back to top
szerda, december 11, 2024

Nem könnyebb, hanem nehezebb akar lenni a második esélyét megkapó Fittipaldi

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

A jelenleg a Haas tartalékpilótájaként tevékenykedő pilóta így készül majd arra, hogy visszatérjen az együléses autók világába.

- Reklám -

Pietro Fittipaldi rövid F1-es beugrását követően főleg LMP2-es sportautókkal versenyzett, és a világbajnokságon (WEC) a futamgyőzelemig is eljutott. Jövőre szinte a semmiből, három évvel a legutolsó IndyCar-versenye után azonban újra leszerződtették a tengerentúli sorozatba.

F1-es tartalékpilóta térhet vissza az IndyCarba

- Reklám -

2024-ben a brazil pilóta a Rahal Letterman Lanigan Racing autóját vezeti majd, miután a csapat év közben vált meg pilótájától, Jack Harvey-tól, és év végéig nem találtak megfelelő jelöltet a helyére.

- Reklám -

Fittipaldi ráadásul öccsével, az eddig Red Bull kötelékében vezető Enzóval szerepelhet a mezőnyben, ugyanis mindketten részt vettek az IndyCar-csapatok sebringi tesztjén.

További két F1-es junior is kiköthet majd az IndyCarban

„Láttam a másik garázsban. Szereti keresztbe állítani az autót. Hihetetlen munkát végzett a Dale Coyne Racingnél.

Nagyon boldog vagyok, most először vezettünk egy pályán. Még a gokartozás során sem fordult elő ilyen, ezért ez mindkettőnk számára különleges nap volt.” – nyilatkozta Pietro a motorsport.com-nak.

Ugyan a rendszereket nem kellett újratanulnia és nem volt csapattársa, akivel összehasonlíthatták volna, egy kihívás azonban így is várta az ülésben.

„Egy szempontból mindenképp, fizikálisan.” felelte a kérdésre, hogy min kell még fejlődnie a szezonkezdetig. – „Az endurance versenyekre fogynom kellett, mert csak így lehet csökkenteni az autók súlyát [ami segít megőrizni a gumikat a hosszú etapokon]. Az IndyCarban minél nehezebbnek kell lenned, úgyhogy ez lesz a célom, főleg az izomtömeget kell felszednem, mert nagy fizikai erő kell egy IndyCar vezetéséhez.

Ugyan sok kört mentem, más pályákon gyorsabb kanyarok vannak, és több a leszorítóerő, ott nehezebb a kormányt forgatni. Ezért nehezebbnek kell lennem, hogy a súlyommal el tudjam fordítani az autót. Ezt most meg tudom mondani, hogy nincs még meg.

A többi majd akkor jön, amikor a csapattársak, meg a többi autó is a pályán lesz, akkor könnyebben lehet megmondani, mit kell ahhoz csinálni, hogy gyorsabbak legyünk.”

Addig azonban még két F1-es verseny (Las Vegas, Abu Dhabi) vár rá a Haasnál, utána pedig az RLLR-rel teszteli majd az IndyCar új, hibrid meghajtású autóját.