szombat, június 25, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapIndyCarVajon Grosjean bicskája is beletörik Colton Hertába?

Vajon Grosjean bicskája is beletörik Colton Hertába?

- Hirdetés -

Az addig az Andretti Autosport sztárversenyzőjének számító Alexander Rossi torkán már megakadt Colton Herta. Hogy boldogul majd vele Romain Grosjean?

2019-ben futott első teljes szezonja óta ível meredeken felfelé Colton Herta karrierje az IndyCarban. Persze apja, Bryan jól csengő vezetékneve révén az ember akár azt is hihetné, hogy Colton Herta ezüstkanállal a szájában született. Az viszont, hogy rögtön első évében futamot, sőt, futamokat tudott nyerni, már önmagában beszédes. Tavaly ehhez a kettőhöz még egyet hozzátett, ekkor érte el egyébként legjobb összetettbeli helyezését, amikor harmadik lett. Sokáig 2021-ben is esélye volt a bajnoki címre, újabb három futamgyőzelme végül egy ötödik helyhez segítette hozzá.

- Hirdetés -

Herta márciusban még mindig csak 22. születésnapját ünnepli majd, és máris van hat futamgyőzelme fiatal kora ellenére. Herta arra is képes volt, hogy megingassa olyan sztárversenyzők reputációját is, mint Alexander Rossi, aki készséggel elismerte azt is, hogy nehezen boldogul fiatal csapattársával.

2022-ben érkezik melléjük a sokat tapasztalt Romain Grosjean is, így újabb érdekes csatákra van kilátás az Andrettinél, akár már házon belül is. De mi lehet majd köztük, akár Rossi-Grosjean, akár Herta-Grosjean viszonylatban a hierarchia?

Herta pechsorozata

- Hirdetés -

Romain Grosjean idei csapattársánál senki nem nyert több futamot 2021-ben, emellett pedig övé volt a legjobb átlagos rajtpozíció az egész mezőnyben. A futamokon viszont jóval több akadállyal kellett szembesülnie.

Rögtön a szezonnyitón, Barberben például belekeveredett egy olyan balesetbe, amiben ő csak külső szemlélő kellett volna, hogy legyen. Az első texasi futamon a jobb hátsó gumik jelentettek számára problémát az egész versenyen. Az indianapolisi road-futamon Ericssonnal ért össze, az Indy 500-on pedig hiába indulhatott a második helyről, végül, főleg gumikezelési problémák miatt, mindössze tizenhatodikként intették le.

Detroitban csapata a taktikával fogott mellé, Mid-Ohióban pedig nem jött ki az az üzemanyag-kezelés, amit előzetesen számoltak, így lett mindössze 13. Nashville-ben megint jó esélye volt a győzelemre, azonban a versenyen történtek keresztülhúzták a számításait. Gatewayben műszaki hiba fosztotta meg egy jó eredménytől.

Ezeket kompenzálta egészen zseniális versenyekkel, amikor nyerni tudott St. Petersburgben, valamint a szezon utolsó két futamán, Laguna Secában és Long Beachen. 2019-ben Herta úgy lett hetedik év végén, hogy még a legkevésbé sem volt kiegyensúlyozott, majd jött eddigi legjobb szezonja egy gyengécske Andrettiben. A tavalyi szezon során aztán megint nagyon nagy magasságokat és mélységeket is meg kellett élnie. Így zárta ötödikként a szezont.

Grosjean várja már a csatát Hertával

Romain Grosjean abszolút pozitívumként látja azt, hogy a mezőny egyik üdvöskéje lesz a csapattársa. “Colton egy nagyszerű srác, aki kiválóan ment tavaly. Egészen lenyűgöző volt több helyen is, így nagyon várom már, hogy közelről láthassam, mit hogy csinál. Még akár tanulhatok is tőle. Fiatal kora ellenére szép mennyiségű versenyt lefutott már, így van már bőséggel tapasztalata is. Ezekből pedig én is megpróbálok majd hasznosítani ezt-azt.

Persze ez visszafelé is működni fog, Grosjean nem akar legalábbis semmit eltitkolni. “Azt hiszem, ő is meg fogja nézni majd az adataimat a szezon versenyei során. Meglátjuk, én mit tudok ehhez a magam részéről hozzáadni.

Egyébként Grosjean máris felfigyelt egy érdekességre Herta vezetését elemezve. “Még tavaly, a médianapon feltettem neki egy kérdést. Miért nem kanyarogsz jobbra-balra egy biztonsági autós periódus során, ahogy mindenki más, hogy felmelegíthesd a gumijaidat? Azt mondta, annak semmi értelme. Inkább használja egyszerre a gázt és a féket, hogy gumit melegítsen. Nagyon őszintén válaszolt nekem. Aztán az első hasonló alkalommal nyertem is három pozíciót. Arra gondoltam: wow, kösz, Colton, ez működött!

Más kultúra

Grosjean számára szimpatikus volt ez a nyíltság. “Tetszett ez a pozitív hozzáállás, hogy nem akarta megtartani magának a titkait. És ezt részemről is elvárhatja. Ha pedig gyorsabb nálam, jobb nálam, jó neki. Nagyszerű hír. Ha én leszek a jobb, annak is nyilván pláne örülni fogok. Lesz ilyen, lesz olyan eset is.”

Aztán ha esetleg Grosjean kerül elé, mellé, vagy mögé, akkor azért valószínűleg Herta nem lesz előzékeny vele. Ennek tavaly is láthattuk már egy megnyilvánulását, amikor Rossi kedvéért sem állt félre.

 

- Advertisement -
SourceThe Race

Friss