back to top
szerda, május 8, 2024

Ezért van értelme az IndyCar idei legnagyobb átigazolásának

Dátum:

Megosztás:

Látszólag a mezőny legerősebb csapatát hagyja ott, mindkét fél szerint előnyös Marcus Ericsson átszerződése.

- Reklám -

Bár mindenki Álex Palou körül várta a legnagyobb mozgást, hiszen arra lehetett számítani, hogy a McLarenhez megy, végül Marcus Ericsson kezdte meg a pilótakeringőt azzal, hogy aláírt az Andrettivel.

Az Indy 500-győztes csapatváltása miatt a volt F1-es pilóta elhagyhatja az IndyCart?

- Reklám -

Az Indy 500-győztes svéd pilóta ezzel a mezőny legerősebb csapatának fordít hátat, akik folyamatos esélyesei mind az év végi bajnoki címnek, mind a májusi legendás versenynek.

- Reklám -

Az Andretti első ránézésre pedig egy olyan pilótát nyer, aki eddig csak szerencsés körülmények között tudott futamot nyerni, akkor is autója miatt volt győzelem közeli helyzetben. Azontúl pedig nem is olyan kiegyensúlyozott, mindig van egy két verseny az évben, amikor nem tud a legjobb 10-en belül végezni.

Azonban mindkét szempontból előnyös is az egyezség, különben nem jöhetett volna létre.

Ericssont kétségtelenül a pénz is motivált a váltásban, ugyanis Chip Ganassi Racingnél fizetnie kellett az ülésért, pedig még szponzorokat is vitt a csapathoz, tehát nem ő, hanem a CGR tette félre a pénz jó részét. Ganassi annak ellenére nem akart neki fizetést adni, hogy a svéd megnyerte az Indy 500-at, és idén is harcban állt a győzelemért, Ericsson fogta, és elvitte a szponzori pénzt az Andrettihez.

Tisztán látszott, hogy a domináló Palou és a veterán Dixon árnyékában nem vár rá előléptetés, ezért előnyös számára egy új kezdet.

Az F1-be is készülő Andretti pedig teljesen máshogy tekint a svédre, mint egy mázlis győztesre.

„Szerintem a kiegészítés a jó szó Marcusra” emeli ki Rob Edwards, az Andretti Autosport vezérigazgatója a RACER-nek.

„Amikor Kyle [Kirkwood] csatlakozott hozzánk tavaly, akkor megkérdezte, mi tegyen, hogy felkészült legyen. Mondtam neki, hogy legyen jóban Coltonnal [Herta]. Így jobban tudnak együtt dolgozni, és akkor jobban is megy majd a csapatnak. Marcus ezt a dinamikát egészíti majd ki.

Vannak olyan képességei, ami jól kiegészíti és segíti majd a srácokat. A többiek is nyilván segíteni fognak neki, de jó kis elegyet alkotnak majd.”

Az Andretti alakulata jövőre Colton Hertából és Kyle Kirkwoodból áll majd, akik eddig már ugyan vezérszerepbe kerültek az Andrettinél, de a tapasztalat nem feltétlenül szól mellettük.

„Szerintem mindannyian vezetői személyiségek, csak máshogyan. Kyle meggyőzött minket a munkamoráljával, Colton mindenkivel jó viszont ápol, Marcus esetében pedig látszik, hogy folyamatosan fejlődött.”

Edwards azt is kiemelte, őket most azzal a céllal állították egy csapatba, hogy középtávon megtanuljanak összedolgozni, és olyan sikeressé váljanak, mint a Penske oválokat uraló triója vagy a Ganassi két bajnoka.

Az még nem dőlt el, hogy a csapat egy negyedik autót is indít majd vagy végül senkit sem ültetnek bele a Devlin DeFrancesco által szabadon hagyott ülésbe.