hétfő, március 4, 2024

Buttont gyerekkorára emlékeztette az autó, ami szerinte mindent fordítva csinál

Dátum:

Megosztás:

Jenson Button 5 év után tér vissza Le Mans-ba, méghozzá egy elég különleges kezdeményezést részeként.

Mit keres egy NASCAR-autó Le Mans-ban?

- Reklám -

- Reklám -

A brit világbajnok az év elején vett részt a NASCAR Cp Series egyik fordulóján csak azért, hogy felkészüljön a legendás francia versenyre. A 75. évén ünneplő bajnokság ugyanis kategórián kívüli autót indít Le Mans-ban, vendégként vesznek részt a 24 órás futamon egy átalakított Camaróval.

„Sokan már azért is körénk gyűlnek, hogy hallják, amikor elindítjuk a motort, nagyon élvezem. Korábban csak prototípust vezettem itt, ahhoz képest ez egy sokkal nehezebb autó, amikor megérkezel néhány kanyarba, akkor emlékezni kell erre. De azért meg kell valljam, elég különleges élmény vezetni.” írta körül a Button az első szabadedzés után a tapasztalatait.

- Reklám -

A korábbi F1-es pilóta elmesélte, a versenyirányítás még azt tervezte a pilóták eligazításán, hogy minden alkalommal be kell lengetni majd a fehér zászlót (lassú jármű), akárhányszor valaki mögénk ér a [gyors kanyarokkal tarkított] utolsó szektorban.

Elismerte, hogy nincs valaki sok leszorítóereje az autónak, de szerinte a módosításokkal sokat sikerült enyhíteni a NASCAR-autó gyengeségén.

„Inkább a fékezésnél vagyunk gyengébbek, nehéz megállni a sikánoknál, de egyébként minden rendben, felvesszük a versenyt a GTE-kategóriával.

Érdekes a helyzet, mert az autó minden olyasmit megcsinál, amire az emberek nem gondolják, hogy képes lenne. Mindenki arra számít, hogy 320-szal repesztünk majd az egyenesekben, de nem. A kigyorsításnál nagyon erősek vagyunk, de a felszerelt hátsó spoiler miatt egy idő után nem tudunk gyorsulni. Itt lemaradásban vagyunk a GT-autókhoz képest.

Ezzel szemben a tapadás egész jó, amint elkezded a fékezést, betapad, és utána lehet használni a V8-as motor erejét. Nagyon szokatlan helyeken hozzuk be az időt, az ACO [Le Mans rendezői] arra készültek fel, hogy fel fogjuk tartani a GT-autókat kanyarokban, de nem így van.”

Button kiemelte, nagyon élvezi ezt az élményt, amit ez a lehetőség nyújt számára, és ennek megfelelően végig mosolygott, amikor az autóról kérdezték.

„Az európai szurkolók még nem láttak ilyet, és amint elzúgunk mellettük, mindenkinek le fog esni az álla. Ez a másik ok, amiért ezt csinálom.

Az első tesztre kiutaztam Sebringbe, akkor még azt mondtam, nekik, először megnézem az autót a pályán, mielőtt döntenék. Egyrészt már kívülről is nagyon nagynak és erősnek nézett ki, de a hangja… Rögtön kiült a mosoly az arcomra, mint amikor először láttam autót gyerekkoromban, ott dőlt el, hogy ezt akarom csinálni.”