péntek, április 19, 2024

Milyen hatással lesz az utolsó két teszt az IndyCar bajnoki címére?

Dátum:

Megosztás:

A szokásoknak megfelelően a szezon véghajrájában, az IndyCar Series két privát tesztnapot biztosított a bajnokságban résztvevők számára.

- Reklám -

Az elsőt augusztus 26.-án tartják meg a Portland International Racewayen, tehát azon a pályán, ahol az utolsó előtti forduló is lesz majd.

- Reklám -

Ezen a napon mindösszesen kilenc autó fog majd körözni, hogy a lehető legtöbb adattal forduljanak majd az Oregon állam legnagyobb városának híres versenypályájára. Köztük lesz az egyik A.J. Foyt Racing autó, valószínűleg Kyle Kirkwooddal a volán mögött.

Mellettük ott lesz az összes Andretti Autosport legénység, de a legfontosabb, hogy mind a három Team Penske Chevrolet is a 3,1 kilométeres aszfaltcsíkon. Tehát nem lesznek itt sem a Ganassi, sem az Arrow McLaren SP csapat tagjai. Ők majd egy pár nappal később, egészen pontosan augusztus 29.-én lövik el az utolsó tesztlehetőségüket, mégpedig a szezonzáró helyszínén, azaz Laguna Secában.

- Reklám -

Ezen a hétfői IndyCar teszten ott lesz mellettük még a két Dale Coyne Racing, az egy szem Juncos Hollinger Racing, és a három Rahal Letterman Lanigan Racing autó is. Ám nyilván elsősorban nem rájuk fog fókuszálni a média. Inkább arra, hogy a hét bajnokesélyes közül kinek hogyan fog alakulni a tesztnapja, ugyanis ez nagyban befolyásolhatja majd a bajnokság végkimenetelét.

Pörgessük vissza az idő kerekét egy évvel. 2021-ben a szezon végéhez közeledve közel sem volt olyan szoros a bajnoki összetett, mint idén. A Chip Ganassi Racing akkor úgy döntött, hogy az utolsó tesztnap lehetőségét Portlandben használja fel. Az itt felhalmozott információknak is köszönhető, hogy Alex Palou az első helyről kezdhette meg, majd fejezte is be a versenyt. Ezzel a szezon utolsó két fordulójára kanyarodva hatalmas előnyre tett szert a bajnoki összetettben.

Jelenleg a Team Penske versenyzői vannak lépéselőnyben, hisz Will Power van az IndyCar tabellájának élén, igaz nem sokkal előzi meg csapattársát, Josef Newgardent. McLaughlin már viszonylag nagy hátrányban, ám még matematikailag esélyesként a hatodik helyen áll.

A ganassis köteléken belül Dixon, Ericsson és Palou egymás mögött helyezkedik el az összetettben a harmadik, negyedik és ötödik helyen. Dixon 14 pontra van az első helyen lévő Will Powerhez képest. Tavaly elképesztően jól szerepelt itt Chip Ganassi brigádja, ezért is döntöttek úgy a Team Penskenél, hogy jobb lenne Portlandben tesztelniük, hisz úgy érezték, hogy lépéshátrányban vannak a Ganassikhoz képest.

Rengeteget gondolkodtunk azon, hogy melyik helyszínre is látogassunk el. – árulta el a RACER-nek Ron Ruzewski, a Team Penske vezérigazgatója. – Végül Portland mellett döntöttünk, hisz jól tudjuk milyen erősek szoktak ők lenni ezen a pályán. Power, és Newgarden is ide akart jönni, úgyhogy ez is közrejátszott. Tavaly nem sikerült jól az időmérőnk, részben a beállítás, részben a forgalom miatt. Barberben sem volt jó versenyünk, pedig (akárcsak Portland) nagy tapadással rendelkezik. Úgyhogy pontosan az ilyen típusú pályákon kell fejlődnünk. Az alacsony tapadással bíró pályákon viszont nagyon jól muzsikálunk. Laguna Secára érkezve minél kevésbé szeretnénk pontokat számolgatni a verseny alatt.”

Mike Hull, a Chip Ganassi Racing vezérigazgatója pont ellentétesen gondolkodik:

„Számunkra sokkal fontosabb, hogy egy olyan pályára látogassunk el, ahol alacsonyak a tapadási viszonyok. Laguna Seca pedig tökéletes ilyen szempontból, főleg, hogy az elmúlt egy évben valószínűleg még tovább romlott a pálya minősége. Úgyhogy egyrészt ezért, másrészt azért jobb ott tesztelni, mert a szezonzáró hétvégén nagyon kevés időnk lesz megfelelő beállítást találni. Portlandre viszont van egy nagyon jó alapbeállításunk, úgyhogy kevésbé aggódunk az ottani felkészülés miatt”.

Ha ez a bizonyos alapbeállítás jól fog idén is működni, akkor semmissé tehetik Roger Penske csapatának felkészülését. Amennyiben nem, úgy a Team Penske versenyzői még nagyobb pontkülönbséggel fordulhatnak a mindent eldöntő szezonzáróra.