kontinensről érkezett.
López első Daytonájára készül, akárcsak a Ganassi kétautósra bövülő programjában résztvevő Marcus Ericsson, illetve a 2021-es IndyCar bajnok Álex Palou.
A JDC-Miller Motorsportsnál Duvalt egy olyan GT-pilóta váltja majd a teljes szezonra, aki tavaly már a Glickenhaus Hypercarját vezette versenykörülmények között: Richard Westbrook.
Apropó, Glickenhaus. A 2021-es IMSA bajnok – jelenleg Whelennél induló – Pipo Derani hivatalos az amerikai márka második autóját vezetni a 2022-es Le Mans-i 24 óráson. Mellé a tavalyi LMP2-es kategória bajnoki második helyezettje, Tristan Nunez ül majd be Conway mellett.
Statisztika
Ami a számokat illeti, kilenc korábbi győztes lesz majd ott a rajtrácson (Kobayashi és Rockenfeller Le Mans-t is nyert), tíz WEC-ben is szereplő pilóta, hét idei IndyCar pilóta (közülük három bajnok), valamint öt korábbi F1-es versenyző.
Egy nagy hiányzó van az IMSA DPi mezőnyéből: a korábbi évek tengerentúli sikerhalmozója, Felipe Nasr. A brazil idén a Porsche/Penske Hypercar autó fejlesztésére koncentrál majd, de ott lesz a GTD Pro mezőnyben.
Jövőre azonban a jelenlegi két márkához a BMW és a Porsche is csatlakozik, és lehet, hogy az Audi is. Igaz, utóbbiak még nem jelentették be terveiket.
Márka | Csapat | # | Pilóták | Szezon |
Acura
|
Meyer Shank
Racing |
60
|
🇬🇧 Tom Blomqvist |
teljes
|
🇬🇧 Oliver Jarvis | ||||
🇧🇷 Hélio Castroneves | endurance | |||
🇫🇷 Simon Pagenaud | Daytona | |||
Wayne Taylor
Racing |
10
|
🇵🇹 Filipe Albuquerque |
teljes
|
|
🇺🇸 Ricky Taylor | ||||
🇬🇧 Will Stevens | endurance | |||
🇺🇸 Alexander Rossi | Daytona | |||
Cadillac
|
Ally
Cadillac Racing |
48
|
🇺🇸 Jimmie Johnson |
endurance
|
🇩🇪 Mike Rockenfeller | ||||
🇯🇵 Kamui Kobayashi | ||||
🇦🇷 José María López | Daytona | |||
Cadillac
Chip Ganassi Racing |
01
|
🇫🇷 Sébastien Bourdais |
teljes
|
|
🇳🇱 Renger van der Zande | ||||
🇳🇿 Scott Dixon |
Daytona
|
|||
🇪🇸 Álex Palou | ||||
02
|
🇳🇿 Earl Bamber |
teljes
|
||
🇬🇧 Alex Lynn | ||||
🇩🇰 Kevin Magnussen |
Daytona
|
|||
🇸🇪 Marcus Ericsson | ||||
JDC-Miller
Motorsports |
5
|
🇬🇧 Richard Westbrook |
teljes
|
|
🇫🇷 Tristan Vautier | ||||
🇫🇷 Loïc Duval | endurance | |||
🇺🇸 Ben Keating | Daytona | |||
Whelen Engineering
Racing |
31
|
🇧🇷 Pipo Derani |
teljes
|
|
🇺🇸 Tristan Nunez | ||||
🇬🇧 Mike Conway | endurance |