A két Acura közül a Meyer Shank Racing lett bajnok egy késői safety car és az ellenfelek hibája után. Blomqvist, Jarvis és Castroneves ezzel két idén jubileumi legendás versenyt nyertek meg.
A 10-es Acura az elfékezett időmérős gumi miatt rögtön a boxutcában fejezte be az első kört, így ellenfelük, a 60-as autó csatázott a 02-es Cadillackel a vezető helyért.
Earl Bamber előbb a lekörözött GT autók miatt tudott az élre kerülni, majd leterelt egy Ferrarit, de csak figyelmeztetést kapott érte.
Eleinte a 31-as és 5-ös Cadillac is próbálkozott alternatív stratégiával, a sárgák miatt azonban többször is visszatértek az általánosabb menetrendre.
Fél óra után állt meg egy Lamborghini a pályán, emiatt a 10-es autó vissza tudott jönni az élmezőnyre, csaknem egy kör hátrányból.
Az LMP3-as Dan Goldburg majd eggyel feljebb Dan Merriman (#18), Dennis Andersen (#20) valamint Ben Keating (#52) is a falban kötöttek a verseny első harmadában.
Az előző hétvégén, VIRginiában bajnokká avatott Pfaff Motorsports Porsche az egyik Corvette-tel ütközött, így nem zárták jól az évet, de a lényeg már megvan számukra.
Az LMP3-as bajnoki éllovas, az #54-es CORE Ligier eközben a kavicságyban kötött ki, George Kurtz-cal a volán mögött, szerencsére azonban folytatni tudták a verseny, a kategória végén. Később az Endurance Cup esélyese, az 54-es autóban Felipe Fraga kényszerült kiállni felfüggesztés hibája miatt.
Még féltáv előtt egy ijesztő baleset borzolta a kedélyeket, de szerencsére a pilótákat nem érintette a sérülés, csak az autóikat. A DPi kategóriában az 5-ös autó viszont ezzel kiesett, így ezzel eggyel kevesebb esélyes maradt az Endurance Cup győzelemre.
A két bajnokesélyes alakulat egymást tükrözte le, így a verseny második felére a 31-es és a 02-es Cadillac került az élre. A Meyer Shanknál orrkúpot is cseréltek.
Bár Sebastian Montoya megpördült, később az LMP2-es kategória élére került a csapata. Két kiesés miatt azonban John Farano (#8 Tower Motorsports) már így is idő előtt megnyerte a kategóriát.
A 7 órás ponthoz közeledve lassan lement a nap. A 32-es Mercedes többször megállása mellett a Hardpoint Porsche (Rob Ferriol) kipördülése, valamint balesete is jelezte a körülmények megváltozását.
Ricky Taylor fokozatosan elhúzott a vetélytársaktól, és 10 másodperces előnyt épített ki, amit stabilan tartani is tudott. Mögüle Blomqvist a negyedik helyre jött vissza, de egy kiállással kevesebbre játszottak.
A Pfaff Porsche valahogy ideiglenesen visszatalált a GTD Pro mezőny élére, a kezdeti mehézségek ellenére, de később kiálltak ők is. Az amatőrök a komplett profi mezőnyt megelőzték, a #70-es Inception McLaren vezetésével.
Az utolsó órához közeledve a két Ganassi Cadillac agresszív stratégiára váltott, és megelőzték a 10-es autót, aki továbbra is 15 másodperccel nyúlt el a Meyer Shank autójától.
Előbbi párosra egy extra kiállás várt, de nem derült ki, az alternatív stratégia végül mire lett volna elég, mivel kilökték egymást. Így egy 30 perces sprint várt a mezőnyre, a két bajnokesélyes pedig az élről, egymás mellől várták az újraindítást.
A Wayne Taylor Racing előnye elveszett, a kiállásoknál pedig meg is előzték őket. Pár kör elteltével újra kijöttek egy kis üzemanyagért, amivel pozíciót nem veszítettek, de így biztosították, hogy elérnek a verseny végéig.
A GTD kategóriák első négy helyezettje nagy csatát vívott egymással, míg a Meyer Shank elhúzott a vetélytársaitól. 15 perccel a vége előtt azonban a forgalom miatt elveszett az előnye. Viszont a WTR összekoccant az egyik GT autóval, és így megsérült felfüggesztéssel a boxba kényszerültek, amivel elúszott a cím.
A szintén megsérült Winward Mercedes (#57) 6 perccel a vége előtt adta meg magát, de nem lett újabb sárga.
Castronevesék így a 60. Daytonai 24 órás után a 25. Petit Le Mans-t is megnyerték, győzelmi keretbe zárva a szezont.
A két GTD kategóriát is két Acura nyerte, miután a Risi Competozione Ferrariját kizárták a vezetési idő megsértése miatt.
A Petit Le Mans győztesei:
Kat. | # | Pilóták | Csapat | Márka |
DPi
|
60
|
🇬🇧 Blomqvist |
Meyer Shank
Racing |
Acura
|
🇬🇧 Jarvis | ||||
🇧🇷 Castroneves | ||||
LMP2
|
8
|
🇨🇦 Farano |
Tower Motorsport
by Starworks |
ORECA
|
🇨🇭 Délétraz | ||||
🇦🇴 Andrade | ||||
LMP3
|
36
|
🇺🇸 J.Andretti |
Andretti
Autosport |
Ligier
|
🇨🇴 Chaves | ||||
🇦🇺 Burdon | ||||
GTD
Pro |
14
|
🇬🇧 Barnicoat |
Vasser Sullivan
Racing |
Lexus
|
🇬🇧 Hawksworth | ||||
🇺🇸 Kirkwood | ||||
GTD
|
66
|
🇩🇪 Farnbacher |
Gradient
Racing |
Acura
|
🇬🇧 Bechtolsheimer | ||||
🇧🇧 Simpson |
Az IMSA WeatherTech Sportscar Championship 2022-es bajnokai:
Kat. | # | Pilóták | Csapat | Márka |
DPi
|
60
|
🇬🇧 Tom Blomqvist |
Meyer Shank
Racing |
Acura
|
🇬🇧 Oliver Jarvis | ||||
LMP2 | 8 | 🇨🇦 John Farano | Tower Motorsport by Starworks |
ORECA |
LMP3
|
54
|
🇺🇸 Jon Bennett |
CORE
Motorsports |
Ligier
|
🇺🇸 Colin Braun | ||||
GTD
Pro |
9
|
🇦🇺 Matt Campbell |
Pfaff
Motorsports |
Porsche
|
🇫🇷 Mathieu Jaminet | ||||
GTD | 27 | 🇨🇦 Roman de Angelis |
Heart of Racing Team |
Aston Martin |