back to top
vasárnap, november 24, 2024

Folytatódik a tragikomédia a Ganassi és Palou között

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

A Chip Ganassi Racing és versenyzője, Alex Palou között elbuktak az első közvetítőkön keresztül történő megegyezéses tárgyalások.

- Reklám -

Ha nem sikerül közvetítőn keresztül megoldani a helyzetet, akkor a szövetségi bíróság asztalára kerül az ügy. Ezt szeretné elkerülni mind a két fél, ezért egy második kísérletet is tesznek, hogy a már említett közvetítőkön keresztül oldják meg a helyzetet.

- Reklám -

Igaz, hogy még mindig folynak az egyeztetések” – erősítette meg Palou a RACER-nek. „Úgy tűnt, hogy minden hirtelen következik majd be itt a szezon vége előtt, ami egy kicsit kaotikussá tette volna a felkészülésemet az utolsó futamokra, de a közvetítőknek, és az azóta elért eredményeknek köszönhetően sikerült a munkámra koncentrálnom. Úgy gondolom ez jó.

A RACER úgy tudja, hogy a közvetítés jelenlegi fordulójának végére nincs konkrét időpont, aminek köszönhetően – ahogy Palou is megjegyezte – nem kell megsürgetni a tárgyalásokat, így ezek valószínűleg a holtszezonra is kiterjednek majd.

- Reklám -

Úgy hírlik, hogy a bíróság megkerülésére és a közvetlen megegyezésre tett első kísérlet katasztrofálisan zárult, így Palou és a jelenlegi IndyCar Series csapata közel sincsenek a megállapodáshoz.

A spanyol számára a kezdetektől fogva egyértelmű volt a cél – és ez változatlan is maradt – miszerint a Chip Ganassi Racingtől a McLaren Racinghez szeretne távozni.

Álex Palou, Chip Ganassi és Scott Dixon
Álex Palou, Chip Ganassi és Scott Dixon Fotó: Penske Entertainment: James Black/IndyCar Media

Palou Forma-1-es lehetősége is múlhat ezen

Az azonban nem világos, hogy a Chip Ganassi Racing önszántából elengedi-e a McLaren IndyCar csapatába, vagy a McLaren Forma-1-es programjába.

Mint tudjuk, a McLaren IndyCar csapata nagyon vonzó a fiatal versenyzők számára, mert egy ugródeszkát biztosíthat a Formula-1-be kerüléshez. Egy autó maradt szabadon a háromból 2023-ra a wokingi alakulatnál, a jelenleg Felix Rosenqvist által elfoglalt 7-es számú versenygép.

A Chip Ganassi Racing viszont nem szeretné, hogy a fiatal spanyol ott induljon jövőre, mert ismerik a kvalitásait, és emiatt nem akarják őt ellenfelüknek a következő szezonra.

Szóval, milyen árat lenne hajlandó fizetni a McLaren vagy Palou azért, hogy elszakadjon a Ganassitól?

Ganassi nem arról híres, hogy kétségbeesetten pénzre vágyik, ugyanakkor anélkül is elengedhetné versenyzője kezét, hogy vaskos összeget tennének le érte az asztalra.

Akár szóba kerülhetne egy versenytilalmi megállapodás is, magyarul, hogy Palou-t a következő egy-két évre parkolópályára kényszerítsék az IndyCaron belül. Akár pénzről, akár versenyeztetésről legyen szó, a McLaren, vagy Palou valószínűleg borsos árat fog fizetni, ha a közvetítéses tárgyalás végül nem vezet eredményre.

Álex Palou
Palou jövője az elkövetkező hetekben eldőlhet Fotó: Penske Entertainment: Joe Skibinski

Az idő pénz

Az idő is egyre fontosabb tényező lehet a vita rendezésében. A közvetítés pozitív és gyors befejezése a jelek szerint McLaren és Palou javára válna, míg a sikertelenség és a szövetségi bírósági eljárás megindulása a CGR-nek kedvezne.

Ha és amikor bekövetkezik a szétválás, Ganassi ajtaja előtt hemzsegni fognak a versenyzők, akik megpróbálják majd megszerezni az IndyCar egyik legversenyképesebb autóját.

Bár az IndyCaron belüli szabadügynök-piac a nyár folyamán egy picit szűkebb lett, nemzetközi lehetőségek, ígéretes fiatal nyitott kasztnis tehetségek és sorozatbeli veteránok széles skálája állhat majd a csapat rendelkezésére.

A McLaren számára három pilótából kettőt már korábban leigazoltak 2023-ra, hisz hosszabbítottak Pato O’Warddal és magukhoz láncolták Alexander Rossit az Andretti Autosporttól. Így most már egyre nehezebben lehetne megindokolni egy két autós szezont 2023-ra.

Annak érdekében, hogy a McLaren a teljes palettával induljon 2023-ban, és elegendő időt kapjon az új szezonra való felkészülésre, vajon megfontolnák-e, hogy elálljanak Paloutól, és a 7-es autóban tartsák Rosenqvistet?