Miután St. Petersburgben megszerezte első IndyCar győzelmét, Scott McLaughlin az oválteszten is a leggyorsabb volt.
Az elhalasztott privát gyakorláson a Team Penske és az Ed Carpenter Racing vett részt. Az IndyCar megnövelte a használható leszorítóerőt, ez volt a csapatok fókuszában.
McLaughlin 155 kört teljesített, és csak Will Power balesete miatt állt meg. Az ausztrál éppen Conor Dalyt követte, amikor megcsúszott az autója, és – bár nagyobb baja nem esett – nem ment már ki a pályára.
„Elég jó nap volt ez, de még csak hozzászoktunk az új aero csomaghoz, az extra leszorítóerővel pedig kifejezetten érdekes. Sok mérföldet teljesítettünk, és mezőnyben is haladtunk.” – értékelt McLaughlin.
A texasi pálya népszerűtlen második sávja – amit az IndyCar számára csúszósabb réteggel fedtek le a NASCAR kérésére – azonban még érintetlen maradt.
„Nem kockáztattam meg. – meséli az új-zélandi. – Minden alkalommal, amikor úgy tettem, mintha lenne mellettem valaki, inkább behúzódtam a kanyar előtt. Egy picit jobban tudjuk követni egymást az új csomaggal. Mindenesetre nehéz. Nem hiszem, hogy bárki is megpróbálkozott volna a külső ívvel. De ahogy több autó lesz a pályán talán felgumizódik majd, és meg lehet próbálni.”
Bár a teszt legjobb idejét összességében McLaughlin autózta (220,611 mph), kapott ehhez segítséget. Szélárnyék nélkül Newgarden futotta a legjobb időt (219,967 mph).