Az új helyszínre költöztetett Clash-en a hétvégén domináló Kyle Busch végül csak második lett. A Joe Gibbs Racing versenyzője ennek ellenére nem volt szomorú a versenyt követően.
Bár a 2022-es év első NASCAR versenyét, a Busch Light Clash-t Joey Logano nyerte, a hétvége egészét tekintve Kyle Busch volt a leggyorsabb a Coliseumban. A szombati és vasárnapi teljesítményét követően érthető, hogy elégedetten nyilatkozott a kétszeres bajnok. Azonban nemcsak a tempó, hanem az élmény is mosolyt csalt Rowdy arcára.
„Nagyszerű volt a hangulat a verseny előtt. Nem tudom, hogy van-e ennek köze ahhoz, hogy egy stadionban voltunk, de óriási volt! Nem tudnám más pályákhoz hasonlítani. Sokkal hátborzongatóbb volt a hangulat, mint a fél mérföldeseken. A himnusz is remekül volt előadva, ez pedig még jobban felpörgette a nézőket. Aztán jöttek a vadászgépek, ami még rá tett az egészre egy lapáttal. Határozottan észrevehető volt a különbség” – nyilatkozta Busch.
„Óriási sikernek érzem a Los Angeles-i kiruccanást. Bár azt azért ne felejtsük el, hogy nem teljesen új a helyszín, lévén már évtizedek óta ellátogatunk erre a környékre” – utalt Busch a Los Angeles tőszomszédságában található Fontanára. „Azonban, amit Ben Kennedy-ék és a NASCAR-os srácok összehoztak az valami egészen fantasztikus. Előzetesen úgy gondoltam, hogy ez egy óriási lehetőség a NASCAR számára, de balul is elsülhet a dolog, az pedig nagy érvágás lett volna. Azonban mindannyian fellélegezhetünk a verseny után, mert kétségtelen, hogy nagy sikere volt a versenynek.”
Az előfutamok és a főverseny során is szép számmal láthattunk szó szerint egymáson forduló autókat, akik, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga, nagy gázzal kijőve a kanyarból, nagyobb megcsúszás nélkül folytatni tudták a csatát. Busch szerint ez egyértelműen az elődjénél jobban vezethető, új autóknak köszönhető.
„Úgy látszik, a Next Gen jobban boldogul az ilyen helyzetekkel. Nem tudom, hogy a régi autó egyáltalán alkalmas lett-e volna erre a pályára. Azok keskenyebb gumikkal rendelkeztek, merevebb volt a hátsó tengely, így a kanyarokban könnyebben elpattogtak a kerekek. Azzal az autóval egészen biztosan nem tudtunk volna ilyen műsort összehozni” – vélekedett a kvalifikációt és az első előfutamot is megnyerő Busch.
„Persze, még tanulnunk kell az autót, és egyáltalán nem biztos, hogy majd a 1,5 mérföldes pályákon, kopott gumikkal is meg tudjuk csinálni ugyanezt.”
A másfeles próbára még pár hetet várni kell, a következő két hét ugyanis a Daytona 500-ra való felkészülésről, és a Superspeedway-versenyzésről fog szólni. Elsőként élesben március 6-án, Las Vegasban próbálhatják ki az új autókat a naptár jelentős részét adó pályatípuson. Ami pedig a Clash-t, és annak jövőjét illeti; a NASCAR-nak 90 napja lesz eldönteni, lesz-e a folytatása a Los Angeles-i NASCAR futamoknak. A vasárnapi versenyt látva, nem lesz nehéz döntés.