hétfő, március 4, 2024

Már a címvédő távozására készül a Ganassi új igazolásával?

Dátum:

Megosztás:

Előre nem lehetett számolni azzal, hogy ötautós csapat is lehet a mezőnyben, az IndyCar címvédői azonban vállalkoztak a bővítésre.

- Reklám -

A Penske elégedett a háromautós felállásával, az Andretti könnyen lehet négyről csökkenti majd a létszámot. A Ganassi már így is egyedülálló abban a tekintetben, hogy négy autóval tudtak javarészt ott lenni a mezőny első felében.

- Reklám -

De hogy öt állandó autósra növeljék a csapatot, arról a folyamatosan bővítést megcélzó McLaren sem álmodhat egyelőre.

Az F1-es szokás, amit a McLaren bevezet az IndyCarban is

- Reklám -

A 2023-as szezonban a bajnokság első két helyét megszerző csapat azonban pontosan ezt fogja tenni, méghozzá az egyik fejlesztőprogramjukba tartozó fiatal pilótával, aki teljesen megváltoztathatja a csapaton belüli dinamikát. Ha nem is jövőre, újoncként teszi majd le a védjegyét, előléptetése árulkodik a Chip Ganassi Racing középtávú terveiről.

A barbadosi Kyffin Simpson ugyan csak 18 éves, és nem ért el nagy eredményeket az IndyCar előszobájának számító Indy NXT-ben, két dologban többet tud nyújtani, mind kortársai.

Egyrészt nem csak együléses autókkal versenyzik, tehát sokoldalúbb tapasztalattal érkezik meg a sorozatba. Idén három bajnokságban (Asian & European Le Mans Series, illetve IMSA) is tudott nyerni LMP2-es autóval, ami árulkodik arról, hogy a hosszabb versenyeken hangsúlyosabb stratégia és gumikezelés fontosságát is átlátja.

Nem egyedülálló a helyzet, az Ed Carpenter Racing kötelékébe tartozó Josh Pierson szintén sportautózással foglalkozik. Tavaly ő lett a Le Mans-i 24 órás legfiatalabb indulója. Igaz, ő nem rendelkezik bajnoki címmel, mint például a 2021-es Formula Regional Americast végigdomináló Simpson.

A rosszmájúak szerint a barbadosi esetében a második előnye, a pénz beszél. Simpson apja ugyanis a Ridgeline Lubricants vezetője, ezért is került be a csapat programjába. Nyilván ennyi autóhoz szükséges is bizonyos mértékű forrásokat előteremteni, így érthető, hogy a Ganassi csak akkor hajlandó bővíteni, amennyiben van mögötte támogatás is, mivel Marcus Ericsson távozásával támogatókat veszítettek.

Attól nem kell félniük, hogy rossz fényt vetne rájuk, hiszen Álex Palou és Scott Dixon révén két bajnokesélyes pilótájuk továbbra is lesz a mezőnyben, továbbá a fiatalos lendületről két, első teljes idényére készülő versenyző, Linus Lundqvist és Marcus Armstrong gondoskodnak majd.

A Ganassi már a jövőn gondolkodik, és jövőre két stabil pilóta mellett kockáztathatnak, és a siker úgy sem fog elmaradni. De amennyiben pár éven belül mindkét ász elkerül tőlük, máris lesznek pilóták, akik házon belül a helyükre léphetnek, több év tapasztalattal.

Ugyanakkor a bejelentést szövegében erősítették meg először írásban is, hogy a botrányokkal körülvett Palou náluk vezet majd 2024-ben.

Teljesen hátat fordít az F1-nek a McLaren tesztpilótája