Kiszivárgott bírósági dokumentumok alapján maga Álex Palou is elismerte, hogy nem teljesítette a McLaren felé a kötelességeit.
Az IndyCar kétszeres bajnoka újabb bombát robbantott a 2023-es szezon végén. Miután előző évben egy jogi vitát követően meghiúsult Álex Palou a csapatváltása, a McLaren türelmesen várt egy évet, hogy kitölthessék az idejekorán aláírt szerződést.
A spanyol azonban nem akart a McLarennél vezetni 2024-ben, így a Ganassinál maradt a következő szezonra is, hogy – az F1-es lehetőségek hiányában – jobb esélye legyen az IndyCar bajnoki címének megvédésére.
A McLaren ugyan nem kötelezte őt, hogy mégiscsak húzzon narancssárga overállt, de visszakövetelik rajta azokat a közvetlen és másodlagos költségeket, amiket elmondásuk szerint Palou karrierjébe fektettek. A brit márka 23 millió dollárnyi téttel bíró pert adott be az egyik brit bíróságon, méghozzá két szerződés ügyében: az egyik az F1-es csapat tartalékpilótai szerepköréről szól, a másik pedig az Arrow McLaren IndyCar üléséről.
Az Associated Press riportjából kiderül, hogy Palou 20 oldalas válasza szerint a spanyol „elvesztette a hitét abban, hogy a McLaren ténylegesen támogatná az ő F1-es törekvéseit, és ezért döntött a Chip Ganassi Racinggel való folytatás mellett. Ezért [Palou] elismeri, hogy megszegte a szerződésben foglaltakat, és az igazi nézeteltérés a vádlott általi kártérítés összegéről szól” – idézik a dokumentumot.
A spanyol szimulátorban, majd a pályán is tesztelhetett a csapattal, majd egy F1-es szabadedzésen is részt vett. Továbbá a McLaren előleget is fizetett neki a jövő évi fizetéséből, és a bejelentése pótolni is kényszerültek őt. Emellett a brit márka képviselői szerint jelentős szponzori összegeket vesztettek a spanyol visszakozásával, és számításaik szerint hétmillió dollárnyi pénzdíjtól esnek el azáltal, hogy Palou nem szállítja számukra eredményeket.
„Ez az állítás a részletesség hiánya miatt kínos, rendkívüli mértékben is csak feltételes. Egyik csapat teljesítményét sem lehet megjósolni az IndyCarban, semmilyen bizonyossággal. Nem beszélve a pilóták teljesítményének ingadozásáról.”
A McLaren továbbá azt állítja, a spanyol bevételhez jutott azáltal, hogy köze volt az F1-hez, de a pilóta képviselői tagadják, hogy Palou valaha is McLaren-pilóta lett volna. Továbbá az kiemelték, amennyiben Palou-nak sikerült volna elhelyezkednie az F1-ben, tárgytalannak minősülne az összes vélt bevételkiesés az IndyCar kapcsán.