Elég rendhagyó versenye volt a hétvégén a NASCAR-nak, méghozzá a Le Mans-i 24 órás. Rengeteg figyelem irányult a projektre, éppen ezért a pályán történtek mellett rengeteg bejelentés is született.
A verseny, amit a NASCAR nyert
Bér egyedül voltak a kategóriájukban, így tulajdonképpen nem voltak ellenfeleik, a Hendrick Motorsports legénysége már azelőtt nyert versenyt, hogy elkezdődött volna a 24 órás visszaszámlálás.
Történt ugyanis, hogy a franciák által szervezett kerékcsere versenyen az összes (hozzájuk legjobban hasonló) GT-csapatot lenyomták. A 62 autó közül pedig az ötödik legjobb időt érték el.
Egy Le Mans-i győztest csábítottak el Amerikába?
Räikkönen és Button után egy újabb korábbi F1-es pilóta próbálja ki magát a NASCAR-ban, ugyanis a helyszínen jelentették be, hogy Kamui Kobayashi is be fog mutatkozni Cup Series-ben, méghozzá az indianapolisi versenyen.
Az Endurance Világbajnokságot is nyerő japán pilóta a 23XI színeiben teljesíti majd a versenyt, azzal a 67-es autóval, amivel Travis Pastrana állt rajthoz az idénynyitó Daytonai 24 óráson.
„Emlékszem, gyerekkoromban az első verseny, amit láttam a TV-ben, NASCAR volt. – emelte ki Kobayashi – …aztán amikor kiestem az F1-vől, akkor is megmaradt, hogy ki akarom próbálni.”
Végre egy dokumentumfilm, ami itthonról is elérhető lesz
A legtöbb, amerikai szériákról szóló sorozatot vagy filmet itthon nem elérhető szolgáltatókra bízzák a NASCAR vagy éppen az IndyCar képviselői, a mostani, Garage56-ról szóló film viszont az Amazon Prime Videón lesz majd elérhető, és akár az is lehet, hogy a szolgáltató 2025-től közvetíteni is fogja sorozat versenyeit.
Hullámvölgy volt a verseny, de küldetés teljesítve
Azok után, hogy a teszten még elég kevés tapasztalattal rendelkezett mindenki az autóról, a Jimmie Johnson-Jenson Button-Mike Rockenfeller trió elég hamar ráérzett a ritmusra. Az időmérő előtt már négy másodperccel gyorsabb kört teljestettek, mint a GT-mezőny, és a jó tempónak köszönhetően végül a csapatok kérésére mégis a GTE Am előtt kezdhették meg a versenyt.
Buttont gyerekkorára emlékeztette az autó, ami szerinte mindent fordítva csinál
A futam első harmadában az esős körülmények között ugyan visszaestek jónéhány pozíciót, ahogy száradt a pálya, szép lassan újra a GT elé kerültek, és gond nélkül, jóformán a senkiföldjén autózva haladtak az összetett 30. helye körül.
A Hendrick Motorsports autója úgy tűnt teljesíteni fogja az egynapos versenyt, amikor három órával vége előtt váltóhibával be kellett menniük a boxba egy hosszabb javításra. Végül a szerelők sikeresen kicserélték az alkatrészt, így végül 39. helyen meglátták a kockás zászlót.