szombat, február 24, 2024

A Trackhouse beszállhat a MotoGP-be, miután onnan kitiltottak egy csapatot

Dátum:

Megosztás:

A Trackhouse Racing csatlakozhat a MotoGP-hez a következő szezonban. Pitbull csapatának az RNF nevű istálló kitiltása csinált helyet a rajtrácson. A mezőny egyetlen maláj alakulata megkérdőjelezhető módon vesztette el jövő évi rajtengedélyét.

- Reklám -

Kényszerűségből távozik az RNF a MotoGP-ből, mivel a maláj istállónak érvényes szerződése ellenére nem adott rajtengedélyt a következő szezonra a Dorna. A főszponzor, a CryptoData ezért egy közleményben perrel fenyegette meg a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló vállalatot. Jelen állás szerint tehát mindössze tíz alakulat alkotja majd a jövő évi mezőnyt, de az Autosport.com értesülései szerint a Trackhouse Racing szállhat be tizenegyediknek, és veheti át kitiltott csapat helyét.

Hoppá, az egyik csapat nem vehet részt a MotoGP 2024-es szezonjában

- Reklám -

A Trackhouse esetleges megjelenése nem a véletlen műve lenne, hiszen az újság szerint az istálló befektetői régóta szeretnének Észak-Amerikán kívül is terjeszkedni, és a tulajdonosok szerint a MotoGP erre megfelelő terep lenne. Azonban fontos leszögezni, hogy még semmi sem biztos ezzel kapcsolatban, a csapat egyelőre nem kommentálta a híreket.

- Reklám -

A Trackhouse Racing tulajdonosai Justin Marks, egy korábbi NASCAR-pilóta, és Armando Christian Pérez, aki Pitbull művésznéven világszerte ismert rapper. A csapat jelenleg két teljes szezont futó autóval van jelen a Cup Seriesben, amelyben a 2021-es Daytona 500-on debütáltak, a Chip Gannasi Racing átvétele után.

A debütálás óta az alakulat öt győzelmet aratott, amelyek között ott volt az először idén megrendezett chicagói utcai verseny megnyerése. Ez a diadal történelmi magasságokba helyezte el őket, hiszen ez volt az első ilyen típusú futam a széria történelmében, ráadásul ezt egy beugró pilótával, Shane Van Gisbergennel hajtották végre.

Ehhez a csapathoz kapcsolódik a technikai sportokban az elmúlt években látott egyik leglátványosabb megmozdulás, vagyis a Hail Melon, amellyel Ross Chastain a falon végig száguldva tartotta életben a bajnoki reményeit. Annak kapcsán is bekerültek már a hírekbe, hogy az ő autójukkal indult el a Forma—1-es világbajnok, Kimi Räikkönen több NASCAR-futamon is az elmúlt két év során.

Chastain sokáig fel sem fogta, hogy tavaly örökre beírta magát a NASCAR-történelmébe

A MotoGP-ből kitiltott RNF az Aprilia (egyetlen) ügyfélcsapata volt, így elemi kérdés az amerikaiak számára, hogy a gyártó hogyan reagál az érkezésükre. Egy a márkához közel álló forrás szerint a noaleik kifejezetten örülnek az új alakulat megjelenésének, és az közös munka megkezdéséről szóló hivatalos bejelentés napokon belül megtörténhet.

Ezen felül jóval szorosabb együttműködésre kerülhet majd sor a Trackhouse és az Aprilia között, mint amilyet eddig az maláj istállóval folytatott a gyártó. Ennek keretében a csapat két pilótája – Miguel Oliveira és Raúl Fernández – közül az egyik gyári motorra ülhet a 2024-es idényben, erre azonban nincs garancia, mivel az üzemben is külön erőforrások kell még elkülönítenie erre a célra.

RNF, MotoGP, 2023
Fotó: RNF Racing Official

Az új istálló felállása a lehetőségekhez mérten könnyedén történhet meg, hiszen a két pilóta nem az RNF-fel, hanem közvetlenül az olasz gyártóval írt alá szerződést. Ez a megoldás nem egyedi a MotoGP-ben, a Ducati versenyzői is hasonló megállapodásokat kötöttek.

A csapat pilótái a kedden sorra kerülő valenciai teszten az Aprilia gyári istállója által kiállított motorokkal fog pályára gurulni. Erre azért van szükség, mert a szerelőknek és a többi csapattagnak még nincs szerződése az új alakulattal, de a hírek szerint ezek aláírására hamarosan sor fog kerülni, így az RNF alkalmazottai jövőre is a MotoGP körforgásának részei maradnak. Ezek alapján a Trackhouse a közeljövőben csak a kereskedelmi tevékenység felügyeletét fogja ellátni a nevüket viselő istállónál.