péntek, április 19, 2024

Montoya 2006-os váltását idézi Raikkönen NASCAR-os kalandja

Dátum:

Megosztás:

Kimi Raikkönen közelgő visszatérése sokakat meglepett, de talán nem közelítette meg azt a szintet, mint amit anno Montoya bejelentése.

- Reklám -

Montoya 16 évvel ezelőtt, a 2006-os szezon közepén döntött úgy, hogy elege van, és a 2007-es szezontól a NASCAR-ban fog versenyezni.

- Reklám -

Mivel Montoya McLaren-es időszakának vége nem sokat segített az Forma-1-es hírnevének, 2007-re teljes munkaidős NASCAR-szerződést kötött régi CART-munkáltatójával, a Ganassival.

A McLaren azonnal parkolópályára tette őt az F1-es szezon hátralévő részére, ami azt jelenti, hogy Montoya utolsó Forma-1-es szereplése egy csapattársával, Raikkönennel való ütközés volt az Indianapolis Nagydíj első kanyarjában.

- Reklám -

A szerződéses viták miatt még három hónapot kellett várni arra, hogy Montoyát a McLaren valóban elengedje, és megkezdje NASCAR-kalandját.

Montoya hét teljes szezont töltött el a NASCAR Cup Series-ben, így elég jól fel tudja mérni azt, mire lesz szüksége Raikkönennek a NASCAR premier kategóriájában.

Juan Pablo Montoya 2013-ban, utolsó szezonjában
Juan Pablo Montoya 2013-ban, utolsó szezonjában Fotó: NASCAR via Getty Images

Hogy fog teljesíteni Kimi? Montoya szerint jól!

Míg Montoya általános megítélése az volt, hogy régi csapattársa jól fog szerepelni, addig a konkrétabb pontjai arról szóltak, hogy Raikkönen meglepődhet, hogy milyen lassúak az autók – és hogy milyen sok – kisebb, nagyobb – ütközése lesz a versenyen.

A The Race kérdésére, hogy mi okozhatja régi csapattársának a legnagyobb kihívást, Montoya azt válaszolta: „Az, hogy mennyi lökhárítód marad a verseny végére.

Amikor formula autóból jössz, akkor könnyen elfelejted, hogy itt bizony ha bezárod az ajtót, akkor a mögötted lévő nem fogja elvenni a gázt. Egyszerűen átgázolnak majd rajtad!

A NASCAR Cup Series futamok általában három-négy órán át tartanak, de Montoya szerint Raikkönen számára ez egyáltalán nem jelent majd problémát.

Az autók fizikailag nem okoznak nagy megterhelést. Picit meleg van bennük, de maga a vezetés nem jelent majd fizikai problémát neki. Szerintem rendben lesz” – mondta Montoya.

Biztos vagyok benne, hogy jól fog menni. Valószínűleg nagyon fogja élvezni az egészet. Viszont azt gondolom, hogy meg fog lepődni az autók lassúságán” – jelentette ki nevetve Montoya.

Amikor úgy érzed, hogy az autó potenciáljának 30%-ánál tartasz, az minden, ami benne van.

Raikkönen a nemzetközi pilóták számára részmunkaidőben harmadik autót indító Trackhouse csapattal fog rajthoz állni a NASCAR Cup Seriesben az augusztusban megrendezésre kerülő Watkins Glen-i versenyen.

Kimi Raikkonen a Trackhouse Racing színeiben tér vissza a NASCAR világába
Kimi Raikkonen a Trackhouse Racing színeiben tér vissza a NASCAR világába Fotó: Trackhouse Racing

Montoya szerint az ovál egy teljesen más kávéház

A 2007-es Forma-1-es bajnok nyitva hagyta az ajtót a további NASCAR szereplések előtt.

Montoya elmondta, ha Raikkönen ki szeretné próbálni a Cup autót oválon, az már sokkal nehezebb lenne számára, mint egy épített pálya.

Az ovál egy teljesen más dolog, mert rengeteg technikát, sok tudást kell gyorsan megtanulni, és meg kell barátkozni azzal, hogy az autó egy bizonyos módon mozog, és tudni kell, hogy meddig lehet csúszni, mielőtt az autó ténylegesen kipördül” – magyarázta Montoya.

Watkins Glen kedves helyszín a kolumbiai számára, hiszen itt szerezte pályafutása két NASCAR győzelmének egyikét 2010-ben (a másikat Sonomában szerezte újoncévében, 2007-ben).

Összességében a legerősebb szezonja a 2009-es győzelem nélküli idénye volt, amelyben az konzisztenciája segített neki kvalifikálni magát az akkor még Chase néven ismert rájátszásra. Végül a bajnoki összetettben a 8. helyen végzett.

Bár a 2013-as évben is nagyszerű teljesítmény nyújtott Montoya – Richmondban és Doverben is közel került a győzelemhez – a Ganassi 2014-re lecserélte őt Kyle Larsonra.

Ennek hatására visszatért az együléses autókhoz, majd a Penske színeiben meglepetésszerűen visszatért az IndyCarba, ami egy második Indianapolis 500-as győzelmet és egy utolsó futamon elbukott bajnoki címet hozott neki 2015-ben, később pedig egy IMSA SportsCar bajnoki címet a Penske Acura programjával.

Montoya az idei szezonban az Arrow McLaren SP-vel indult az Indy 500-on, ahol végül nehéz kvalifikációt követően áthámozta magát a mezőnyön, és a 11. helyen végzett.

A kolumbiai versenyző ezen kívül az IMSA sportautó bajnokság P2-es kategóriájában is teljes szezont fut a DragonSpeed színeiben, akikkel a legutóbbi, Mid-Ohio-i futamot meg is nyerte.