vasárnap, június 26, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapIndyCarPower agya is eldurrant az új kék zászlós szabályon

Power agya is eldurrant az új kék zászlós szabályon

- Hirdetés -

Will Power elég nehezen viselte, hogy az IndyCar St. Petersburg-i nyitófutamán ő volt a kárvallottja az új kék zászlós szabálynak.

Bár harmadik lett, Will Power mégsem tudott örülni dobogós helyezésének az IndyCar szezonnyitóján. Az ausztrál ugyanis annak a kék zászlós szabálynak lett a kárvallotja, ami ellen egyébként már többen felemelték szavukat. Power így egy, a korábbi években valószínűleg létre sem jövő csatába bonyolódott a mezőny végével, egészen pontosan Jimmie Johnsonnal. Szerinte sok múlt ezen az indokolatlan bonyodalmon.

- Hirdetés -

Folyamatosan mondjuk az IndyCarnak, hogy változtassanak. Szerencsére változtatnak is folyamatosan… Ja várj, mégsem. El is felejtettem” – ironizált Power a szerinte rossz szabályozáson. “10 éve ezen vagyunk már. Minden egyes megbeszélésen elmondjuk többen az IndyCarnak, hogy szükség van egy kék zászlós szabályozásra. Akkor miért nincs még mindig. Pedig egyébként elégedett lennék az eredménnyel magával, a körítéssel viszont nem tudok az lenni. Egyszerűen szeretném felhívni a figyelmet az anomáliákra. Egy apró változtatásról lenne szó, amit nagyon egyszerűen lehetne kivitelezni.

A dobogósok leintés utáni nyilatkozatai során Palou színlelt sokkot, amikor megtudta, hogy Power 2022-ben már tizenhetedik évét kezdte meg. “Ember, jó hosszú tényleg. Láttam is már mindent. Azt hiszem, elég jó elképzeléseim vannak arról, mitől lehetnének jobbak a versenyek. Az ember ilyenkor el is mondja ezeket: figyelj, van ez a dolog, úgy hívják, hogy kék zászló. Azoknak lehetne lengetni, akik körhátrányban vannak, így pedig nem szólnának bele a csatába.

- Hirdetés -

Will Power szerint a legkézenfekvőbb megoldás az lehetne a jelenleg fennálló lekörözött-problémára, ha ilyen esetekben a mezőny vége egy sárga zászlós periódusnál visszavehetné a körét. Így szerinte máris nem lennének útjában a dobogós helyezésekért, adott esetben futamgyőzelmekért folyó csatározásban.

Na de hogy is szól a szabály?

A jelenlegi szabályozás szerint azok a versenyzők, akik még nem kaptak kört a teljes mezőnytől, egészen addig maradhatnak az élmezőnyben harcolókkal, amíg ténylegesen meg nem kapják mindenkitől a körüket. Ezzel kapcsolatban még pénteken fejtette ki ellenérzéseit Power mellett az Andretti Autosport két versenyzője, Romain Grosjean és Colton Herta is.

Jó kis csatát vívtam Jimmie-vel, aki szintén a dobogóért ment… Vagy várj csak, velem versenyzett. Elnézést, egy kör hátrányban volt, most eszembe jutott. De úgy harcolt, mintha ténylegesen a dobogóért ment volna” – kommentálta még egy jó adag cinizmussal a történteket Power.

- Advertisement -

Friss