szombat, június 25, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapNASCARKemény versenyzést engednek az új Next Gen autók

Kemény versenyzést engednek az új Next Gen autók

- Hirdetés -

Belevetette magát a NASCAR mezőnye a Next Gen autók tesztelésébe, most pedig meg is osztották tapasztalataikat az új játékszerrel kapcsolatban.

2022 lesz a NASCAR Cup Series mezőnyében az első év a Next Gen autókkal versenyezve. Ezzel voltak kisebb-nagyobb balesetek az egyéni gyakorlásokon. A gyermekbetegségek kiküszöbölése után éppen most zajlik egy kétnapos teszt Daytonában, ahol a csapatokat az illetékesek most egy tízkörös szélárnyékozásra kérték. Az 510 lóerős és hét inches spoilerrel felszerelt konfigurációval teljesített körök adatait a NASCAR csak a munka befejezéséhez képest valamivel később hozta nyilvánosságra, később úgy fogalmazott, ez “hasonló” a tavalyi tesztadatokhoz képest.

A versenyzők reakciói

- Hirdetés -

Kicsit most mindenki visszaült az iskolapadba” – fogalmazott a keddi nap végén a Team Penske újonca, Austin Cindric. – “Tetszik, ahogy ezekkel az autókkal és ezekkel a részletekkel összeállt a csomag. Tudtunk különböző etapokat futni és versenyezni a vezetésért. Érdekes volt, mennyire kemény versenyzést engednek ezek a gépek. Jó móka volt.

Történtek koccanások is a teszten, ezek közül a legnagyobb Hamlin és Logano között. Végül egyikőjük sem törte össze az autót.

- Hirdetés -

Az autó kezelése egyelőre még nem olyan, mint szeretnénk” – adott betekintést a részletekbe Logano. – “Sok minden még mindig elég új számunkra. Ettől viszont még lökdösődtünk, mintha a Daytona 500 kockás zászlója várna már csak ránk. Nem is tudom, miért van ez. Beülünk egy autóba, és ha az még csak teszt is, ez történik.

Aztán Logano komolyabb hangnemre váltott: “A legtöbb dolog, ami működött a Gen 6-nél, itt is működni fog. De a levegő például máshogy áramlik. Változott azért néhány dolog. Minimum intenzívként jellemezném. Voltak pillanatok, amikor azt hittem, összetöröm magam és viszek magammal mindenkit. De valahogy megúsztuk.

Brad Keselowski és a belső kamerás felvétel jóvoltából be is ülhetünk mellé a daytonai teszten tapasztaltak átélésére:

Örül a vezetőség is

John Probst, a NASCAR innovációért és fejlesztésért felelős vezető-helyettese is rajta tartotta a szemét a Next Gen mostani tesztjén.

“Volt egy A és egy B konfiguráció, amiket tesztletetni szerettünk volna az ide érkező csapatokkal” – fogalmaz Probst. – “Az előzetes várakozásaink ezekkel kapcsolatban nagyjából megállták a helyüket. Aztán kitűztűnk egy 48-48,5 körüli kört. Amint ezt sikerült elérni, részünkről megvoltunk, és mondtuk a csapatoknak, hogy övék a pálya.”

Probst és a többi illetékes tervei szerint a Next Gen most tesztelt konfigurációját a superspeedwayeken használják majd. Az újraaszfaltozás után ebbe a kategóriába esik már Daytona és Talladega mellett Atlanta is.

Ma nem forgott kockán semmilyen trófea, semmilyen pont és pénzdíj. Ezt látva mire visszatérünk Daytonába, biztos vagyok benne, hogy az agresszivitás ehhez képest jóval feljebb csúszik majd” – mondja Probst. – “A teszten látott helyezkedésekre és háromautós kanyarvételekre gondolva minden adott egy jó show-hoz. Ettől persze van még elvégzendő munka, de jól állunk a szezont illetően. Korábban például gond adódott a hűtéssel és az autók irányításával. Legutóbb még közel sem érezték magukat ennyire kényelmesen a versenyzők egymás mellett… Tavaly még inkább keserű volt a szájíz a legutóbbi teszt után. Most jóval elégedettebben távozott mindenki.

- Advertisement -

Friss