500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. január 29. vasárnap, 12:23 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Power agya is eldurrant az új kék zászlós szabályon
IndyCar

Power agya is eldurrant az új kék zászlós szabályon

Ákos VargaÍrta Ákos Varga2022. február 28.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Will Power (Team Penske), Firestone Grand Prix of St. Petersburg
Fotó: Penske Entertainment/James Black
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Will Power elég nehezen viselte, hogy az IndyCar St. Petersburg-i nyitófutamán ő volt a kárvallottja az új kék zászlós szabálynak.

Bár harmadik lett, Will Power mégsem tudott örülni dobogós helyezésének az IndyCar szezonnyitóján. Az ausztrál ugyanis annak a kék zászlós szabálynak lett a kárvallotja, ami ellen egyébként már többen felemelték szavukat. Power így egy, a korábbi években valószínűleg létre sem jövő csatába bonyolódott a mezőny végével, egészen pontosan Jimmie Johnsonnal. Szerinte sok múlt ezen az indokolatlan bonyodalmon.

“Folyamatosan mondjuk az IndyCarnak, hogy változtassanak. Szerencsére változtatnak is folyamatosan… Ja várj, mégsem. El is felejtettem” – ironizált Power a szerinte rossz szabályozáson. “10 éve ezen vagyunk már. Minden egyes megbeszélésen elmondjuk többen az IndyCarnak, hogy szükség van egy kék zászlós szabályozásra. Akkor miért nincs még mindig. Pedig egyébként elégedett lennék az eredménnyel magával, a körítéssel viszont nem tudok az lenni. Egyszerűen szeretném felhívni a figyelmet az anomáliákra. Egy apró változtatásról lenne szó, amit nagyon egyszerűen lehetne kivitelezni.”

A dobogósok leintés utáni nyilatkozatai során Palou színlelt sokkot, amikor megtudta, hogy Power 2022-ben már tizenhetedik évét kezdte meg. “Ember, jó hosszú tényleg. Láttam is már mindent. Azt hiszem, elég jó elképzeléseim vannak arról, mitől lehetnének jobbak a versenyek. Az ember ilyenkor el is mondja ezeket: figyelj, van ez a dolog, úgy hívják, hogy kék zászló. Azoknak lehetne lengetni, akik körhátrányban vannak, így pedig nem szólnának bele a csatába.”

Will Power szerint a legkézenfekvőbb megoldás az lehetne a jelenleg fennálló lekörözött-problémára, ha ilyen esetekben a mezőny vége egy sárga zászlós periódusnál visszavehetné a körét. Így szerinte máris nem lennének útjában a dobogós helyezésekért, adott esetben futamgyőzelmekért folyó csatározásban.

Na de hogy is szól a szabály?

A jelenlegi szabályozás szerint azok a versenyzők, akik még nem kaptak kört a teljes mezőnytől, egészen addig maradhatnak az élmezőnyben harcolókkal, amíg ténylegesen meg nem kapják mindenkitől a körüket. Ezzel kapcsolatban még pénteken fejtette ki ellenérzéseit Power mellett az Andretti Autosport két versenyzője, Romain Grosjean és Colton Herta is.

“Jó kis csatát vívtam Jimmie-vel, aki szintén a dobogóért ment… Vagy várj csak, velem versenyzett. Elnézést, egy kör hátrányban volt, most eszembe jutott. De úgy harcolt, mintha ténylegesen a dobogóért ment volna” – kommentálta még egy jó adag cinizmussal a történteket Power.

Chip Ganassi Racing Jimmie Johnson kék zászló Team Penske Will Power
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?