Ugyan a NASCAR-ban pár éve még elképzelhetetlen lett volna, hogy F1-es bajnokok induljanak, a legutóbbi hétvégén ketten is voltak a pályán: Kimi Räikkönen és Jenson Button. Azonban mindketten csalódottan távoztak, nem az eredmény, hanem a verseny végi káosz miatt.
Öt újraindítás is volt az utolsó 12 körben és többször még az első kanyart sem élte túl az egész mezőny, így közel egy óra kellett a befejezéshez. Kétségtelenül izgalmas végjáték volt, a versenyzés szempontjából azonban mélypontot jelentett.
„Hát, a versenyzők illemszabályai már nem azok, amik szerint még én kezdtem a versenyzést.” – vélte a mezőny rangidőse, Kevin Harvick.
„Teljesen más volt, mert volt egy etikett, amit Ken Schrader, Bobby Hamilton, Dale Earnhardt vagy Mark Martin betartatott veled. Főleg úgy álltak rajtunk bosszút, hogy nem engedték vissza a körünket, hanem a sárga zászlóig versenyeztek velünk, ha nem csináltunk valamit jól.”
„Ugyanezt látom a gokartosoknál is. Erre tanítják őket: hogy blokkoljanak, menjenek neki másoknak, és hozzanak ki mindent az újraindításokból.”
Kimi Räikkönen sértett csapattársa a kockás zászló után állt bosszút
Denny Hamlin szerint néhányuknak „nem hívták fel figyelmüket arra, mennyire hülyén viselkednek”. Harvick mellett Austin Cindric, Ross Chastain, Joey Logano és Chase Briscoe említette, szerinte ők voltak azok, akik „vakmerően mentek bele a mezőnybe, nem törődve a többiekkel”.
„Szerintem ez nem néz jól ki kívülről. Nem kéne egy órába telnie az utolsó 10 körnek. Ezek szerint nem vagyunk erre képesek. Kimi [Räikkönen] azt mondta nekem a reptéren: »az egész hülyeség, olyan, mint a dodzsem, nevetséges, nem tetszik«.”
Szerinte a nagy féktávval van a probléma, és az utolsó 10 körben az egysoros újraindítást javasolta, mint problémát. Nem ő az egyetlen, Ryan Blaney is ugyanezt vetette fel a versenyt követően.
Button, aki a legjobban végzett a beugrók közül, hiába első versenye volt, ugyanúgy látta a dolgot.
„Azt kell mondjam, élveztem a versenyt… vagyis a 60%-át. A maradék 40 nem volt valami jó. Amennyit ütköztünk az első kanyarban, annál tudnánk jobbat is.”