Ironikus módon úgy tűnik, hogy pont az évek óta legjobb átlaggal rendelkező csapatnak okoz gondot a 2024-es pilóták biztosítása.
Szemben az F1 vagy a NASCAR gyakorlatával, miszerint az adott gyártóhoz/csapathoz köthető pilóták sorsa már a bemutatkozás előtt eldől – és csak ritkán van ezalól kivétel – az IndyCar mezőnyében nagyobb mozgások is előfordulnak.
Az idei szezon érdekes felhanggal kezdődött a szerződtetések szempontjából, hiszen a tavalyi, Álex Palou körüli vita hatása a mostani szerződésekre is releváns. Úgy tűnik azonban, a mezőny nagy része fel fog bolydulni az idei évben, hiszen több, mint a pilóták fele nem rendelkezik (hivatalos) szerződéssel 2024-re.
Van egy pilóta, aki szinte az összes F1-es csapattal tárgyal
Pont a legjobb csapat nem talál magának pilótát?
A Ganassi – hiába mondhatni, hogy az legkiegyensúlyozottabb autóval rendelkeznek – lehet, hogy két pilótáját is el fogja veszíteni jövőre, ugyanis Marcus Ericsson és a csapat vezetése eddig nem tudtak megegyezni a pénzügyeken.
Egyedül Scott Dixon helye biztos eddig, ugyanis negyedik autón osztozó Marcus Armstrong már jelezte, ő szívesen maradna teljes állásban, de eddig ő sem kapott ajánlatot. Az oválokon induló Takuma Sato pedig már a visszavonulás küszöbén áll.
Palou a kulcs: F1, Ganassi vagy McLaren?
A McLaren vélhetőleg Palou érkezésére számít, de akár Ericssonra is lecsaphatnak, aki már versenyzett náluk korábban. A svédre azonban figyelnek az Andrettinél is, és könnyen lehet, hogy az Indy 500 győztese ott fog kikötni 2024-ben.
Felix Rosenqvist a Ganassi-McLaren-Andretti maradék ülésére csaphat le, hogy ne kelljen a Formula E-be visszatérnie.
David Malukas már bejelentette, hogy távozni fog a Dale Coyne Racingtől, és azóta az Andrettivel kötötték össze, ahol Devlin DeFrancesco helye biztosan fel fog szabadulni, de lehet, hogy Grosjeannak is búcsút intenek majd. Bár a francia Nashville-ben egy hatodik hellyel jelezte, hogy visszatért az évközépi hullámvölgyéből.
Persze ez mind csak találgatás, de amint eldől az első dominó, valószínűleg úgy helyükre billennek a különböző szerződések is. A nagycsapatok közül egyedül a Penske körül nincs nagy forgolódás.
A kisebb alakulatok esetében mindig nagyobb a jövés-menés, most ez is ki fog tolódni, hiszen a feltörekvő tehetségek is szemmel tartják a legjobb üléseket.