kedd, június 28, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
NASCAR - 🇺🇸 Road America
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
IMSA - 🇨🇦 Mosport
KezdőlapIndyCarAz IndyCar nagy hármasa épp most bővül nagy ötössé?

Az IndyCar nagy hármasa épp most bővül nagy ötössé?

- Hirdetés -

Jó másfél évtizedig beszélhettünk az IndyCar nagy hármasáról. Ez 2021-ben jóval inkább már nagy ötös volt. Ennek a stabilizálásához azért még hiányoznak összetevők.

2008 óta az összes bajnoki címet az Andretti Autosport, a Chip Ganassi Racing és a Team Penske valamely versenyzője zsebelte be. Az Indy 500 esetében egy kicsit árnyaltabb a kép, de ott is csak 4 verseny jutott bárki másnak rajtuk kívül. Ez egyelőre még mindig így van, de főleg az elmúlt két év alapján látszik az, hogy többszereplőssé bővül(t) a csúcsistállók társasága. Ez derül ki a The Racer elemzéséből.

Átlagos helyezések

2020

  • Team Penske: 8,64
  • Chip Ganassi Racing: 9,8
  • Arrow McLaren SP: 12,07
  • Rahal Letterman Lanigan Racing: 12,22
  • Andretti Autosport: 12,28

2021

  • RLL Racing: 9,77
  • Ganassi: 10,67
  • Penske: 10,86
  • AMSP: 12,845
  • Andretti: 13,8
- Hirdetés -

Messzemenő következtetéseket persze még egy átlagos helyezésszámból sem lehet levonni, főleg hogy egy nagyobb istállónál nehéz minden autót ugyanúgy felkészíteni. De ez már jóval beszédesebb, főleg 2020-ról 2021-re érkezve.

A The Race elemzésében 2020-tól számolja egyébként az adatokat. Vélekedésük szerint ekkor történt az utóbbi évek legnagyobb váltása az aeroscreen felszerelésével, amelyet nem tudott minden istálló egyformán lereagálni. 2020-ban ez még a Covid-tépázta szezonban annyira nem látszott, ugyanis ekkor még ellensúlyozni tudták a szűkös lehetőségeket a korábbi évekből megalapozott stabilabb anyagi helyzettel.

- Hirdetés -

Üdítő volt például látni a McLaren érkezését az IndyCarba, a wokingi háttérbázissal ugyanis a kezdeti tanulópénz megfizetése után Pato O’Ward 2021-ben már győzni is tudott és végig esélye volt a bajnoki címre.

Az RLL Racing fejlődése

Graham Rahal

  • 2020: 12,21
  • 2021: 8,13

Takuma Sato

  • 2020: 12,23
  • 2021: 12,19

A legfeltűnőbb fejlődést a Rahal Letterman Lanigan Racing mutatta be a legutóbbi szezonra. Itt a csapattulajdonos Bobby Rahal fia, Graham volt a legerősebb, és némi plusz szerencsével akár még a top 3-ban is végezhetett volna. Ez végül nem jött össze és csak hetedik lett, de például az Indy 500-on egy rontott kiállásig kiválóan ment.

2020-ban egyébként még Takuma Sato meg is nyerte a legnagyobb versenyt, azóta viszont már a Dale Coyne Racinget erősíti. Az RLL legnagyobb problémája a győztes mentalitás megteremtése, illetve visszaépítése lesz. Graham Rahal legutóbb 2017-ben tudott futamot nyerni, csapattársai, Christian Lundgaard és Jack Harvey pedig egyszer sem végeztek még elsőként.

Ahhoz, hogy ez a folyamat végbe is mehessen, és tényleg nagy ötös jöhessen létre, a McLarennek ténylegesen kétautós csapattá kell válnia, az RLL-nek pedig meg kell tennie a győzelem felé még egy lépést. Ezt segítheti a csapat 20 millió dollárnál is többe kerülő gyára Zionsville-ben.

- Advertisement -
SourceThe Race

Friss