500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 28. kedd, 17:08 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Hadat üzennek a versenyzést akadályozó veszélyes buborékoknak
IndyCar

Hadat üzennek a versenyzést akadályozó veszélyes buborékoknak

Gerse JózsefÍrta Gerse József2023. január 3.Frissítve:2023. január 3.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Az aeroscreen (szélvédő) több autó pilótáját zavarta az esőben
Fotó: IndyCar
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Az IndyCar Indianapolisban rendezett esős, nem oválpályás futamán (tehát nem az Indy 500-on) furcsa problémát tapasztalt több versenyző is: a szélvédő középső tartóelemén úgy gyűlt fel víz, hogy nem láttak ki tőle.

Ez volt az első esős verseny a sorozatban azt követően, hogy bevezették a repkedő tárgyak ellen védő szélvédő (angol nevén aeroscreen) használatát az autókon, így a veszélyes helyzetet teremtő akadály váratlanul jött az érintetteknek.

Nem mindenki szembesült a problémával, és a felderítését nehezíti, hogy a versenyzők különbözően használták a sisakrostélyukat, illetve néhány szélvédő tetejére speciális sínt szereltek egyes csapatok, hogy megakadályozzák az esőcseppek legördülését a szélvédőre.

Az esős futamokhoz még fejleszteni kell az aeroscreent Daly szerint

Több pilóta arra panaszkodott, hogy nagy vízbuborékok, illetve „függőleges” tócsák alakultak ki a szélvédő közepén lévő tartóelemen. Ez természetesen roppant balesetveszélyes, az érintettek a pálya melletti táblák alapján lőtték be a féktávokat.

Az IndyCar elnöke, Jay Frye elmondta, hogy foglalkoznak a problémával, bár konkrétumok helyett egyelőre csak megoldási ötletekről tudott beszámolni. „Több dolgot kitaláltunk, amit bevethetünk jövőre, amennyiben hasonló helyzet alakul ki – nyilatkozta a Motorsport.com-nak. – Elég nehéz reprodukálni, ami azon a versenyen történt. Égszakadás volt. Sokat tanultunk belőle, ami nagyszerű, és a pálya nagy részén nem volt probléma. Az egyenesben azonban már túl sok volt a vízpermet és megállt a víz [a szélvédőn].”

„Szinte az összes versenyzővel beszéltünk. Néhányaknál minden rendben volt, mások nem láttak ki. Egyeseknél egy hatalmas, nem mozduló vízbuborék alakult ki a szélvédő közepén. Sikerült rájönnünk, hogyan jött létre az a buborék, mesterségesen elő tudtuk idézni. Ez az egyik probléma, amit meg akarunk oldani. Úgy gondolom, tehetünk néhány dolgot, hogy ezt a buborékos gondot kiszűrjük.”

Aeroscreen
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?