szombat, április 27, 2024

Véget ér, és mégis marad a mezőnyben a gyári Corvette-alakulata

Dátum:

Megosztás:

Bár hivatalosan megszűnik a Corvette gyári programja, a csapat, amelyik az autókat üzemeltette, továbbra is a GT-mezőny tagja lesz.

„Szomorú és keserédes” módon ért véget a Corvette utolsó versenye

- Reklám -

- Reklám -

Az Endurance Világbajnokság (WEC) GT-kategóriája is 2024-ben vált a GTE-szabályrendszerről a GT3-as autókra. A Corvette 2022-re fejlesztette ki a maga GTE-autóját, hogy küzdeni tudjon a világbajnokságon is, de mindössze két évig tartott a program, amit a Pratt Miller Motorsports üzemeltetett.

Idén domináns teljesítménnyel és világbajnoki címmel búcsúztatták a hivatalos gyári csapatot, az IMSA-ban pedig két futamgyőzelemmel zárták az utolsó évet.

- Reklám -

Ezalatt a gyártó előállt egy GT3-as autóval is, amivel az új LMGT3-as kategóriában, és a tengerentúlon, is küzdenek majd a többi márka ellen. A cég azonban csökkentette szerepvállalását, és nyáron bejelentette, nem lesz teljesen gyári alakulat, inkább ügyfélcsapatok révén vennének részt a versenyeken.

A Pratt Miller Motorsports a gyári, sárga színt megtartva indul majd az IMSA GTD Pro kategóriájában, és a csapat hivatalos neve (Corvette Racing by Pratt Miller Motorsports) is utal arra, hogy azért nem változik meg gyökeresen a sárga autók sorsa.

A Road and Track szerint kommunikációban lesz kevesebb a gyár és a PMM között, és a alakulatot sem köti a gyári szerződés, így egy másik projektbe – vélhetően egy IndyCar-csapat létrehozásába, szintén a Chevrolet-vel – foghatnak bele.

Az egyik legeredményesebb amerikai csapat csatlakozhat az IndyCarba

Az ügyfélcsapatok révén minden főbb géposztályban ott lesz a Corvette két-két autója, ugyanis az amatőrök között az AWA indít majd két vadiúj Corvette Z06 GT3.R-t a tengerentúlon, a WEC-ben pedig a korábban Aston Martinnal versenyző TF Sport révén lesz jelen a legendás amerikai márka.