back to top
szerda, október 9, 2024

Hoppon maradhatnak az IndyCar európai rajongói

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Bővülni fog az IndyCar, de Mark Miles, a sorozat vezérigazgatója szerint a lehetséges új piac Észak-Amerikában van.

- Reklám -

Jelenleg szinte teljes mértékben az Egyesült Államokban vannak az IndyCar futamai, ez alól csak a torontói verseny a kivétel. A naptárban kialakult nagy szünet miatt azonban lehet, hogy ez változni fog a közeljövőben.

A probléma, amely az F1-et és az IndyCart ugyanúgy érinti

- Reklám -

„Mindig nézelődünk új lehetőségek után, folyamatosan vannak megbeszéléseink, ami olajat jelent a tűzre. De gyakran több időbe telik egy-egy projektet megvalósítani, hogy már csak rá kelljen bólintani, akár visszatérünk egy helyszínre (mint például Watkins Glen), akár új piacra utazunk.

- Reklám -

Vegyünk csak a Nashville-i versenyt: 5-6 év telt el a tárgyalások megkezdéséhez képest, mire eljutottunk az első versenyig.”

Bár az elmúlt hónapokban a Juncos Hollinger Racing és Agustín Canapino érkezése miatt eddig arról szóltak a hírek, hogy Argentínában rendezhetnek majd futamot, az IndyCar vezetői szerint kevés rá az esély, hogy ez megtörténjen. A közelmúlt eseményei pedig nem segítettek azon, hogy közelebb kerüljön a két közösség.

Halálos fenyegetéseket kapott a csapattársát akadályozó pilóta

Jön a bővítés, de hol?

A vezető azt is elismerte, legalább egy versennyel bővül majd a menetrend, az Autoweek szerint az egyhónapos szünetet egy új helyszín töltheti be. Többek között két olyan várost is megemlítenek, ami F1-es versenynek ad otthont.

Elsőként azzal érvelnek, hogy az új futam északabbra lesz, a Formula E futamra is pályázó Vancouveren kívül vagy ovál (Milwaukee, Chicago, Phoenix) vagy utcai verseny (New York, Salt Lake City, Las Vegas) lehet a befutó.

A második verzió szerint a kora tavaszi időpont – és időjárás – miatt elég kevés helyszín lenne alkalmas a szünet feldarabolására. Mexikóból azonban legalább négy város jelezte szándékát, köztük a főváros, ahol korábban volt már CART-, illetve Champ Car-futam is.

Pato O’Ward népszerűsége egyre nagyobb az Egyesült Államok déli szomszédjában, így akár szülővárosában, Montereyben is lehet verseny.

Forma-1 Mexikói Nagydíj
Fotó: Red Bull Content Pool/Lars Baron/Getty Images

Pedig már konkrét tervek voltak Európára…

Miles elmondása szerint csak akkor váltanának kontinenst egy verseny erejéig (Dél-Amerikában vagy Európában), hogyha egy-egy pontnélküli gálaversenyt sikerülne tető alá hozni, mint ahogy a NASCAR is teszi ezt a Coliseumban vagy az All-Star verseny esetében.

Pedig a COVID előtt két versennyel is terveztek az Öreg Kontinensen, utána azonban érthetően ejtették a terveket.

„A valóságban az a gond, hogy az utazás az IndyCar számára nagyon drága. Ha megnézzük, az F1-ben vagy például a MotoGP-ben a jogdíjak miatt megengedhetik maguknak, hogy mindent átszállítsanak, mert a pályák állami támogatással fizetni tudják nekik a pénzt.” – emelte ki a különbséget Miles.

Ráadásul arra is utalt, nem szívesen menne a Föld keleti féltekére, így nagyjából ugyanabban az idősávban, Amerikában számolna az új versenyekkel is.

A másik, naptárt illető kérdés a szezon végéhez kapcsolódik, hiszen a többi bajnoksághoz képest az IndyCar nagyon hamar, már szeptemberben lehúzza a rolót. Az amerikai sportok szezonja ugyanis akkor indul be teljes gőzzel, Miles emiatt kiemelte, nem fogja meghosszabbítani az aktív időszakot.