hétfő, március 4, 2024

Így néz ki jelenleg a Porsche utolsó partnercsapatának rejtélye

Dátum:

Megosztás:

Az egyik legnagyobb érdeklődés a Porsche új LMDh autóját övezi motorsportos berkekben, a négy gyári mellett négy ügyfélautót tervezett be jövőre a stuttgarti márka.

- Reklám -

Az a többi, érkező gyártóhoz képest egy komplett flotta, de nem is lehet csodálkozni, hiszen a Porsche kezdte leghamarabb a tesztelést az LMDh márkák közül. A jövő évi teendőik annyival is nehezebbek lesznek, hogy az Atlanti-óceán két oldalán kell majd négy-négy autóra odafigyelniük.

- Reklám -

A Porsche Penske Motorsport vállalta ennek felét, az Endurance Világbajnokság Hypercar, illetve az IMSA GTP kategóriájában egyaránt két autót indítanak majd.

Ezen kívül a WEC-ben a brit JOTA, az IMSA-ban pedig a JDC-Miller lesz partnerük, már nem gyári alakulatként. Két autó sorsa azonban még kérdéses, annyi azonban biztos az egyikre Le Mans, a másikra Daytona várna majd.

- Reklám -

A racer.com újságírója, Marshall Pruett arra lát a legnagyon esélyt, hogy az amerikai csapatok közül az AJ Foyt Racing, illetve JR Hildebrand csapjon le a megmaradó helyre. Azonban sem a csapat, sem a pilóta nem volt hajlandó nyilatkozni a témáról.

Meglepő módon azonban akár Európából is jöhet az IMSA utolsó indulója. A DailySportsCar úgy tudja, a jelenleg az Endurance VB-n két GT autót üzemeltető Proton Competitionnak legkomolyabbak a szándékai.

„Nagyon is érdeklődünk. Hogyha megkapjuk az autókat, egyet a WEC-ben. egyet pedig az Egyesült Államokban indítanánk. A kérdés az, hogy van-e két elérhető autó.” – fejtette ki Christian Ried csapatfőnök.

Bár már idén bemutatkozhatnának a WEC-ben, a Porsche óvatosan nyilatkozott az első autók bevetésének időpontjáról. Szerintük az is könnyen elképzelhető, hogy a Daytonai 24 óráson még csak gyári autók legyenek ott.