kedd, június 28, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
NASCAR - 🇺🇸 Road America
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
IMSA - 🇨🇦 Mosport
KezdőlapIndyCarEgy összetett negyedik helyet is pofonként értékel Scott Dixon

Egy összetett negyedik helyet is pofonként értékel Scott Dixon

- Hirdetés -

Egyetlen futamgyőzelem jött össze Scott Dixon 2021-es szezonjában. Ezzel mások a fellegekben járnának, az új-zélandi viszont elégedetlen.

Azzal, hogy Scott Dixon a negyedik helyen zárta a 2021-es IndyCar-szezont, mindössze harmadszor fordult elő vele 2006 óta az, hogy nem fért be év végén a top 3-ba. Az idény során többször volt rendkívül peches. Texasban rosszkor jött ki neki egy sárga zászlós periódus, az Indy 500-on műszaki hiba hátráltatta, míg Portlandben egy lassú bokszkiállás tett neki keresztbe. Ezzel szemben viszont a csapattárs Álex Palou például győzelmeket és bajnoki címet ünnepelhetett.

- Hirdetés -

Dixon számára új szituáció lehetett a fiatal, sikerre éhes csapattárs, de szerinte nem a motivációval volt a baj. 21 év után sem. “Ennyi idő után az ember látja, hol lehet és kell javítani, helyrehozni dolgokat” – kezd bele Dixon. “Aztán vannak olyan esetek, hogy akárhányast dobsz, ugyanúgy nem nyersz. És volt pár ilyen eset 2021-ben. Amikor úgy nézett ki, jó, amit csinálunk, és mégsem adta ki. Senkit nem akarok megbántani, akik a bajnoki címért harcoltak, de rengeteg olyan dolog volt, amit ha egy kicsit máshogy csinálunk, sokkal jobb szezonunk lesz. De persze tudom, mindenki elmondhatja ezt magáról.

Most pedig fel kell állni a padlóról. “Mélyre kell ásni, dolgozni tovább és harcolni azért, hogy visszakerülhessek az élre. Az ilyen vereségek harci kedvet adnak az embernek, hogy megint a maga javára fordítsa a dolgokat. Meg hát eleve ez a harci kedv nem is tűnt el soha sehova.

- Hirdetés -

Dixon legtöbb problémája az alacsony tapadású pályákon volt. Pontosan ott, ahol a bajnok csapattárs Palou és az ex F1-es Marcus Ericsson igazán erősek voltak. “A csapat szerencsére nagyon jó az elemzésben. Ezt egyébként tudtuk a szezon nagyon korai szakaszában, hogy ezeken a pályákon jobban fogok küzdeni. Ezekben az esetekben nagyon könnyen el lehet fogyasztani az első gumit, de szerencsére volt két olyan csapattársam, akik könnyebben ráálltak erre.

Dixon 40 felett is tanul

Dixonnak tehát át kellett vennie egyet s mást a csapattársaktól, mindezt sokszoros bajnokként és futamgyőztesként. “Ha az embernek kialakul egy stílusa, ami az esetek többségében átsegíti a nehézségeken, ez nem mindig egyszerű. De nagy hangsúlyt fektettünk erre, akár Darióval (Dario Franchitti – a szerk.) beszéltem, akár a mérnökökkel. Mindig lehet tanulni és magára szedni az embernek ezt-azt. Meg hát jó néhány pálya fog teljesen máshogy kinézni az újraaszfaltozás után.

Ezek az újdonságok egyébként kimondottan izgalmasak Dixon szerint. “Ez jó dolog. Ez motiválja az embert, legalábbis engem. A folyamatos változások. Ez a móka benne, amikor alkalmazkodni kell valami máshoz.

Dixon nemrég igencsak negatív véleményt fogalmazott meg a jelenkor autóival kapcsolatban. Így az lesz valószínűleg az első lépés, hogy ezzel megbarátkozik a lehető legkorábban.

- Advertisement -

Friss