kedd, június 28, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
NASCAR - 🇺🇸 Road America
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
IMSA - 🇨🇦 Mosport
KezdőlapNASCARAz utolsó 2 mérföldes verseny jöhet az Auto Club Speedwayen

Az utolsó 2 mérföldes verseny jöhet az Auto Club Speedwayen

- Hirdetés -

Tizenhét hónap telt el azóta, hogy a NASCAR elfogadta a az Auto Club Speedway átalakításának terveit, de hol tart a dolog most?

Mivel sok rajongó több rövid ovált szeretne látni a naptárban, és az ACS látogatottsága nem volt túl fényes az elmúlt években, a döntés helyénvalónak tűnt – bár meglehetősen meglepő volt.

- Hirdetés -

Aztán a COVID járvány megjelenésével, még a 2021-es versenyt is törölték, az átépítési tervek pedig tolódtak – írja az Autoweek.

A NASCAR készen áll arra, hogy ezen a héten visszatérjen Fontanába a NASCAR Cup Series második futamára, és a Wise Power 400-at ugyanazon a kétmérföldes konfiguráción rendezik meg, amely a sorozat első, 1997-es pályafutama óta létezik a pályán.

- Hirdetés -

Bár továbbra is érvényben van az a terv, hogy a kétmérföldes felületet lebontják, és egy másik, félmérföldes aszfaltcsíkot alakítanak ki a sorozat számára, az ebbe az irányba mutató lendület határozottan lelassult.

A hónap elején adott interjúkban – amikor a NASCAR a Los Angeles Memorial Coliseumban megrendezett Busch Light Clash bemutató futammal nyitotta meg az évet – Dave Allen, az ACS elnöke nem volt hajlandó határozottan nyilatkozni a jövőről.

Azt mondta, hogy a pálya 2023-as futama “valószínűleg” a félmérföldes pályán lesz. “Ezt sem tudjuk még. Továbbra is úgy fogjuk kezelni a dolgokat, hogy ez a terv.

A NASCAR illetékesei általában nem nyilatkoztak semmilyen ütemtervről az ACS változtatásaira vonatkozóan, amely idén ünnepli fennállásának 25. évfordulóját.

A versenyzők imádják az Auto Club Speedwayt jelenlegi formájában
A versenyzők imádják az Auto Club Speedwayt jelenlegi formájában Fotó: Meg Oliphant/Getty Images/NASCAR Media

Auto Club Speedway, a versenyzők pályája

Mint sok mindenről, ami a NASCAR-ral kapcsolatos, a vélemények megoszlanak. A legtöbb Cup pilóta imád Fontanában versenyezni, részben azért, mert a pálya felülete kopott és alkalmas az agresszív versenyzésre.

Fontana egy nagyszerű versenypálya” – mondta Kyle Busch, aki a hét egyik favoritja lesz. “Nagyon különleges a vonalvezetése, és több íven is lehet menni rajta. A versenyzők szeretnek odamenni, és ekkora sebességgel versenyezni.

Austin Dillon “fantasztikusnak” és “a versenyzők pályájának” nevezte az ACS-t.

Az elmúlt években azonban nagyrészt a rövid pályák és az épített pályák voltak a NASCAR naptárjának sztárjai, és ez még nagyobb támogatást kapott a Clash sikere láttán, amely a Los Angeles Coliseumban, egy erre a célra épített negyedmérföldes pályán zajlott.

Voltak olyan felvetések, hogy a coliseumi futam, amely körülbelül 50 000 nézőt vonzott, lendületet adhat a vasárnapi Auto Club futamnak, bár, ahogy Busch rámutatott, a NASCAR már 25 éve van a Los Angeles-i térségben.

Az ACS Los Angelestől mintegy 50 mérföldre keletre található.

Jelenleg mindössze három igazi short ovál található a naptárban: a Martinsville Speedway, a Richmond Raceway és a Bristol Motor Speedway. Mindegyik pályán két versenyt rendeznek a szezon során.

A Next Gen autó első igazi próbatétele lehet a Fontanai verseny
A Next Gen autó első igazi próbatétele lehet a Fontanai verseny Fotó: Mike Ehrmann/Getty Images/NASCAR Media

A hétvége legfontosabb sztorijai, menetrendje

A Next Gen autó első igazi próbatétele elé néz a NASCAR. Ezt Kevin Harvick is így gondolja, bár ő leginkább az abroncsok, és az autó fejlődése miatt aggódik.

A múlt hétvégi Daytona 500 befutóját követően feszült lehet a hangulat a Penske csapatán belül, hiszen Ryan Blaney – bár a futam utáni interjújában méltóságteljesen nyilatkozottnem volt boldog csapattársa, és a Daytona 500 győztesének Austin Cindricnek manővere láttán.

A szezonnyitó után két csapatot is megbüntettek, ezek a The Money Team Racing és a Kaulig Racing voltak – a kerekek elvesztése miatt. Érdekes lesz látni, hogy mennyi hasonló probléma lehet a hétvégi versenyen.

Copy That nevű podcastunk első adásában beszéltünk a hétvégi verseny esélyeseiről, így többek között Kyle Larsonról is, akinek bajnoki címvédése egy csúnya balesettel kezdődött Daytonában.

A NASCAR Cup Series és a NASCAR Xfinity Series mezőnye látogat el majd Fontanába. Az Xfinity versenye magyar idő szerint február 26-án, este 11 órakor kerül megrendezésre.

A Cup Series második fordulóját pedig magyar idő szerint február 27-én, 21:30-kor láthatja majd a nagyérdemű, az ARENA4 televíziós csatornán.

 

- Advertisement -
SourceAutoweek
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss