Minden vagy semmi, erről szól majd Romain Grosjean 2024-es szezonja, miután új csapatánál esélyt kap arra, hogy amennyiben ez nem sikerül neki, könnyen véget érhet karrierje az IndyCarban.
Callum Ilott távozása után Grosjean tűnt a legnagyobb esélyesnek a Juncos Hollinger Racing második ülésére, és bár a fiatal brit felbontott szerződése érthető okokból történt, így is megosztó döntésnek bizonyult. Most a Juncos bejelentette, hogy a korábbi F1-es versenyző kapja meg Ilott ülését, és bár a pozitívumokat hangsúlyozzák ki, a szakértők rögtön kiemelték, több buktatója is lehet az új házasságnak.
Meglepő helyen kaphat helyet az Andrettitől kirúgott Grosjean
Nem jött össze az Andrettinél, de egy kiscsapatnál jobb lehet?
Grosjean eddigi két IndyCar-csapata eléggé egymástól eltérő helyzet elé állította a franciát: míg a Dale Coyne Racingnél elvárások nélkül, egy kiscsapat technológiájával versenyzett, viszont autó beállításai nagyon is hozzáillettek a vezetési stílusához, ezért sokkal többet ki tudott hozni belőle, mint amire számítani lehetett.
Az Andrettihez azonban győzelmi reményekkel érkezett, és hiába volt mögötte egy élcsapat rengeteg erőforrása, az autó egyáltalán nem feküdt neki.
Az IndyCar legszenvedélyesebb szurkolótábora még egy évig szoríthat a kedvencének!
A Juncos ilyen szempontból középutat jelenhet Grosjean számára. Míg ugyanúgy egy kiscsapatról van szó – akik elsősorban az ő visszajelzéseire koncentrálnak majd a még együléses autókkal tapasztalatlannak számító Canapino mellett –, addig a Juncos egyre szorosabbra fűzi majd kapcsolatát a McLaren IndyCar-csapatával, kezdve a 2024-es szezonnal, így a technológiai háttér is kialakul majd ahhoz, hogy jobb eredményeket érhessenek el.
A The Race szakértője, Jack Benyon kiemelte, a csapat eddig pont az alulkormányzottsággal küzdött, ami pont Grosjean gyengéje. Ami így is az új párosítás mellett szólhat, az az, hogy talán könnyebben tud majd egymáshoz alkalmazkodni csapat és pilóta, mint a gigásznak számító Andretti esetében.
Át a másik oldalra
Nem elég, hogy a sorozat hibrid erőforrásokra vált, Grosjean most először vezet majd Chevrolet-motoros autót. Ugyan az elmúlt években nem volt nagy különbség a két erőforrás között, az új motorok tesztelésénél sokkal nagyobb előnyben lesznek azok, akik egy gyártóval már sokat dolgozhattak együtt.
„A Hondának nagy része volt abban, hogy az IndyCarba érkeztem, Davis Salters és csapata nagyon rendesek voltak hozzám. A Chevrolet más lesz, de az elmúlt években ők is jó munkát végeztek, és az érkező hibrid mindenkinek új lesz. Kihívást jelent majd, nekünk pilótáknak is.
A többiek visszajelzései alapján a Chevynek vannak erősségei és gyengéi a Hondához képest, így már várom, hogy én magam első kézből megtapasztaljam ezeket” – nyilatkozta Grosjean a motorsport.com-nak.
Teljesen felforgatja majd a stratégiát a hibrid rendszer érkezése
Az emberi tényező
Bár ezen a téren a JHR nem igazán festett magáról jó képet az Ilottra a saját szurkolóiktól zúduló zaklatás, majd a brit pilóta menesztése kapcsán, könnyen lehet, hogy a szenvedélyes reakcióra képes Grosjeannal jobban megtalálják majd a hangot.
Ugyan a csapat folyamatosan, még év közben is átalakuláson megy át a személyzetet illetően, így nehéz egy stabil környezetre számítani, mind a csapat, mind Grosjean azt emelte ki, a közös építkezés időszaka következik, nem azonnal várnak el eredményt egymástól.
Ha azonban a frusztráció átveszi az irányítást bármelyik félnél, könnyen arra a sorsra juthatnak, mint az idei év végén perben álló Grosjean-Andretti páros.
Grosjean úgy tudta, maradt az Andrettinél, most jogi lépéseket tett