back to top
csütörtök, május 30, 2024

Két legendának is baja van az argentin verseny jelenlegi ötletével

Dátum:

Megosztás:

Úgy tűnik, 2013 után újra nemzetközi vizekre evezhet az IndyCar, a paddockban azonban többen is azon a véleményen vannak, hogy a jelenlegi tervek nem felelnek meg a csapatok igényeinek.

Az olimpia kényszerítheti szünetre az IndyCart

- Reklám -

- Reklám -

A 2024-es versenynaptár ugyan még nem ismert, szinte biztos, hogy nagyobb változásokra lehet számítani jövőre. Nem csak a versenyek sorrendje változik meg, hanem egy egészen rendhagyó, bajnokságon kívüli versennyel kezdődik majd a szezon, közvetlenül a tesztelést követően.

De nemcsak a menetrend elején, hanem a végén is lehet egy pontok nélküli verseny, ugyanis már régóta rebesgetik, hogy Argentínában, Ricardo Juncos csapatfőnök tevékenységének és Agustín Canapino, a hazai versenyző hatására ellátogathat Dél-Amerikába a mezőny.

Lesz All-Star versenye 2024-ben az IndyCarnak is!

- Reklám -

A MotoGP – és korábban a WTCC – által is használt Autódromo Termas de Río Hondo vagy a korábban bemutató helyszínéül szolgáló Buenos Aires-i pálya adhatna versenyt az első nem amerikai vagy kanadai fordulónak a 2013-as, riói verseny óta. A Laguna Seca-i szezonzárón Mark Miles, a Penske Entertainment vezérigazgatója úgy nyilatkozott, év végén akár sor kerülhet a versenyre.

A bajnokság népszerűsége növekedett az elmúlt évben, Mario Andretti szerint azonban a nemzetközi tömegekre is szükség van ahhoz, hogy az IndyCar visszakerüljön a csúcsra.

„Az IndyCar legjobb évei azok voltak, amikor 120 országban közvetítették a 90-es évek elején. Azóta mindent újra kellett kezdeni, de most sem vagyunk rossz helyzetben” – ismerte el a motorsport.com-nak Mario Andretti, a 1969-es Indy 500 győztese.

„A pilóták tehetsége még soha nem látott magasságokban van, miért ne építsünk erre? Nem pont nélküli versenyeket szeretnék látni, hanem bajnoki fordulót, hogyha az USA-n kívülre megyünk.

A Forma-1-ben is volt pont nélküli verseny Silverstone-ban [a BRDC International Trophyt egészen 1980-ig rendezték meg], és nem működött, akkor semmi értelme. Márpedig kell, hogy értelme legyen különben mindenki lazán kezeli majd a dolgot, és akkor nem érdemes ilyet csinálni.”

Bobby Rahal, a Rahal Letterman Lanigan Racing csapatfőnöke nem ellenkezett azzal kapcsolatban, hogy legyen egy külön versenynek számító futam, de kiemelte, motivációra szükség van.

„Ha valahová elmegyünk, akkor azért tegyük, mert megéri. A csapatoknak és a bajnokságnak is. Amikor Ausztráliában és Japánban versenyeztünk, akkor profitot termeltünk az IndyCarral. Brazíllia is jó volt, de talán még mindig tartoznak pénzzel a CART-nak, ennyi év után. Ugyan már meg is szűntek, de akkor is.

De például Ausztrália és Japán is pontot érő versenyek voltak. Ha megyünk, akkor teljes bedobással fogjuk tenni. Nem is értem, miért ne bajnoki futam, egyszerűen nem.” – emelte ki a három autót is üzemeltető Rahal.

Graham Rahal & Bobby Rahal, Rahal Letterman Lanigan Racing, IndyCar
Fotó: James Black/Penske Entertainment