Jimmie Johnson a szavai alapján valószínűleg úgy tervezett, hogy mostanra már meglesz a 2023-as szerződés a Ganassival. Ennek viszont egyelőre nincs nyoma.
2022-re Jimmie Johnson kibővítette részszezonját az oválversenyekkel, ez pedig nagyon jót tett az eredményeinek. Rögtön a szezon első ilyen jellegű versenyén, Texasban toronymagasan addigi legjobb eredményét érte el és lett hatodik. Az Indy 500-on még az élen is töltött kört, igaz, végül összetörte az autóját és csak huszonnyolcadikként értékelték.
Egészen kiválóan sikerült Johnson számára az iowai duplaforduló. Itt az első futamon megint tudott vezetni, végül azt a tizenegyedik helyen fejezte be. A másodikon aztán még a texasi legjobbját is megfejelte eggyel, és ötödikként intették le.
Hiába azonban a kiváló ováleredmények, még maga az érintett sem tudja, mi lesz vele 2023-ban. Pedig ő egyébként a szavai alapján maradna, és úgy tűnik, úgy is tervezett, mostanra már összeáll ehhez minden.
„Még mindig dolgozunk azon, hogy összeálljon a jövő évi program” – mondja kicsit csalódottan Johnson. „Bárcsak tudnék ezzel kapcsolatban többet mondani. Jó lenne ezt minél hamarabb lerendezni.”
A maga 47 évével a szintén ugyanennyi idős Hélio Castroneves mellett Johnson a mezőny legidősebb versenyzője. Így akár a kora is egy faktor lehet a döntéshozatalban. Ő maga mindenesetre nem érzi magát öregnek.
„A fejemben inkább a teljes szezon van. Egyelőre ez is a célom.”
Ebben két dolog is közrejátszhat. Csapata, a Chip Ganassi Racing egyrészt perben áll a csapattárs Álex Palouval. Ha nem a spanyol, akkor ki vezeti majd a 10-es rajtszámú, NTT Data által szponzorált autót? Illetve mi lesz Johnson szponzorával, a Carvanával? A cég részvényeinek ára ugyanis nagyságrendileg a tizedére esett, 370 dollárról nem egész 36-ra, mindezt ráadásul kifejezetten rövid idő alatt. Így nagy kérdés, tudja-e finanszírozni a hétszeres NASCAR Cup-bajnok újabb szezonját.
Jimmie Johnson egyébként jelenleg huszadik összetettben, ezzel öt teljes szezonos versenyzőt is maga mögé utasít.