szombat, június 25, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapIndyCarScott Dixon kifakadt az IndyCar jelenlegi autójára

Scott Dixon kifakadt az IndyCar jelenlegi autójára

- Hirdetés -

A hatszoros IndyCar-bajnok Scott Dixon az IndyCar jelenlegi autóját “junior kategóriás autónak” nevezte, az egyre növekvő súlya miatt.

Az IndyCar 2023-as motorszabályzatáról folyó vita során – amely szerint a motorok hengerűrtartalma 2,2 literről 2,4 literre nő, hibrid egységekkel kiegészítve – Dixon, Will Power, Josef Newgarden és Graham Rahal azt kérte a szériától, hogy csökkentse az autók összsúlyát.

- Hirdetés -

Azt mondanám, hogy az IndyCar jelenleg inkább egy junior kategóriás autó” – mondta Dixon, aki 21 éves pályafutása során 51 győzelmet, és hat bajnoki címet szerzett.

Nem különösebben gyors, nem különösebben agilis, nagyon nehéz, nincs túl sok tapadása, és néhány pálya, ahová megyünk, szintén nagyon alacsony tapadású…

- Hirdetés -

Azt hiszem, hogy a súlynövekedés okai inkább a biztonságra vezethetőek vissza, mint pl. az aeroscreen, amivel természetesen nincs problémám. De nem fejlesztünk elég gyorsan, ezt jól mutatja, hogy 2012 óta gyakorlatilag ugyanazt a karosszériát használjuk.

Dixon reménykedett abban, hogy a jövő évi autók új motorformulája a megfelelő irányba tolja majd a teljesítmény-súly arányt, de azt mondta, hogy az autóknak még mindig le kell adniuk a kilókat.

A nagy hangsúly most a hibrid rendszer bevezetésén van, a gyártók új motorjain, és ezek nagy váltások. Talán 200 lóerővel is erősebb lehet majd a motor. Ettől biztosan teljesen máshogy kell majd vezetni.

A súlycsökkentésnek előnyt kell élveznie, mert az autók egyre nehezebbek, és szerintem ez egy ponton biztonsági kérdéssé válik, csak mert a sebességek eléggé hasonlóak maradnak” – tette hozzá a Ganassi Racing hatszoros bajnoka.

Balról jobbra: Scott Dixon, Graham Rahal, és Tony Kanaan a 2019-es Indy 500-on
Balról jobbra: Scott Dixon, Graham Rahal, és Tony Kanaan a 2019-es Indy 500-on / Fotó: Penske Entertainment: Matt Fraver/IndyCar Media

Az ellenfelek is egyetértenek

Will Power egyetértett riválisával, ő is fogyókúrára fogná a jelenlegi autókat.

Az autó túl nehéz. Szerintem, ha egyszer hozzáadják a hibrid dolgot, az már túl sok. Már az aeroscreennel is az volt. Egyre kevésbé lett fürge. Meg kell találniuk a módját annak, hogyan tudnak súlyt veszíteni az autóból.

Csapattársa, Newgarden lényegében megismételte azt, amit már tavaly is elmondott, miután Barberben lefutottak egy tesztet, ahol az autókat 2023-as formulát tesztelték – melyen plusz 120kg súly lesz.

Szerintem fontos, hogy a súlyt viszonylag alacsonyan tartsuk, alacsonyan egy IndyCarhoz képest. Ebben a sorozatban szerintem ez több okból is jó. Jó a teljesítmény szempontjából, jó a biztonság szempontjából.

Graham Rahalt a Motorsport.com megkérdezte arról, magassága (és emiatti nagyobb súlya) mennyire hátráltatja őt.

Ez nem olyasmi, amire egy versenyhétvégén gondolok. A következő IndyCarban a hangsúlyt arra kell helyeznünk, hogy az autót eleve jól építsük meg” – mondta Graham Rahal.

Ezt a vázat 2012-ben építettük. Nem volt elég jó. Intrusion paneleket kellett hozzáadnunk. Kellett merevítéseket hozzáadnunk.

Az autók súlya jelentősen nagyobb, mint amikor én kezdtem a pályafutásomat. Most hozzáadjuk a hibrid motort, minden mást, és nyilvánvalóan az rajta van az aeroscreen is.

Jelentősen le kell csökkentenünk a tényleges súlyt… Ez nyilvánvalóan hatással lesz a fékezésre az új sebességekkel, a nagyobb motorokkal, ez jelentősen befolyásolja a gumikat és minden mást.

Szerintem nagyon fontos, hogy az autót már az első alkalommal jól építsük meg. A világ minden bizalmam megvan a Dallarában. Mindig is biztonságban tartottak, nagyszerű munkát végeztek. Szerintem ez nagyon fontos” – jelentette ki a 33 éves versenyző.

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss