back to top
vasárnap, november 24, 2024

Hatalmas véghajrával lettek bajnokok az Acura daytonai győztesei

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

A két Acura közül a Meyer Shank Racing lett bajnok egy késői safety car és az ellenfelek hibája után. Blomqvist, Jarvis és Castroneves ezzel két idén jubileumi legendás versenyt nyertek meg.

- Reklám -

A 10-es Acura az elfékezett időmérős gumi miatt rögtön a boxutcában fejezte be az első kört, így ellenfelük, a 60-as autó csatázott a 02-es Cadillackel a vezető helyért.

- Reklám -

Earl Bamber előbb a lekörözött GT autók miatt tudott az élre kerülni, majd leterelt egy Ferrarit, de csak figyelmeztetést kapott érte.

Eleinte a 31-as és 5-ös Cadillac is próbálkozott alternatív stratégiával, a sárgák miatt azonban többször is visszatértek az általánosabb menetrendre.

- Reklám -

Fél óra után állt meg egy Lamborghini a pályán, emiatt a 10-es autó vissza tudott jönni az élmezőnyre, csaknem egy kör hátrányból.

Az LMP3-as Dan Goldburg majd eggyel feljebb Dan Merriman (#18), Dennis Andersen (#20) valamint Ben Keating (#52) is a falban kötöttek a verseny első harmadában.

Az előző hétvégén, VIRginiában bajnokká avatott Pfaff Motorsports Porsche az egyik Corvette-tel ütközött, így nem zárták jól az évet, de a lényeg már megvan számukra.

Az LMP3-as bajnoki éllovas, az #54-es CORE Ligier eközben a kavicságyban kötött ki, George Kurtz-cal a volán mögött, szerencsére azonban folytatni tudták a verseny, a kategória végén. Később az Endurance Cup esélyese, az 54-es autóban Felipe Fraga kényszerült kiállni felfüggesztés hibája miatt.

Még féltáv előtt egy ijesztő baleset borzolta a kedélyeket, de szerencsére a pilótákat nem érintette a sérülés, csak az autóikat. A DPi kategóriában az 5-ös autó viszont ezzel kiesett, így ezzel eggyel kevesebb esélyes maradt az Endurance Cup győzelemre.

A két bajnokesélyes alakulat egymást tükrözte le, így a verseny második felére a 31-es és a 02-es Cadillac került az élre. A Meyer Shanknál orrkúpot is cseréltek.

Bár Sebastian Montoya megpördült, később az LMP2-es kategória élére került a csapata. Két kiesés miatt azonban John Farano (#8 Tower Motorsports) már így is idő előtt megnyerte a kategóriát.

8-as Tower Motorsport balra, a 10-es WTR jobbra
Változó szerencsék: A 8-as Tower Motorsport autó megnyerte az LMP2 kategóriát, a Wayne Taylort 10-es gépe már nem volt ilyen szerencsés Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

A 7 órás ponthoz közeledve lassan lement a nap. A 32-es Mercedes többször megállása mellett a Hardpoint Porsche (Rob Ferriol) kipördülése, valamint balesete is jelezte a körülmények megváltozását.

Ricky Taylor fokozatosan elhúzott a vetélytársaktól, és 10 másodperces előnyt épített ki, amit stabilan tartani is tudott. Mögüle Blomqvist a negyedik helyre jött vissza, de egy kiállással kevesebbre játszottak.

A Pfaff Porsche valahogy ideiglenesen visszatalált a GTD Pro mezőny élére, a kezdeti mehézségek ellenére, de később kiálltak ők is. Az amatőrök a komplett profi mezőnyt megelőzték, a #70-es Inception McLaren vezetésével.

Az utolsó órához közeledve a két Ganassi Cadillac agresszív stratégiára váltott, és megelőzték a 10-es autót, aki továbbra is 15 másodperccel nyúlt el a Meyer Shank autójától.

Előbbi párosra egy extra kiállás várt, de nem derült ki, az alternatív stratégia végül mire lett volna elég, mivel kilökték egymást. Így egy 30 perces sprint várt a mezőnyre, a két bajnokesélyes pedig az élről, egymás mellől várták az újraindítást.

A Wayne Taylor Racing előnye elveszett, a kiállásoknál pedig meg is előzték őket. Pár kör elteltével újra kijöttek egy kis üzemanyagért, amivel pozíciót nem veszítettek, de így biztosították, hogy elérnek a verseny végéig.

A GTD kategóriák első négy helyezettje nagy csatát vívott egymással, míg a Meyer Shank elhúzott a vetélytársaitól. 15 perccel a vége előtt azonban a forgalom miatt elveszett az előnye. Viszont a WTR összekoccant az egyik GT autóval, és így megsérült felfüggesztéssel a boxba kényszerültek, amivel elúszott a cím.

A 66-os Acurát senki nem tudta elkapni a GTD osztályban
A 66-os Acurát senki nem tudta elkapni a GTD osztályban Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

A szintén megsérült Winward Mercedes (#57) 6 perccel a vége előtt adta meg magát, de nem lett újabb sárga.

Castronevesék így a 60. Daytonai 24 órás után a 25. Petit Le Mans-t is megnyerték, győzelmi keretbe zárva a szezont.

A két GTD kategóriát is két Acura nyerte, miután a Risi Competozione Ferrariját kizárták a vezetési idő megsértése miatt.

A Petit Le Mans győztesei:
Kat. # Pilóták Csapat Márka
DPi
60
🇬🇧 Blomqvist
Meyer Shank
Racing
Acura
🇬🇧 Jarvis
🇧🇷 Castroneves
LMP2
8
🇨🇦 Farano
Tower Motorsport
by Starworks
ORECA
🇨🇭 Délétraz
🇦🇴 Andrade
LMP3
36
🇺🇸 J.Andretti
Andretti
Autosport
Ligier
🇨🇴 Chaves
🇦🇺 Burdon
GTD
Pro
14
🇬🇧 Barnicoat
Vasser Sullivan
Racing
Lexus
🇬🇧 Hawksworth
🇺🇸 Kirkwood
GTD
66
🇩🇪 Farnbacher
Gradient
Racing
Acura
🇬🇧 Bechtolsheimer
🇧🇧 Simpson
Az IMSA WeatherTech Sportscar Championship 2022-es bajnokai:
Kat. # Pilóták Csapat Márka
DPi
60
🇬🇧 Tom Blomqvist
Meyer Shank
Racing
Acura
🇬🇧 Oliver Jarvis
LMP2 8 🇨🇦 John Farano Tower Motorsport
by Starworks
ORECA
LMP3
54
🇺🇸 Jon Bennett
CORE
Motorsports
Ligier
🇺🇸 Colin Braun
GTD
Pro
9
🇦🇺 Matt Campbell
Pfaff
Motorsports
Porsche
🇫🇷 Mathieu Jaminet
GTD 27 🇨🇦 Roman
de Angelis
Heart of
Racing Team
Aston
Martin